Aldrig fri for sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2019

Emma3101

Profilbillede for Emma3101

Hej. 

Sagen er den at min datter har været forkølet og hostet i 2 måneder. Det endte med at vi gav astma medicin i de sidste 14 dage, da vi var desperate. Hun stoppede med at hoste og vi stoppede medicinen. Lægen sagde at lungerne var helt fine, så der burde ikke være noget foruroligende. 

Nu er sagen så den at hun er startet forfra med forkølelse og hoste, hver gang hun skal sove �� der gik ca 1,5 uge fra hun stoppede og til hun startede igen. Vi er så trætte herhjemme. 

Vi er gået i gang med astma medicinen igen og giver samtidig coldy Honey, for at lindre i halsen. Jeg drypper næsen med saltvand, men vi mærker pt ikke den store effekt. Vi kører stadig på flaske om aftenen og en om natten, men prøver pt at droppe den om natten, da vi er bange for at den forværre hosten og hun kaster op. (gjorde hun i forgårs) vi samsover, da hun har brug for ekstra tryghed lige pt. Det gør dog det hele sværere, i forhold til at hæve hendes hoved. Har prøvet at putte noget under top madrassen, men da hun vender og drejer sig konstant, falder hun alligevel ned og ligger fladt. Der er så køligt som der nu kan være på værelset, da hun sparker dynen af og jeg derfor må pakke hende ind i tøj, for at hun ikke fryser.

Hvad kan jeg mere gøre?

Jeg har hørt at de nemt at blive påvirket af tænder, men tror på ingen måder at det her er tændernes skyld. Hun burde jo ikke stoppe i 1,5 uge for så at starte igen. Vi har ikke gjort noget anderledes i den tid og er derfor så uvidende om årsagen til det. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2019

grinny

Profilbillede for grinny
Mor til en engel og en smuk prinsesse

Herhjemme har et løg under sengen skåret i fire

både altid taget snot og hoste 

Stinker af pølsevogn men hjælper

Anmeld Citér

27. november 2019

Emma3101

Profilbillede for Emma3101
grinny skriver:

Herhjemme har et løg under sengen skåret i fire

både altid taget snot og hoste 

Stinker af pølsevogn men hjælper

Har vi prøvet uden effekt. ��

Anmeld Citér

27. november 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Hun er lille. Immunforsvaret opbygges via infektioner (og MANGE af dem) i de første leveår. Det lyder desværre som er ret almindeligt forløb - undgå så vidt som muligt antibiotika. 

Anmeld Citér

27. november 2019

1518

Profilbillede for 1518

Vi døjede med astmatisk bronkitis fra den ældste var 1 år og 4 måneder og så 2 1/2 år frem. Ligeså snart hun bare begyndte at lyde lidt snottet, kom hosten. Og det var frygteligt. Hun og vi sov elendigt hele forkølelsessæsonen (gerne fra slut september til slut april) igennem, da hun ofte hostede så voldsomt, at hun vågnede grædende. Enkelte gange kastede hun op. Der var aldrig noget med lungerne. Vi prøvede med Ventoline, Airsalb i masken, Coldy Honey og Benylan uden den store effekt. Sidste år fik vi lov at give hende binyrebarkhormon (kan ikke huske navnet på præparatet) i masken, og det hjalp rigtig meget. Og (7-9-13) så ser det ud til, at hun endelig er vokset fra det skide astmatisk bronkitis - hun har i hvert fald lige været igennem en forkølelse uden mere hoste end hos normale børn og voksne.

Anmeld Citér

28. november 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tror desværre det er helt normalt - jeg ville faktisk prøve og lade naturen få sin gang... kroppen er skide godt til, at fikse sig selv, hvis vi giver den tid. Og så længe hun ikke har noget på lungerne, synes jeg det er ok. Mine to ældste har hostet i snart 5 uger  og den mindste i en uge nu.... 

jeg synes også selv jeg kan være snottet og utilpas i lange perioder - særligt i det her våde vejr. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget - men jeg tror det er helt normalt. 

Prøv med masser af C-vitaminer og evt vitaminpiller. 

Anmeld Citér

28. november 2019

Moto

Profilbillede for Moto

Hvor gammel er hun? Hvis over et år så Vicks eller lign. under fødderne og på med sokker natten over. 

Anmeld Citér

29. november 2019

Bibi 1234

Profilbillede for Bibi 1234
Moto skriver:

Hvor gammel er hun? Hvis over et år så Vicks eller lign. under fødderne og på med sokker natten over. 

Altså de der bolcher 

Anmeld Citér

29. november 2019

1518

Profilbillede for 1518
Bibi 1234 skriver:

Altså de der bolcher 

Nej, man kan få noget “creme” fra Vicks. Det varmer godt. Vi har også brugt det på ryg og bryst af vores datter. Hvis du smører det på brystet, er dampene (med pebermynte) med til at skabe lidt plads i luftvejene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.