Luftrøret på en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.480 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2019

Anonym trådstarter

Folk siger altid babyer ik må få mad i munden der er større eller på størrelse med luftrøret grundet farer for kvælning, men hvor stort er luftrøret egentlig? Hvor store stykker mad må babyen få? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2019

Baby2017

Anonym skriver:

Folk siger altid babyer ik må få mad i munden der er større eller på størrelse med luftrøret grundet farer for kvælning, men hvor stort er luftrøret egentlig? Hvor store stykker mad må babyen få? 

Det kommer vel meget an på hvor gammel baby er? Jeg har kun hørt om at baby skal kunne mose det med gummer og tunge 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

Det kommer vel meget an på hvor gammel baby er? Jeg har kun hørt om at baby skal kunne mose det med gummer og tunge 

8 mdr 

Anmeld Citér

20. november 2019

Birthdaybaby

Det har jeg aldrig hørt. Begge mine har fået hele håndfulde kogte grøntsager og rugbrødsmadder i den alder, med sp’s anbefalinger. 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Det har jeg aldrig hørt. Begge mine har fået hele håndfulde kogte grøntsager og rugbrødsmadder i den alder, med sp’s anbefalinger. 

Jamen der må da være en grænse? Ellers ville man vel heller ikke sige at vindruer og Cherry tomater er forbudt? 

Anmeld Citér

20. november 2019

fehår

Anonym skriver:

Jamen der må da være en grænse? Ellers ville man vel heller ikke sige at vindruer og Cherry tomater er forbudt? 

Det handler jo i højere grad om, at vindruer og cherrytomater er helt hårde, indtil skinnet bliver brudt. Størrelsen ville ikke være et problem, hvis de var bløde og kunne tygges, men på grund af hårdheden kan de sætte sig fast. 

Cherrytomater skåret over er ikke et problem, og de er da stadig pænt store.

Anmeld Citér

20. november 2019

Birthdaybaby

Anonym skriver:

Det har ikke noget med størrelsen at gøre. Barnet må gerne få 1/2 blomme. Eller tomat at gnaske i. 

Anmeld Citér

21. november 2019

Tinstin

Jeg har faktisk også tit tænkt på, hvor stor diameter luftrøret har på et lille barn... Nogen der har et konkret svar?

For ved BLW siger man altid at maden skal være som en lillefinger, så luftrører, tænker jeg, må jo være.. tja... lidt større end en lillefinger. Eller hvad? Det virker jo stort.

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Tinstin skriver:

Jeg har faktisk også tit tænkt på, hvor stor diameter luftrøret har på et lille barn... Nogen der har et konkret svar?

For ved BLW siger man altid at maden skal være som en lillefinger, så luftrører, tænker jeg, må jo være.. tja... lidt større end en lillefinger. Eller hvad? Det virker jo stort.

Præcis! Jeg kunne virkelig også bruge et konkret svar 

Anmeld Citér

24. november 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

I vores vuggestue må vi ikke ha legetøjet der er mindre end en låget på mælkekarton. 

Begrund af kvælnings får.

Men når det er sagt så er vi mad i institutionen og vi får alt slags mad og så længe der skerte ud rigtig fx vindruer på langs og tomater.

Og så giver vi ikke hård pære da det er lidt svært at oplyse. Det er ikke ligesom æble.

Blommer er det uden skrald til de har tænder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.