Gravid igen !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
10 svar
1 synes godt om
19. november 2019

Anonym trådstarter

Kære jer mødre som har fået kejsersnit..

Er der nogen som har prøvet og få kejsersnit og så inden for 6 mdr er blevet gravid igen..

Var der noget som gik galt eller fik i et kejsersnit før tid end normalt..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2019

LM2402

Profilbillede for LM2402

Kære jer mødre som har fået kejsersnit..

Er der nogen som har prøvet og få kejsersnit og så inden for 6 mdr er blevet gravid igen..

Var der noget som gik galt eller fik i et kejsersnit før tid end normalt..

Jeg har ikke, men vil fortælle at det for langt de fleste ikke er farligt, højst lidt ubehageligt og med lidt smerter ved stræk i livmoderen. MEN du får ikke lov til at forsøge at føde vaginalt ved næste fødsel, da der er en risiko for, at livmoderen brister. Det vil blive et planlagt kejsersnit før din terminsdato, men selvfølgelig efter uge 37+0. Så det skal du gøre op med dig selv, om det er vigtigt for dig 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

LM2402 skriver:

Jeg har ikke, men vil fortælle at det for langt de fleste ikke er farligt, højst lidt ubehageligt og med lidt smerter ved stræk i livmoderen. MEN du får ikke lov til at forsøge at føde vaginalt ved næste fødsel, da der er en risiko for, at livmoderen brister. Det vil blive et planlagt kejsersnit før din terminsdato, men selvfølgelig efter uge 37+0. Så det skal du gøre op med dig selv, om det er vigtigt for dig 

Jeg skal have mit 3 kejsersnit nu her i December så tænker ikke jeg får lov til at føde selv og det har jeg heller ikke lyst til..

Kejsersnit er osse en lille uges tid inden termin, men tænker så om det næste kan blive måske 37+0 eller 38+0 pga kejsersnit så tæt på hinanden..

Anmeld Citér

20. november 2019

MinC

Profilbillede for MinC

Har du allerede nu planer om at blive gravid 6 måneder efter dette kejsersnit? Jeg ville personligt give min krop en bedre mulighed for at komme sig inden jeg planlagde en ny graviditet. Må jeg spørge, hvorfor du har så travlt? 

Anmeld Citér

20. november 2019

FraMalling

Profilbillede for FraMalling

Hvis du har mulighed for at planlægge det, ville jeg klart anbefale dig at give din krop lidt længere tid. Særligt hvis det bliver 4. Kejsersnit. Det er en hel del arvæv, der skal arte sig  

Hilsen en jordemoder 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

MinC skriver:

Har du allerede nu planer om at blive gravid 6 måneder efter dette kejsersnit? Jeg ville personligt give min krop en bedre mulighed for at komme sig inden jeg planlagde en ny graviditet. Må jeg spørge, hvorfor du har så travlt? 

Det er personligt og en længere forklaring..

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

FraMalling skriver:

Hvis du har mulighed for at planlægge det, ville jeg klart anbefale dig at give din krop lidt længere tid. Særligt hvis det bliver 4. Kejsersnit. Det er en hel del arvæv, der skal arte sig  

Hilsen en jordemoder 

Ved det godt..

Men af personlige årsager osv kan vi ikke rigtige vente..

Anmeld Citér

20. november 2019

LM2402

Profilbillede for LM2402
Anonym skriver:

Jeg skal have mit 3 kejsersnit nu her i December så tænker ikke jeg får lov til at føde selv og det har jeg heller ikke lyst til..

Kejsersnit er osse en lille uges tid inden termin, men tænker så om det næste kan blive måske 37+0 eller 38+0 pga kejsersnit så tæt på hinanden..

Mit svar var givet uden at vide, at det så vil være dit 4. kejsersnit. Så vil jeg som de andre også råde dig til at vente  Hvad gør, at det ville være helt umuligt?

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

LM2402 skriver:

Mit svar var givet uden at vide, at det så vil være dit 4. kejsersnit. Så vil jeg som de andre også råde dig til at vente  Hvad gør, at det ville være helt umuligt?

Det er at det bli'r svære & svære for mig at få børn pga alder & sygdom som gør jeg ikke selv kan bestemme hvornår jeg skal være gravid..

Så det ikke engang sikkert jeg kan blive gravid inden for 6 mdr & lægerne siger osse jeg ikke skal vente for længe..

Anmeld Citér

21. november 2019

FraMalling

Profilbillede for FraMalling
Anonym skriver:

Det er at det bli'r svære & svære for mig at få børn pga alder & sygdom som gør jeg ikke selv kan bestemme hvornår jeg skal være gravid..

Så det ikke engang sikkert jeg kan blive gravid inden for 6 mdr & lægerne siger osse jeg ikke skal vente for længe..

Det har jeg fuld forståelse for, og hvor må det være hårdt  men det er en ikke ubetydelig risiko, du udsætter din krop, og ikke mindst det 4. Barn, for. Og du ville få samme svar fra enhver obstetrisk læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.