Må man føde i vand, når man venter tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2019

Anonym trådstarter

Hej piger, 

hele min familie er fyldt med tvillinger (på 3 generationer er vi 9 sæt tvillinger) 

Og i den forbindelse blev jeg lige lidt nysgerrig  
Må man føde i vand, når man venter tvillinger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2019

FraMalling

Profilbillede for FraMalling

Det anbefales ikke, nej   en tvillingefødsel kræver dels en hel masse overvågning og dels mulighed for at have temmelig mange hænder på mor ved behov.

Anmeld Citér

19. november 2019

Anonym trådstarter

FraMalling skriver:

Det anbefales ikke, nej   en tvillingefødsel kræver dels en hel masse overvågning og dels mulighed for at have temmelig mange hænder på mor ved behov.

Tusind tak for din besked  det jo 100 procent forståeligt og giver god mening  vandfødsel er bare noget helt fantastisk 

Anmeld Citér

19. november 2019

FraMalling

Anonym skriver:

Tusind tak for din besked  det jo 100 procent forståeligt og giver god mening  vandfødsel er bare noget helt fantastisk 

Sandt! Men det er en tvillingefødsel nu virkelig også 

Anmeld Citér

19. november 2019

Anonym trådstarter

FraMalling skriver:

Sandt! Men det er en tvillingefødsel nu virkelig også 

Det tvivler jeg slet ikke på 

vi har lige fundet ud af at vi venter os igen, og har bare den her følelse af der er to, men jeg kan jo selvfølgelig sagtens tage fejl 

jeg Havde en meget hurtig (2 timer) sikker og forfærdeligt fødsel første gang. Alt gik efter bogen, og jordmoren var meget begejstret for en nem og hurtig fødsel. Jeg oplevede det som det væreste helved pga smerten, og mit hovede ikke kunne følge med.

min jordemor sagde efterfølgende, at hun var ked af, at jeg havde det sådan, og hun ikke formåede at læse mig. Men jeg er også svær at læse 

jeg sagde efter sidste ve, næste gang er det planlagt ks, og det lovede jeg mig selv. Så det holder jeg faktisk stadig fast i, jeg er stadig sikker, også alligevel lidt itvivl, men jeg lovede mig selv. 

jeg havde en vandfødsel sidst, og skal jeg føde normal, vil det kræve vandfødsel igen ihvertfald. Kan slet ikke forstille eller se mig selv ligge på ryggen, eller alle 4 på en briks eller stående op ad en seng, og føde.

men vi må se, hvad det ender med. 
men man kan få lov til vandfødsel og tvillinger? 

Anmeld Citér

19. november 2019

FraMalling

Anonym skriver:

Det tvivler jeg slet ikke på 

vi har lige fundet ud af at vi venter os igen, og har bare den her følelse af der er to, men jeg kan jo selvfølgelig sagtens tage fejl 

jeg Havde en meget hurtig (2 timer) sikker og forfærdeligt fødsel første gang. Alt gik efter bogen, og jordmoren var meget begejstret for en nem og hurtig fødsel. Jeg oplevede det som det væreste helved pga smerten, og mit hovede ikke kunne følge med.

min jordemor sagde efterfølgende, at hun var ked af, at jeg havde det sådan, og hun ikke formåede at læse mig. Men jeg er også svær at læse 

jeg sagde efter sidste ve, næste gang er det planlagt ks, og det lovede jeg mig selv. Så det holder jeg faktisk stadig fast i, jeg er stadig sikker, også alligevel lidt itvivl, men jeg lovede mig selv. 

jeg havde en vandfødsel sidst, og skal jeg føde normal, vil det kræve vandfødsel igen ihvertfald. Kan slet ikke forstille eller se mig selv ligge på ryggen, eller alle 4 på en briks eller stående op ad en seng, og føde.

men vi må se, hvad det ender med. 
men man kan få lov til vandfødsel og tvillinger? 

Det tvivler jeg på, at nogen læge eller jdm vil være tryg ved.. desværre. Der er simpelthen for stor risiko for bebserne. Men ingen kan jo tvinge dig til noget  

Anmeld Citér

19. november 2019

Anonym trådstarter

FraMalling skriver:

Det tvivler jeg på, at nogen læge eller jdm vil være tryg ved.. desværre. Der er simpelthen for stor risiko for bebserne. Men ingen kan jo tvinge dig til noget  

tusind tak for dit svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.