Føler mig lidt frustreret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2019

Anonym trådstarter

FØRST VIL JEG GERNE FRABEDE MIG NEGATIVE KOMMENTARE ELLER NEDLADENDE “TAG DIG NU SAMMEN” KOMMENTARE. 

sagen er den, at min nu 7,5 mdr gamle datter stadig ikke rigtig spiser mad. Til tider gider hun ikke engang mos eller grød og har nu oplevet nogle gange efterhånden hvor hun brækker sig i store lårtykke stråler fordi hun gagger i grøden jeg føler vi er “bagud” og, at mange andre børn på hendes alder spiser alm mad.. jeg er faktisk nok mest bange for, at hun ikke for det hun har brug for. Hun drikker meeeget mælk, hvilket jo er klart, hun er jo sulten? det et egentlig det jeg undre mig mest over, for jeg kan se og fornemme på hende, at hun et sulten efter mad   

jeg tør IKKE, at kører blw, det er jeg simpelthen ikke modig nok til! Jeg føler mig temmelig frustreret efterhånden og er bange for hun aldrig lærer det med sådan en løve mor som mig  jeg er super nervøs for at hun kvalt i maden hvilke nok også holder mig lidt tilbage. Førstehjælps kurser hjælper ikke! Snak med sp heller ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg vil først sige, at jeg 100% forstår dig. Jeg har været så angst for, det med at give mad, at jeg næsten ødelagde det for mit barn nummer 1. 

Nummer to gik det bedre - og nummer tre meget bedre. Men jeg var faktisk mest nervøs med nummer tre. 

Men jeg fik mange samtaler med sp og med min mødregruppe. 

Mit bedste råd, må være, at tag det roligt. Ment på den gode måde.  De KAN godt! Men det er vores opgave at stole på dem. Hvis vi først udviser panik, viser vi at det er farligt, at spise. 

Har du prøvet med noget ‘helt nyt’ mad, som hun ikke har fået før? Som måske ku være interessant? 

Min var rigtig vild med advocado blandet med banan. Det er blødt og samtidig lidt tykt 

nogle forskellige kartoffel retter som smager lidt sødt? Ærter kan give en smag, som mange børn kan lide. 

Min var også vild med rugbrød (bondebrød) med most banan på. 

Kogte pærer ovenpå havregrød har ogaå været godt.

ved ikke om du kan bruge det til noget. 

Men prøv så godt du kan, at tro på din super seje baby er kodet til, at skulle begynde på mad - og hvis du er i mødregruppe, prøv at starte der. Det gav mig en tryghed, der var andre der sammen med mig. 

Knus til dig!

Anmeld Citér

19. november 2019

Mullemee

Tag endelig fat i din sundhedsplejerske. De oplever det her SÅ tit. Min nummer to nægtede at spise mod og grød. Hun ville hellere ammes. Jeg ringede i gråd til min SP fordi jeg var helt kørt ud over at skulle amme nærmest hver anden time om natten, fordi hun altid var sulten. Hun kom så fordi og madede hende, mens jeg ikke var i rummet. Da far satte sig med skålen efterfælgende sad hun allerede med åben mund. Min SP sagde, at vi skulle lave lind grød med masser af frugtmos på, indtil hun havde forstået konceptet. Efterfølgende kunne vi begynde at skære ned på frugtmosen, så hun gik over til almindelig mad. De der små glas fra Semper er geniale.

Og lige en sidebemærkning. Tro på at du godt kan. Sig til dig selv hver morgen: "Jeg er en god mor for mit barn, og jeg kan godt." Det er så vigtigt, at du tror på dig selv.  Og bed om hjælp, når du har brug for det. Det er helt ok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.