Amning og migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

183 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2019

fehår

Profilbillede for fehår

Jeg har en datter, som stadig fuldammes. Hun vil ikke tage flaske eller sut, og vi er ikke begyndt på fast føde endnu. Hun vågner en del gange hver nat og ammer, og desuden kan hun kun sove hos mig. Alt det var jeg okay med, men -

Jeg er begyndt at få nogle meget slemme migræneanfald, og jeg har nu to problemstillinger: 

1) Hvis anfaldene er meget slemme, tager jeg Sumatriptan efter aftale med læge. Jeg skal så vente 6 seks timer med at amme. Det er rigtig svært, for min datter ammer hver time fra 19-7 og hver 2.-3. time om dagen. 

2) Jeg har brug for (ikke afbrudt) søvn, ellers kommer der flere anfald. 

Hvad gør jeg her? Min mand vil meget gerne hjælpe, men ingen af os aner, hvad vi gør her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2019

Anonym

fehår skriver:

Jeg har en datter, som stadig fuldammes. Hun vil ikke tage flaske eller sut, og vi er ikke begyndt på fast føde endnu. Hun vågner en del gange hver nat og ammer, og desuden kan hun kun sove hos mig. Alt det var jeg okay med, men -

Jeg er begyndt at få nogle meget slemme migræneanfald, og jeg har nu to problemstillinger: 

1) Hvis anfaldene er meget slemme, tager jeg Sumatriptan efter aftale med læge. Jeg skal så vente 6 seks timer med at amme. Det er rigtig svært, for min datter ammer hver time fra 19-7 og hver 2.-3. time om dagen. 

2) Jeg har brug for (ikke afbrudt) søvn, ellers kommer der flere anfald. 

Hvad gør jeg her? Min mand vil meget gerne hjælpe, men ingen af os aner, hvad vi gør her. 

Jeg har ikke migræne, men jeg lider af svimmelhed og får det så slemt så jeg kaster op og jeg skal sove uden afbrydelser i 3 timer for at kunne komme ud af sengen. Da jeg ammede gjorde vi følgende: 

• min mor (som er pensionist) kom og passede baby, mens manden var på arbejde og jeg blev vækket når han skulle have mad. Da jeg ikke kunne sove uden afbrydelser kunne mine anfald være i 2-3 dage. Det var et helvede, men jeg klarede det med rigtig god hjælp fra min mor og min mand. I forhold til din medicin ved jeg ikke hvordan det skal lykkes andet end at du bare må holde ud. Det er forfærdelig at være syg og samtidig have børn, men vi klarer det alligevel. 
    jeg ville egentlig bare fortælle dig, at du ikke er alene og at jeg har fuld forståelse for hvordan du har det. Mine drenge er idag 2 og 5 år. Ham på 5 forstår nogenlunde når mor er syg. Han synes faktisk at det er meget hyggeligt, for hvis jeg er alene så får en en iPad og så er han underholdt og han kan egentlig også hjælpe med en del ting i forhold til hans lillebror på to år. Jeg kan kun se, at det bliver nemmere når de er ældre i forhold til når man lider af en kronisk sygdom. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.