Gravid med stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2019

Anonym trådstarter

Hej 

vi er gravide med barn nr.3, og selvom det ikke er planlagt beholder vi selvfølgelig miraklet.

vi har to skønne unger sammen

men jeg har fået konstateret stress hos lægen. 
dette stress synes jeg ikke skyldes mine børn, de er så søde vilde og rolige gode børn på en gang. 
Og jeg lader slet ikke min stress gå ud over mine børn, det skal man jo ikke. Så de mærker det ikke Jeg sørger bare for at slappe ekstra af når de er puttet hver aften. Og så står jeg altid tidligt op kl.4:30 (er blevet et a menneske på mine gamle dage) og så kan jeg nyde morgenen roligt med at pakke tasker osv, det er noget jeg godt kan lide. (Ja det lyder måske underligt haha!!) og jeg vækker mine børn kl.6 og vi skal gå 6:50 for at nå afleveringer inden jeg møder tidligt.

min mit spørgsmål er hvad i ville gøre. 
jeg har overvejet at melde mig syg fra mit job imorgen, da jeg kan mærke jeg har brug for ro.

det er svært st forklare. Men jeg har noget sløret for øjnene, ticks i mit øje, ondt i hovedet, ondt i maven osv og det har jeg haft i to dage, ja nok grundet stressen i kroppen, og måske også symptomer fra graviditet oven i? Jeg ved det ikke. Så overvejer kraftigt at blive hjemme i morgen og få ro på.

hvad ville i gøre???

Jeg helt helt ærlige (men ikke for hårde) mening. Tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg synes du skal sygemelde dig. Men hvad synes lægen? Har lægen anbefalet dig noget? 
Da jeg gik ned med stress anbefalede lægen mig deltidssygemelding. Kort efter blev det anbefalet at det var en fuldtidssygemelding. 
lyt til sig selv, og også gerne lægen hvis de anbefaler det

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Ja jeg synes du skal sygemelde dig. Men hvad synes lægen? Har lægen anbefalet dig noget? 
Da jeg gik ned med stress anbefalede lægen mig deltidssygemelding. Kort efter blev det anbefalet at det var en fuldtidssygemelding. 
lyt til sig selv, og også gerne lægen hvis de anbefaler det

Problemet er, at jeg lige et startet på dette job for 3 mdr siden. Jeg er sindssygt glad for jobbet, og havde det ikke så slemt og ikke bemærket stressen før nu. Og graviditeten er total uplanlagt. Har ikke snakket med nogle om det og jeg ved faktisk ikke lige hvad der er bedst at gøre. 
og hvad sp hvis man blev sygemeldt, hvad så med graviditeten? 
Og mange tak for svar

Anmeld Citér

17. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Problemet er, at jeg lige et startet på dette job for 3 mdr siden. Jeg er sindssygt glad for jobbet, og havde det ikke så slemt og ikke bemærket stressen før nu. Og graviditeten er total uplanlagt. Har ikke snakket med nogle om det og jeg ved faktisk ikke lige hvad der er bedst at gøre. 
og hvad sp hvis man blev sygemeldt, hvad så med graviditeten? 
Og mange tak for svar

Ja hvad så med graviditeten? Fosteret har helt klart bedst af at du slapper af, så stresshormonerne falder. 
har du prøvet mindfulness? Nogle gange hvor jeg slet ikke kunne falde til ro, gik jeg på YouTube og fyldte sådan en video. Jeg fandt nogle stykker hvor det var mindfulness/hypnose som startede med et “bodyscan”, hvor man mærker efter i hele kroppen. Derefter en rejse og til sidst endte jeg med at slappe af. Nogle gange i ti minutter, men det var de bedste ti minutter på hele dagen. 

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonymor

Jeg ville nok mane til besindighed og slå koldt vand i blodet, når du kun har haft det sådan i to dage. Det kan jo skyldes så meget andet principielt, og jeg ville i hvert fald ikke sygemelde mig. Du er næsten lige startet i jobbet, den slags er mega hårdt. Jeg ville i stedet tage en snak med min ledelse om, om I kan tilrettelægge din arbejdsdag på en måde, der letter trykket lidt på dig. Det er ikke Unormalt at føle sig lidt forbipasserende stresset i en periode, særligt ikke efter opstart i nyt job, uventet graviditet osv. Det er mange ting på en gang. Prøv at se om du kan finde en løsning på job, måske kunne du bruge at snakke med en professionel. God bedring 

Anmeld Citér

18. november 2019

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville snakke med lægen...

hvis lægen har konstateret stress er det ikke noget man bare skal tage let på, og slet ikke når din krop begynder at give dig fysiske tegn/advarsler på det er nok ved dine tics osv...

jeg gik ALT for længe før jeg til sidst brød helt sammen, fordi jeg blot holdt pauser fra arbejdet når stressen blev for voldsom med fysisk sygdom og så tilbage igen efter en uges tid...

når du så er gravid oven i så er der både ekstra hormoner, og der er et foster der kan tage skade af stressen hvis det fortsætter i længere tid..

så snak medlægen og dernæst arbejdet alt efter hvad lægen siger..

KÆMPE kram herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.