Køb af ejer eller andelslejlighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2019

Anonym trådstarter

Hvad kan bedst svare sig at det er bedre svare sig at man ejer det hele eller det halve?   
også ift. at spare penge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvad kan bedst svare sig at det er bedre svare sig at man ejer det hele eller det halve?   
også ift. at spare penge

Det kommer jo an på 1000 ting. 
Eksempelvis bolig du køber, kan pludselig falde i værdi og det samme med en andelsbolig. 
Når du ejer står du selv for alt vedligeholdelse, ved en andel er det som regel kun den indvendige du står for. 
Dette er blot eksempler. Der er mange mange flere ting, at have med, når man overvejer køb af den ene eller anden slags. 

Og du ejer ikke halvdelen af en andelsbolig. Du ejer retten til at bebo boligen ☺️

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym

Jeg ville aldrig købe en andel.. Sorry to say - men jeg synes det er direkte dumt at lægge penge i noget der ikke alligevel er ens eget. Der er desuden fald i salg af andelsboliger.. Jeg har to svogere der begge står med lækre andelsboliger, som de ikke kan komme af med, på trods af at det er midt i en større by. Køb eller lej ud fra dine krav. Det er mit bedste råd. 

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

også ift. at spare penge

Slet ikke sikkert, at du får valget. Bankerne trækker sig fra andeler.

Anmeld Citér

17. november 2019

kamikaze

Anonym skriver:

også ift. at spare penge

Det afhænger helt af andelen og din økonomi. Hvis du har indskuddet og den.månedlige ydelse er lav, kan du få en vildt billig bolig. Modsat kan den også være meget dyr hvis foreningen har dårlig økonomi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.