Kan det påvirke min graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
7 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2019

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er gravid 4+6. Jeg er meget alene hjemme med vores hundehvalp, som i den grad er noget af en mundfuld. Det betyder, at jeg ofte bliver frustreret og ophidset over ham, når han flipper helt ud. Jeg hæver stemmen og må af og til løfte ham op i lidt dumme positioner. Han vejer cirka 8 kilo. Jeg er blevet så bekymret for, om denne "stress" kan påvirke min graviditet? Jeg vil så nødigt miste baby.

Håber på svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej på ingen måde. 

Når man taler om at man skal passe på med løft som gravid taler vi altså om højgravide, særligt dem med svagt bækken. 

Løft du alt det du vil så længe din krop kan. Folk med flere børn løfter jo også på deres store når de er gravide. 

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym

Jeg har lige været igennem et fertilitetsbehandlingsforløb og er blevet gravid...her er overlægens anbefaling at man, når man er gravid helst ikke skal løfte mere end 10-15kg...han sammenlignede det med en håndbagagekuffert fyldt til flyveturen...

Jeg tænker ikke der gælder specielle regler bare fordi graviditeten er opnået sådan...så jeg ville nok gå ud fra dette, også hvis jeg havde opnået naturlig graviditet 

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym

Næ graviditeten ville jeg ikke være bekymret for, jeg ville være mere bekymret for hunden... det hjælper ikke noget at hæve stemmen overfor og løfte på en fræk hvalp - den skal stimuleres og trænes rigtigt i stedet.

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Næ graviditeten ville jeg ikke være bekymret for, jeg ville være mere bekymret for hunden... det hjælper ikke noget at hæve stemmen overfor og løfte på en fræk hvalp - den skal stimuleres og trænes rigtigt i stedet.

Enig her. Det kræver meget, at ha en hvalp jeg fik en hvalp da min datter var 3 mdr, og ja, det er hårdt, men husk nu på, at den ikke selv har valgt det ha tålmodighed, så skal det hele nok gå. 

For at svarer på dit spørgsmål, så nej, tror bestemt ikke det påvirker dik graviditet! 

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym trådstarter

Tak for de beroligende svar! 

Nu er det en ret stor hvalp i voldsom trodsealder. Vi er enormt fokuseret på at være rolige overfor ham. Jeg løfter ham netop, når det kammer helt over for ham, og han hopper op på stolene for at bide mig hårdt, så han kan få en kort timeout i gangen, som han forbinder med afslapning. Jeg er helt med på, at man ikke skal straffe en hund, men når han med vilje hopper op og bider mig til blods, og adskillige forsøg med at ignorere ham ikke virker, så er min grænse nået. Hæver jeg stemmen, er det som regel for hans egen sikkerhed, hvis han er ved at bide i ledninger, og han skal stoppes hurtigt. 

Anmeld Citér

15. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bare rolig i behøver ik komme af med hvalpen, i ska bare i gang med at gå til noget hvalpetræning, så du ka lære hvordan du ska være sammen med en hvalp. 

Baby i maven ka du også være helt rolig i forhold til. Alle med mere end et barn, har helt sikkert både båret rundt på mere end 8 kg, igennem en helt normal graviditet. Det samme har dem, der har tungt arbejde.

Det jeg endelig virklig gerne vil understrege her, er at træning er vejen frem, så din lille baby (hvalp) ik tager skade. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. november 2019

Anonym

Hopper din hund op og bider dig til blods med vilje???!! Så er der altså et eller andet galt.. Enten er der noget med hunden, eller også opdrager I helt forkert, for det er altså ikke normal adfærd for en hund.. Heller ikke en hvalp.. Har aldrig i mit liv oplevet, at vores, familiens eller venners hunde har gjort sådan, og jeg kommer fra en familie/omgangskreds med mange hunde.. 

Jeg ville bestemt få den til en træner, så I kan lære at opdrage den ordentligt og følge dens behov, så den ikke ender med at bide andre.. 

Og mht. dit spørgsmål, så burde stressen ikke give dig en abort.. Men den kan i den grad ødelægge din hund og dit forhold til hunden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.