Til forældre med pige børn omkring 2-3 års alderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2019

Anonym trådstarter

Føler det meget grænseoverskridende at spørger om ! Men håber nogen kan give mig et svar... 

Jeg har i dag lagt mærke til at min datter på 2,10 år har fået sit ekstra hul 'dernede' .. det er kommet inden for de sidste få dage, for i sidste uge da jeg vaskede hende efter bleskift var det der ikke.. 

Er det normalt det kommer ved denne alder ? Kan ikke Google mig til noget, og søger svar! Det virker så underligt at det er kommet nu, selvom jeg jo godt vidste det ville ske en dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Føler det meget grænseoverskridende at spørger om ! Men håber nogen kan give mig et svar... 

Jeg har i dag lagt mærke til at min datter på 2,10 år har fået sit ekstra hul 'dernede' .. det er kommet inden for de sidste få dage, for i sidste uge da jeg vaskede hende efter bleskift var det der ikke.. 

Er det normalt det kommer ved denne alder ? Kan ikke Google mig til noget, og søger svar! Det virker så underligt at det er kommet nu, selvom jeg jo godt vidste det ville ske en dag. 

Fået sit ekstra hul? 

Mener du skeden? Den har hun jo altid haft, den er hun født med.. 

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fået sit ekstra hul? 

Mener du skeden? Den har hun jo altid haft, den er hun født med.. 

Præcis. Den er hun født med. Og det er skeden jeg mener. Men det hul har altid været lukket. Lige indtil nu. Nu er der hul igennem eller hul op eller hvad man siger. 

Anmeld Citér

15. november 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Præcis. Den er hun født med. Og det er skeden jeg mener. Men det hul har altid været lukket. Lige indtil nu. Nu er der hul igennem eller hul op eller hvad man siger. 

Jeg forstår ikke, hvad du mener. Der har næppe været lukket. 

Anmeld Citér

15. november 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Skeden dukker altså ikke bare op, den er hun født med. Selv små babyer har det hul. Hvis der vitterligt ikke har været "hul igennem" så har det været en fødselsdefekt (det KAN ske at man der født med et tyndt lag hud både over skede åbningen eller endetarmsåbningen)

Hvis du er nervøs/i tvivl ved noget, så kontakt lægen

Anmeld Citér

15. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som de andre siger, har det formentlig altid været der. Men måske du bare ikke har lagt mærke til det da hun var yngre fordi det hele er lidt mere krøllet sammen når de er helt små?  

Uanset, så er det heeeelt normalt  

Anmeld Citér

15. november 2019

brevkassen-40170

Hejsa,

Oplevede det samme med min datter.

Tænker hun har været født med en tynd hinde, som har dækket for skeden. Den forsvandt af sig selv og en dag, så hun helt normal ud.

Så ‘hullet’ har altid været der.

kh

Anmeld Citér

15. november 2019

Anonym trådstarter

Tak for svar alle mand. Jeg ved godt det er helt normalt. Det hul har bare aldrig været synligt før nu. 

Anmeld Citér

15. november 2019

Girafmor

Hej trådstarter

Mit barn er også født med at hullet (de indre kønslæber/labia) var lukket helt til. Det har her givet nogle problemer i forhold til urinvejsinfektioner hos os, men er heldigvis overstået nu.

Jeg har fået fortalt på sygehuset, at det er ret normalt, og at man i gamle dage "bare" åbnede det med en finger hvis piger blev født sådan. I dag er det noget man bliver henvist til børnekirugisk på Riget over.

Dejligt for jer at det åbnede sig selv uden gener. Jeg ville være obs på urinvejsinfektioner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.