Tidlig overgangsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2019

Bentemor

Profilbillede for Bentemor

Hej. Jeg er, selvfølgelig, kvinde 37 år gammel. Mine cykluser er gået helt i selvsving her det sidste lille halve år. Siden jeg fik mit yngste, tredje barn, for fire år siden været meget kraftige blødninger hver gang. Men med fast rytme/længde og kortere blødninger end før sidste graviditet (tre-fire dages blødning, fra før fem-seks dages blødning) Så langt så godt, nu til det der fylder pt. For et halvt års tid siden begyndte det at ændre sig drastisk. Lange blødninger,  cuklus længen varierer fra cykluser på 20-50 dage og blødninger mellem fire op til ti dage ad gangen. Tænker ikke at det er helt normalt, når jeg ikke er ældre eller er det? Bør jeg tage en snak med min læge om det? Eller skal jeg vente og se det an nogle måneder endnu? Føler ikke at jeg har fået hedeture eller noget i den dur og er ikke gravid eller har været det siden med den yngste. Og er det overhovedet noget en læge kan gøre noget ved? Er sg bare lidt fustrende når mine cykluser plejer at være regelmæssige til pludselig lidt være som vinden blæser..

Har I oplevet noget lignende eller ved noget om det. Frygter jo det er begyndende overgangsalder, men er det ikke for tidligt? På forhånd tak for jeres svar.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det er vigtig at gå til læge, hvis en cyklus ændre sig. 

Stofskiftesygdom kan også påvirke cyklusen. 

Anmeld Citér

14. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Det kan være flere ting. Men vigtigst er det, at få det undersøgt. 
Få en henvisning til en gynækolog. 
Jeg har været igennem en periode også med blødningsforstyrrelser. Til slut sagde min gynækolog at det er godt at jeg nu får blødt regelmæssigt og at der bliver “tømt ud”. Ellers kan det åbenbart give celleforandringer, sagde hun. (Jeg blødte vildt meget og i flere uger af gangen, så producerede jeg bare ynderligere)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.