Barsel, hvornår siger man det som mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2019

Anonym trådstarter

Jeg har lige lånt min kones profil for at skrive herinde: 

Jeg blev forrige fredag fritstillet fra min arbejdsplads grundet arbejdsopgaverne og jeg simpelthen ikke passede sammen - det er den korte forklaring (fagforening mv. har været inde over, alt er godt).

Jeg blev fritstillet så min sidste arbejdsdag lå i slut februar - min kone har termin midt i marts måned. 

Inden min fritstilling gik jeg med stress-symptomer, hvilket en psykolog bekræftede at der også var tale om. Ifm fyringen stoppede samarbejdet med denne psykolog også. Fyringen hjalp og symptomerne ophørte stort set med det samme - dog skal jeg stadig passe på.

Spørgsmål: 

Hvornår ville I så småt begynde at søge jobs, hvis jeg også liiiige skal nå at trække vejret mellem job, stress og fyring?

Hvornår bør jeg nævne at jeg jo skal have noget barsel (to uger) ifm. den forestående fødsel?

Har I andre gode råd? 

Mvh 

Manden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2019

Cvbn

Profilbillede for Cvbn

Som mand har du jo først ret til barsel, når barnet er blevet født, så det har jo ikke så meget med din nuværende arbejdsplads at gøre. 
Jeg ville tale med fagforeningen om, hvordan jeg skulle forholde mig til barsel som ledig og så prøve at få arrangeret en måned eller lignende efter fødslen. På den måde har du lige lidt luft inden du starter nyt job....

Anmeld Citér

10. november 2019

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue

Din arbejdsplads skal have besked senest 4 uger før termin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.