Ande-typer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

315 visninger
6 svar
8 synes godt om
10. november 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg skal lave and til jul for første gang, jeg får hjælp/tips af min mor, så det går nok.

Men jeg ved ikke HVILKEN and jeg skal købe, og hvad forskellene egentlig er - kan se man kan købe Peking-and, Berberie, landand osv - hvad betyder de navne? Og hvad er bedst?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Peking and er en ret..? Ikke en andetype.

vi bestiller altid hos slagteren. Så henter vi den den 22/23.

Søg eventuelt på langtidsstegt and - det er såååå meget bedre end at tilberede den på normal vis. Den bliver langt mere saftig. Men det tager 6 timer i ovnen og ved lav temperatur (60 grader mener jeg).

Anmeld Citér

10. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Peking er mere fed og berberi  er mere kødfuld svindet på en Peking er ca 35-38% hvor en berberi er på 28-30%.

vi får altid berberi.

Anmeld Citér

10. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tjullehej skriver:

Peking and er en ret..? Ikke en andetype.

vi bestiller altid hos slagteren. Så henter vi den den 22/23.

Søg eventuelt på langtidsstegt and - det er såååå meget bedre end at tilberede den på normal vis. Den bliver langt mere saftig. Men det tager 6 timer i ovnen og ved lav temperatur (60 grader mener jeg).

Peking and er OGSÅ en race  

Anmeld Citér

10. november 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Lomm skriver:

Jeg skal lave and til jul for første gang, jeg får hjælp/tips af min mor, så det går nok.

Men jeg ved ikke HVILKEN and jeg skal købe, og hvad forskellene egentlig er - kan se man kan købe Peking-and, Berberie, landand osv - hvad betyder de navne? Og hvad er bedst?

Vi plejer at købe en dansk landand, gerne fra en lokal gård, så vi ved at den har haft et godt og frit liv.

sker det at vi ikke kan få fat i en (man skal som regel være ude i god tid) så foretrækker vi berberieand, da den er mere kødfuld

Anmeld Citér

10. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg hopper på den med berberiand!

Vi plejer at langtisstege anden d 23. Så ka fedtet nå at sætte sig og man ka uden problemer løfte alt det hvide fedt af, og bruge resten til sovs. Også varmer vi den lige 30 minutter i ovnen d 24, smurt med lidt af det hvide andefedt. 

På den måde er ovnen fri til flæskesteg og evt kalkun d 24, og der er 2 slags sovs, som er nem at kende forskel på. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.