Hvad gør jeg, når min søn har fået stjålet sin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.831 visninger
10 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2019

Anonym trådstarter

Min søn går i 1.klasse. 

Han har i onsdags fået stjålet sin pokemon mappe med alle sine GXer i. Han er virkelig ked af det. Og vil virkelig gerne have den tilbage.

dagen efter, om morgenen når min søn kommer i morgen-sfo kl.7:10 (jeg møder 7:30) sidder der en dreng, som hele tiden kigger på os, og som nærmest krydser begge arme over en pokemon mappe på bordet, med det samme.

jeg kigger meget på ham og tænker jo straks om det er min søns mappe der ligger der.

(min søns mappe står der navn og tlf nr både med tus og klistermærker)

af en eller anden irriteret morgen stresset dum årsag, får jeg intet sagt, men min søn havde nogle andre pokemon kort med den morgen, og han fortæller mig når jeg henter, at min søn havde gået over og spurgt om de sku bytte, men den her dreng havde ikke fjernet sine arme om mappen og han ville ikke lade min søn kigge i pokemon mappen, så han sagde nej og gik..

når jeg prøver at skrive en besked til forældrene på aula så siger den fejl hele tiden...

hvad gør jeg? Er det “bare ærgerligt” 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville bede pædagogerne i sfo om at holde lidt øje med om der er nogen der er "kommet til" at tage din søns mappe og gøre opmærksom på kendetegnene med navn og telefonnummer.. de kan ikke se alt, men en medbragt mappe med pokemon kort, burde være til at spotte og lige se omslaget på  

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg ville bede pædagogerne i sfo om at holde lidt øje med om der er nogen der er "kommet til" at tage din søns mappe og gøre opmærksom på kendetegnene med navn og telefonnummer.. de kan ikke se alt, men en medbragt mappe med pokemon kort, burde være til at spotte og lige se omslaget på  

Jeg har informeret næsten alle pædagogerne om det. Men ja kan kun håbe.

kan jeg tillade mig at kigge i drengens taske, hvis jeg ser ham og hans taske , uden han er der, hvis den hænger i garderoben ? Eller er det for overdrevet ?

Anmeld Citér

9. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søn går i 1.klasse. 

Han har i onsdags fået stjålet sin pokemon mappe med alle sine GXer i. Han er virkelig ked af det. Og vil virkelig gerne have den tilbage.

dagen efter, om morgenen når min søn kommer i morgen-sfo kl.7:10 (jeg møder 7:30) sidder der en dreng, som hele tiden kigger på os, og som nærmest krydser begge arme over en pokemon mappe på bordet, med det samme.

jeg kigger meget på ham og tænker jo straks om det er min søns mappe der ligger der.

(min søns mappe står der navn og tlf nr både med tus og klistermærker)

af en eller anden irriteret morgen stresset dum årsag, får jeg intet sagt, men min søn havde nogle andre pokemon kort med den morgen, og han fortæller mig når jeg henter, at min søn havde gået over og spurgt om de sku bytte, men den her dreng havde ikke fjernet sine arme om mappen og han ville ikke lade min søn kigge i pokemon mappen, så han sagde nej og gik..

når jeg prøver at skrive en besked til forældrene på aula så siger den fejl hele tiden...

hvad gør jeg? Er det “bare ærgerligt” 

Som den anden siger, nævn det for pædagogerne. 
Få dem til at nævne at din søn har mistet sin mappe, og at der står hans navn og nummer på. Få dem til at holde øje med den. 

Jeg ville ikke skrive til forældrene uden at være sikker på at den dreng har taget det. Så jeg ville tage fat i pædagogerne og få dem til at kigge efter dem blandt de andre. Måske få dem til at se den mappen drengen har, om der er navn på den? 

Anmeld Citér

9. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg har informeret næsten alle pædagogerne om det. Men ja kan kun håbe.

kan jeg tillade mig at kigge i drengens taske, hvis jeg ser ham og hans taske , uden han er der, hvis den hænger i garderoben ? Eller er det for overdrevet ?

Vend den om; hvordan ville du have det hvis en forælder stod og gloede i din søns taske, fordi de troede at han havde taget noget?

Nej, jeg synes ikke kan stå og rode i børns tasker. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Som den anden siger, nævn det for pædagogerne. 
Få dem til at nævne at din søn har mistet sin mappe, og at der står hans navn og nummer på. Få dem til at holde øje med den. 

Jeg ville ikke skrive til forældrene uden at være sikker på at den dreng har taget det. Så jeg ville tage fat i pædagogerne og få dem til at kigge efter dem blandt de andre. Måske få dem til at se den mappen drengen har, om der er navn på den? 

har informeret pædagogerne.

Kan jeg godt tillade mig at spørge pædagogen hvis jeg ser drengen og han har mappen, spørge pædagogen om han/hun vil kigge i den mappe, for at se om det er min søns? 

kan jeg tillade mig at kigge i drengens taske, hvis jeg ser hvor hans taske er? Eller er det for overdrevet og privat egendom hvis du forstår...?

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Vend den om; hvordan ville du have det hvis en forælder stod og gloede i din søns taske, fordi de troede at han havde taget noget?

Nej, jeg synes ikke kan stå og rode i børns tasker. 

Ja det er selfølgelig rigtig nok. Den går nok ikke lige. 

Anmeld Citér

9. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

har informeret pædagogerne.

Kan jeg godt tillade mig at spørge pædagogen hvis jeg ser drengen og han har mappen, spørge pædagogen om han/hun vil kigge i den mappe, for at se om det er min søns? 

kan jeg tillade mig at kigge i drengens taske, hvis jeg ser hvor hans taske er? Eller er det for overdrevet og privat egendom hvis du forstår...?

Du skal passe på du ikke bliver for opsat omkring den her dreng.. Du ved jo ikke om han har gjort noget.. 
Men snak med pædagogerne, sig at din dreng er rigtig ked af det, og om de lige kan tjekke hvis de ser en mappe eller måske få dem til at skrive ud til forældrene at den her mappe er forsvundet og x virkelig savner den og om den måske er kommet ned i den forkerte taske. 

som jeg skrev til den anden du skrev til, nej lad vær med at rod i hans taske. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Du skal passe på du ikke bliver for opsat omkring den her dreng.. Du ved jo ikke om han har gjort noget.. 
Men snak med pædagogerne, sig at din dreng er rigtig ked af det, og om de lige kan tjekke hvis de ser en mappe eller måske få dem til at skrive ud til forældrene at den her mappe er forsvundet og x virkelig savner den og om den måske er kommet ned i den forkerte taske. 

som jeg skrev til den anden du skrev til, nej lad vær med at rod i hans taske. 

Tak for svar. Du har helt ret.. prøver at snakke med pædagogerne igen.. tak

Anmeld Citér

10. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er self mega træls at mappe er væk, men hvem ved om den er blevet stjålet eller om sønnike måske bare har fået den forlagt, er kommet til at gi den væk eller en der ved en fejl har troet at det var deres mappe, er jo ik til at vide.

Hvor om er, så er vejen frem kommunikation. Hvis du ik selv ka skrive inde på forældre intra, så få læren til at hjælpe med, at slå en efterlysning op. 

Spørg igen pædagogerne i sfoen, men samtidig husk på, at de self ik ka bruge tid på at lede efter den, da de har mange børn, de ska holde øje med. 

Du ka under ingen omstændigheder tillade dig, at rode rundt i et andet barns raske. Det ville du jo heller ik bryde dig, hvis der var nogen som gjorde i jeres barns taske. 

Da vores store pige gik i børnehave, var der flere børn som fik lov til at have deres Nintendo og nogen gange ipads (de store gamle) Også var der forældre som blev sure, hvis deres spillemaskiner gik i stykker eller hvis deres spil blev væk, og ville have erstatning osv fra andre børn. Men helt ærlig man ka ik forvente at ting ik går i stykker eller bliver væk, når man er et sted med mange børn.

Der var også en lang periode, hvor de gik meget op i at bytte kort, og der er bare altid nogen som bliver snydt og det gav jo også ballade. Så aftalen blev, at havde man kort med, var det på eget ansvar, og derfor ville institution og skole ik blandes ind i det og bruge tid på det, hvilket jeg tænker er helt forståelig. 

Her blev koncekvencen at de ik måtte ha de ting med, og hvis de så endelig havde, var det på eget ansvar.

Vores børn har aldrig legetøj med skole, som de ik ka "undvære" hvis det blir væk eller går i stykke.

Håber mappen dukker op. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.