Databehandling, institutioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2019

Anonym trådstarter

Hej

jeg har fået at vide at i mine ungers institution, så har alle medarbejder og personale adgang til et fællesdrev hvor der ligger alle oplysninger om børnene. Dette synes jeg ikke er særligt betryggende at personale der ikke har noget med mit barn at gøre kan gå ind og læse alt hvad børnehaven skriver om mit barn, såsom referater fra individuelle forældremøder, evalueringer på børnene osv.
Hvad er normal kutyme i De institutioner i har børn i eller arbejder i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har kun adgang til at se mine elver, jeg kan ikke se andres elver eller andre skoler 

Anmeld Citér

8. november 2019

Soonmom

Det lyder meget normalt, man snakker også om børn på andres stuer på personale møder for fx sparring på problemer noget som resten af personalet skal være obs på osv.

Men du kan altså være helt rolig, der er ikke nogen der går ind og læser om irrelevante oplysninger om dit barn eller bare fordi de er nysgerrige, det har pædagogerne altså ikke tid til  

Anmeld Citér

8. november 2019

Babilooo

Der er ingen bekymringer, vurderinger m.m som ikke er delt mellem alle pædagoger i vore børnehave. Det har også overrasket mig.

alle ved alt

De hsr jævnlige møder hvor alle børn drøftes igennem i samlet forum.

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej

jeg har fået at vide at i mine ungers institution, så har alle medarbejder og personale adgang til et fællesdrev hvor der ligger alle oplysninger om børnene. Dette synes jeg ikke er særligt betryggende at personale der ikke har noget med mit barn at gøre kan gå ind og læse alt hvad børnehaven skriver om mit barn, såsom referater fra individuelle forældremøder, evalueringer på børnene osv.
Hvad er normal kutyme i De institutioner i har børn i eller arbejder i?

Jeg er pædagog og går aldrig ind og læser om et barn der ikke er i min kontaktgruppe. For det første har jeg virkelig ikke tid til det og for det andet, hvis jeg er bekymret eller vil dele viden om et barn/familie snakker jeg med mine kollegaer om barnet. Ugentlig snakker vi forældre og børn og sparrer med hinanden på tværs af stuer. Vi har tavshedspligt uden for institutionen men i institutionen kan det være vigtigt at dele viden. 

Så fra min vinkel synes jeg ikke det er mærkeligt. 

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym

Hej 

Jeg er uddannet og har været i praktik i børnehaver. 
Jeg synes at man skal se det som en fordel, at alt personalet i børnehaven ved alt. Prøv lige at tænk alle de positive synspunkter og forslag til løsning af eventuelle problemstillingerne der kan komme ud af dette...børnehaver har ofte en garderobe som alle børn i de forskellige grupper deler...det kunne jo være at en voksen fra rød stue lige var den der havde bedst tid til ar hjælpe barnet fra gul stue med noget i garderoben, hvis barnet så har nogle mål/udfordringer er det jo rart for den voksne at kende lidt til disse, så hele personalegruppen gør tingene ens...dette giver børnene struktur og udvikler deres læring, også selvom de ikke er fra samme stue. Man kan også argumentere for at det er relationsskabende, når personalet kender lidt til barnets baggrund og dermed har mulighed for at hjælpe/snakke med osv. 

Så igen, jeg synes man skal se det som noget positivt frem for negativt i forhold til datadeling faglig sparring er en vigtig del, i det pædagogiske arbejde, derfor bliver alle børn også vendt til fx p-møder og ikke kun stuemøder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.