Hej
Jeg er uddannet og har været i praktik i børnehaver.
Jeg synes at man skal se det som en fordel, at alt personalet i børnehaven ved alt. Prøv lige at tænk alle de positive synspunkter og forslag til løsning af eventuelle problemstillingerne der kan komme ud af dette...børnehaver har ofte en garderobe som alle børn i de forskellige grupper deler...det kunne jo være at en voksen fra rød stue lige var den der havde bedst tid til ar hjælpe barnet fra gul stue med noget i garderoben, hvis barnet så har nogle mål/udfordringer er det jo rart for den voksne at kende lidt til disse, så hele personalegruppen gør tingene ens...dette giver børnene struktur og udvikler deres læring, også selvom de ikke er fra samme stue. Man kan også argumentere for at det er relationsskabende, når personalet kender lidt til barnets baggrund og dermed har mulighed for at hjælpe/snakke med osv.
Så igen, jeg synes man skal se det som noget positivt frem for negativt i forhold til datadeling
faglig sparring er en vigtig del, i det pædagogiske arbejde, derfor bliver alle børn også vendt til fx p-møder og ikke kun stuemøder
Anmeld
Citér