Julegave til pædagoger og medhjælpere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
8 svar
6 synes godt om
8. november 2019

nielsen80

Det er et godt stykke tid siden, jeg har været på denne side. Jeg synes at huske, der er en del pædagoger og medhjælpere herinde.

Mit spørgsmål lyder kort og godt på, om I egentlig får julegave af jeres arbejdsgiver?(altså kommunen). Jeg er i gang med at lave en indsamling i mit barn institution, og ville først skrive til de andre forældre, at I ingen får ellers - men så blev jeg tvivl.

(Vil lige skrive, jeg samler ind uanset - bare med en anden tekst så -, det er en frivillig indsamling, hvor man kan give et beløb, hvis man lyster. Det kommer ikke til at fremgå, hvem der har givet, og hvem der ikke har - det er bare en tanke og påskønnelse til dem).   

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2019

Bettybom

Det er vist forskelligt, om man får julegave. 
Nogle år får vi og andre ikke ( arbejder på skole). 

du skal bare være opmærksom på, at man ikke må modtage gave. Vi må i hvertfald ikke modtage gaver fra forældrene 

Anmeld Citér

8. november 2019

nielsen80

Bettybom skriver:

Det er vist forskelligt, om man får julegave. 
Nogle år får vi og andre ikke ( arbejder på skole). 

du skal bare være opmærksom på, at man ikke må modtage gave. Vi må i hvertfald ikke modtage gaver fra forældrene 

Ok heller ikke selvom det er anonymt? Altså så man ikke kan se, hvem der har givet hvad?

Alternativt tænker jeg en julekurv, de kan spise og nyde på arbejde så.

Anmeld Citér

8. november 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi får ikke julegave og julefrokost. 

Anmeld Citér

8. november 2019

Rundtpågulvet

Der er forskellige retningslinjer fra kommune til kommune.  Nogle steder får personalet julegaver. Hos os får vi ikke noget :-) men vi må gerne tage mod mindre gaver fra forældrene. Jeg får ofte julekurve med kaffe osv  

Andre steder må de kun tage imod hvad der svarer til en pose kaffe til pauserummet. Og så er der vidt også forskel på hvor hårdt man håndhæver reglerne rundt omkring  

Anmeld Citér

8. november 2019

Miti's mama

I det private er loven at man gerne må modtage mindre gaver (som chokolade, mv), hvis det deles af alle på arbejdspladsen og ikke tages med hjem.

Hvorvidt reglerne er det samme i kommunerne ved jeg dog ikke.

Anmeld Citér

8. november 2019

Soonmom

Jeg har aldrig været et sted hvor vi ikke har måtte modtage gaver fra forældrene, og vi giver da også gaver i vores institution, hvis fx der er en der stopper eller andet.

De fleste steder jeg har arbejdet får det faste personale en lille ting fra enten lederen eller områdelederen. 

Anmeld Citér

8. november 2019

Bettybom

nielsen80 skriver:

Ok heller ikke selvom det er anonymt? Altså så man ikke kan se, hvem der har givet hvad?

Alternativt tænker jeg en julekurv, de kan spise og nyde på arbejde så.

Man skal nok bare sætte sig ind i, hvad kotymen er på den arbejdsplads. 
jeg skal da heller ikke sige mig fri, for at jeg ikke har modtaget en gave  som jeg har værdsat meget og står og pynter på en hylde. Men ellers får vi mest som vi kan dele til møder og til eleverne 

Anmeld Citér

8. november 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP

Vi får en gave fra kommunen - vi kan selv vælge udfra 15 muligheder  Og derudover får vi ofte også gaver fra forældre/børn, oftest i form af chokolade/slik som vi nyder til pauser og personale møder  Der plejer at være kort ved gaverne, hvor vi får en lille hilsen og de varmer allermest  

//Mette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.