Brystbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

232 visninger
5 svar
2 synes godt om
7. november 2019

Anonym trådstarter

Hej piger. 
Ammer min søn på 9 mdr. Igår begyndte jeg at få ømhed /rødme ved det ene bryst. Det fortsatte til idag, så tog et smut forbi lægen, som påtænker begyndende brystbetændelse..... Skal ses igen imorgen om rødmen er aftaget eller tiltaget. Jeg er ikke meget syg. Ingen feber, men slatten og bare ikke rigtigt på toppen. Ved det røde område på brystet jøksn jeg mærke en hårdhed/ knude bag, som jeg ikke kan malke væk. Er der nogen som har erfaringer med brystbetændelse? Jeg kan ikke malke mit væk lige umiddelbart��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Tag et varmt varmt bad og masser dit bryst ved knuden. Og sørg for at det er tørt og varmt. Tag gerne uld ammeindlæg på eller uldtrøje. Og få tømt brystet godt.

Anmeld Citér

7. november 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Tag et varmt varmt bad og masser dit bryst ved knuden. Og sørg for at det er tørt og varmt. Tag gerne uld ammeindlæg på eller uldtrøje. Og få tømt brystet godt.

Det har jeg prøvet, uden virkning��

Anmeld Citér

7. november 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

hvis den har sat sig fatter jeg ikke hvorfor du ikke fik noget (læger ved jo godt du har forsøgt at malke ud inden) 

Jeg fik brystbetændelse x2 i første graviditet og 1 gang ved nr 2.   

Der hjalp det med det samme at komme i beh da jeg jo af gode grunde ikke kunne malke ud. 

Anmeld Citér

7. november 2019

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

hvis den har sat sig fatter jeg ikke hvorfor du ikke fik noget (læger ved jo godt du har forsøgt at malke ud inden) 

Jeg fik brystbetændelse x2 i første graviditet og 1 gang ved nr 2.   

Der hjalp det med det samme at komme i beh da jeg jo af gode grunde ikke kunne malke ud. 

Hun tjekker op på mig igen imorgen, og tænker hvis det ikke er bedre, jeg kommer i beh����Jeg har ikke en lille knude eller sådan, men mere en stor hævelse i brystet svarende til rødmen, og det kan jeg ikke malke i��

Anmeld Citér

7. november 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej piger. 
Ammer min søn på 9 mdr. Igår begyndte jeg at få ømhed /rødme ved det ene bryst. Det fortsatte til idag, så tog et smut forbi lægen, som påtænker begyndende brystbetændelse..... Skal ses igen imorgen om rødmen er aftaget eller tiltaget. Jeg er ikke meget syg. Ingen feber, men slatten og bare ikke rigtigt på toppen. Ved det røde område på brystet jøksn jeg mærke en hårdhed/ knude bag, som jeg ikke kan malke væk. Er der nogen som har erfaringer med brystbetændelse? Jeg kan ikke malke mit væk lige umiddelbart��

Varmt bad, der virkelig damper og når du er varmet godt op så masserer du så hårdt du kan på brystet. Lad dit barn amme så meget  som muligt og maser gene brystet imens barnet suger. Hold brystet varmt, gerne med uld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.