Blødning-sygmelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2019

Anonym trådstarter

Hej.  Jeg er 6+4 og har her til aften haft en frisk blødning da jeg tørrede mig. Har ik smerter som sådan. Bare de sædvanlige over skambenet og stik og jag. Jeg ringede til lægevagten som sagde jeg skulle vente og se tiden an. På mit arbejde skal jeg op og ned til 3 sal mange gange i løbet af dagen. Der er ingen elevator. Tager turen op måske mindst 6 gange. Jeg har tænkt at blive deltidssygmeldt fordi jeg tit sidder med smerter og prøver holde ud. Tænker bare at det ik kan være rigtigt jeg skal sidde og have ondt på arbejde og holde ud. Så mit spørgsmål er, vil det være ok at deltidssygmelde sig så tidligt i graviditeten. Specielt nu hvor jeg bløder tør jeg slet ik at skulle op og ned af de trapper så mange gange plus jeg har 45 til 50 min til arbejde med offentlig transport og op af ned af mange trapper på stationerne.

Håber I kan hjælpe med nogen gode råd til hva jeg skal gøre og sige på arbejde. Hvis graviditeten fortsætter vel og mærke og det ik er en abort der er igang. 

PS. Har haft 3 aborter og har et barn. 

Det blev et  langt indlæg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det motion du plejer at dyrke (trapperne) burde din krop sagtens kunne holde til under en graviditet. Medmindre dit underliv er særlig sårbart ifb med at holde på graviditeter. 

Det er svært at svare på om smerterne er nok til at sygemeldes. Umiddelbart tænker jeg at du dårligt kan have vidst af graviditeten i mere end knap 3 ugers tid, så det er måske lidt tidligt at konkludere at det er en varig gene? Jeg husker selv ligamentsmerterne som værende værst i starten og så aftog de. Du må jo gerne tage lidt Panodil til at tage toppen hvis det spidser til. 

Blødning. Det er det værste og især når man har mistet før! Jeg har selv prøvet det. Men fakta er, at en smule blødning er ret normalt også uden man er ved at miste. Og jeg tvivler egentlig også på, hvis du var ved at miste, at det ville hjælpe at holde sig fra trapper. 

Men jeg synes måske du skal tage fat i lægen og tage en snak om det. Det er ret svært at vide hvor ondt du har og om der er andet der gør det hele mere risikofyldt for netop dig  

Anmeld Citér

5. november 2019

Anonym trådstarter

Det er netop det der gør det svært. At jeg ik ved om jeg er i større risiko da jeg har aborteret et par gange og ret sene aborter. Det nok også min store frygt for at miste igen at jeg simpelthen ik kan koncentrere mig på arbejde, for alt hva jeg kan mærke associere jeg med abort da jeg har prøvet det før. Må høre lægen ad

Anmeld Citér

5. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er netop det der gør det svært. At jeg ik ved om jeg er i større risiko da jeg har aborteret et par gange og ret sene aborter. Det nok også min store frygt for at miste igen at jeg simpelthen ik kan koncentrere mig på arbejde, for alt hva jeg kan mærke associere jeg med abort da jeg har prøvet det før. Må høre lægen ad

Og det er SÅ forståeligt! 

Jeg tror dog du ville vide det, hvis du var i en risiko gruppe for at abortere ved alm fysisk belastning, da der nok ville have været nogen ting i din succesfulde graviditet der havde indikeret det. 

Anmeld Citér

5. november 2019

kamikaze

Kan man ikke, efter tre aborter, få henvisning til en specialafdeling for hyppige aborter? Det mener jeg at have set. I en almindelig graviditet skulle det ikke være noget i vejen for at gå trapperne, men det er ikke nogen her inde der kan sige om du har en ekstra risiko.

Men altid øv med blødning :-( Krydser fingre!

Anmeld Citér

6. november 2019

Camillos

Anonym skriver:

Hej.  Jeg er 6+4 og har her til aften haft en frisk blødning da jeg tørrede mig. Har ik smerter som sådan. Bare de sædvanlige over skambenet og stik og jag. Jeg ringede til lægevagten som sagde jeg skulle vente og se tiden an. På mit arbejde skal jeg op og ned til 3 sal mange gange i løbet af dagen. Der er ingen elevator. Tager turen op måske mindst 6 gange. Jeg har tænkt at blive deltidssygmeldt fordi jeg tit sidder med smerter og prøver holde ud. Tænker bare at det ik kan være rigtigt jeg skal sidde og have ondt på arbejde og holde ud. Så mit spørgsmål er, vil det være ok at deltidssygmelde sig så tidligt i graviditeten. Specielt nu hvor jeg bløder tør jeg slet ik at skulle op og ned af de trapper så mange gange plus jeg har 45 til 50 min til arbejde med offentlig transport og op af ned af mange trapper på stationerne.

Håber I kan hjælpe med nogen gode råd til hva jeg skal gøre og sige på arbejde. Hvis graviditeten fortsætter vel og mærke og det ik er en abort der er igang. 

PS. Har haft 3 aborter og har et barn. 

Det blev et  langt indlæg 

Da jeg ventede min første havde jeg aborteret 6 gange.. Og blev derfor fulgt nøje af en gynækolog. De andre gange jeg havde været i kontakt med lægevagten sagde de gør som du plejer, aborterer du aborterer du, så jeg tog på arbejde og aborterede. Da jeg blev fulgt af gynækologen fik jeg en paragraf 56, som betød når jeg pletblødte og havde antegbinger til blødninger skulle jeg blive hjemme og have benene op indtil blødningen ophørte. Og de virkede jeg fik et barn ud af det...

Anmeld Citér

6. november 2019

Anonym trådstarter

Tror jeg må lytte til min krop og ik presse mig selv. Taler med lægen i morgen og må lige høre hende ad så. 

Anmeld Citér

6. november 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Da jeg ventede min første havde jeg aborteret 6 gange.. Og blev derfor fulgt nøje af en gynækolog. De andre gange jeg havde været i kontakt med lægevagten sagde de gør som du plejer, aborterer du aborterer du, så jeg tog på arbejde og aborterede. Da jeg blev fulgt af gynækologen fik jeg en paragraf 56, som betød når jeg pletblødte og havde antegbinger til blødninger skulle jeg blive hjemme og have benene op indtil blødningen ophørte. Og de virkede jeg fik et barn ud af det...

Ved de hvorfor su aborterede 6 gange? Blødte du mindre den gang det så lykkedes dig 

Anmeld Citér

8. november 2019

Camillos

Anonym skriver:

Ved de hvorfor su aborterede 6 gange? Blødte du mindre den gang det så lykkedes dig 

Gynækologen mente at det var fordi jeg afstødte min kærestes gener... Jeg fik noget hjertemagnyl  fra uge 5 til uge 20... Og så blev jeg sygemeldt... Og det lykkedes... Dog havde jeg også tabt mig i mellemtiden.. Så der er meget der kan spille ind.. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Blev du så hjemme indtil det stoppede med at bløde og så tog du på arbejde igen efter et par dage? Var dit arbejde fysisk hårdt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.