Hjælp! Ideer til dåbsgave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.622 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2008

BellaT

Om en måneds tid skal Phillips lille fætter døbes. Og vi (mig og kæreste skal være faddere. Min kæreste skal være gudfar:D.)
Hvad køber man som er en rigtig god gave til den lille? Moderen ønsker ikke traditionelle ting som dåbsrør og andet med gravering i:(. Såååå, det gør det jo lige lidt sværere. Men det er jo ikke hende vi køber gave til(?). Hun ønsker sig faktisk kun gavekort til en cykel-anhænger. Men har sagt at det er alt for kedeligt og vi vil gerne købe noget til ham. Han får jo ikke glæde af en cykel-anhænger når han er ældre.
Eller hvad? Hvad er egentligt det rigtige at købe? Vi skal jo heller ikke bestemme hvad hun skal ønske sig til ham...
Vi ved at nogle i familien trodser "forbuddet" og køber et dåbsrør til ham. Tænkte måske på en sølv-sparegris med navn eller bestik?? Nogle med gode ideer? Både traditionelle og utraditionelle.

Knus fra Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2008

Loggidut

hvad med et gavekort til en forsølvning af den første sutte?
eller slå jer sammen med nogen til en sleebie?

aj jeg er ideforladt lige nu, men lad mig lige vende den i nat!

Anmeld

12. april 2008

Astrid P

Hvad med en Twist-bil?
De er vildt fede og super gode til at styrke ungernes motorik... Altså han kan jo nok først begynde at bruge den når han er omkring de 2 år, men så er der noget at glæde sig til!
Eller måske et lækkert aktivitetstæppe, eller den der dreje-dims til at ligge på maven på fra Lamaze?
Uhh, jeg har mange ideer! Måske man skulle tage at få tøsen døbt...

KH Astrid

Anmeld

12. april 2008

Marco2

Vi havde også frabedt os sølvting med indgravering, og jeg må indrømme at jeg var blevet ked af det hvis folk ikke havde respekteret det, for det ville bare blive gemt væk, og så kan man jo ligeså godt lade være.

Man kan i nogle boghandlere få en enormt flot udgave af HC. Andersens samlede eventyr og fortællinger. Der følger indgravering med og en CD hvor...hmmm... er det Bodil Udsen der læser højt. Den er læderindbundet og med bladguld på siderne. Den blev vi meget glade for.

Og så kan jeg ikke lige huske mere...

AG

Anmeld

13. april 2008

Monica

Vi fik en historie om Gustav. Tror at den var lavet på inde på minbog.dk Det indtaster man nogle oplysninger om barnet, så kommer de med i bogen, det er vi ihvertfald rigtige glade for...

Monica

Anmeld

13. april 2008

Loggidut

Marco2 skriver:

Vi havde også frabedt os sølvting med indgravering, og jeg må indrømme at jeg var blevet ked af det hvis folk ikke havde respekteret det, for det ville bare blive gemt væk, og så kan man jo ligeså godt lade være.

Man kan i nogle boghandlere få en enormt flot udgave af HC. Andersens samlede eventyr og fortællinger. Der følger indgravering med og en CD hvor...hmmm... er det Bodil Udsen der læser højt. Den er læderindbundet og med bladguld på siderne. Den blev vi meget glade for.

Og så kan jeg ikke lige huske mere...

AG

ja self. den har jeg ønsket mig til hver af ungerne af min søster...så vi har 3 eksemplare...jeg glæder mig til børnene bliver store...og de får dem med sig når de flytter...de er nu ret pæne, men umulige at læse...lol

Anmeld

13. april 2008

Grynt

Hejsa, jeg gad hellere ikke have sølvrør, stamtavle eller hvad det hedder eller 1000 bamser. Men det vi har sat mest pris på har været aktier. Freja fik fx 3 aktier til jyske bank (og de er da vokset lidt siden hun fik dem) og Aske fik til Danske bank.

Forhåbentligt vokser de til en pæn sum penge når de er 18 år :)

Anmeld

4. juli 2011

A.

Kurt skriver:

Hejsa, jeg gad hellere ikke have sølvrør, stamtavle eller hvad det hedder eller 1000 bamser. Men det vi har sat mest pris på har været aktier. Freja fik fx 3 aktier til jyske bank (og de er da vokset lidt siden hun fik dem) og Aske fik til Danske bank.

Forhåbentligt vokser de til en pæn sum penge når de er 18 år

er det ikke durti i handelomkostninger at købe aktier hvis man ikke vil ligge ud med en vild stor beløb.overvejer nemlig at købe til min nevø men tro at det bliver dyrt i alle okostninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.