D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandbjerg skriver:
Hej alle sammen,
Hvordan ser jeres nætter ud med et barn på ca 1 år?
Jeg har en søn som fylder 1 år her i november, men jeg synes ikke at hans søvn om natten bliver bedre, selv om han efterhånden er ved at være stor.
En almindelig nat der får han aftengrød og en flaske når han puttes kl. 19.00. Jeg går selv i seng ca. kl. 22 og fra kl. 19-22 er jeg ofte inde hos ham og give sutten mellem 2-8 gange. Når jeg går i seng (han sover i vores soveværelse), får han en drømmeflaske og så er der som regel ro i 3-4 timer hvorefter han skal have sutten 2-8 gange igen indtil vi står op i mellem kl. 6-7. Han er aldrig vågen, men græder i søvne efter sutten. Han finder den nogengange selv og kommer selv videre i søvnen, men oftere skal han have hjælp. Min mand og jeg skiftes til at tage nætterne, så det er ikke fordi vi er vildt presset søvnmæssigt (vi arbejder begge fuld tid), men jeg drømmer om lidt mere ro om aftenen og om natten.
Han sover to lurer af en times varighed om dagen og han har generelt aldrig været god til at spise. Jeg mistænker lidt at sult/appetit spiller ind, men har svært ved at få mere mad i ham i dagtimerne.
Hvordan ser det ud hos jer og har I nogle tips til noget vi kan gøre anderledes?
På forhånd tak,
Mvh
Sandbjerg
Da min datter var 1 år var vi ved at trappe ud af godnat-flasken. - Den blev langsomt fortyndet med mere og mere vand over et par uger.
Så hun fik flaske/vand i sengen, og blev så puttet med sang. Derefter sov hun indtil kl 5, hvor hun stod op. - Hun havde en masse sutter med sig i sengen, så hun altid havde en inden for rækkevidde. Hun sov bedst med en sut i hver hånd og en i munden, og så lå der derudover 5 stykker løst i sengen. Vi brugte mam selvlysende natsutter.
Det fungerede SÅ godt! Inden hun fik ekstra sutter med i seng skulle jeg op flere gange for at give hende sutten, men når der var så mange kunne hun altid ret hurtigt finde en ny selv.
Hun fik ikke noget mad efter aftensmad før morgenmaden, udover den fortyndede natflaske.
Anmeld
Citér