“Sove igennem”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. november 2019

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Hej alle sammen, 

Hvordan ser jeres nætter ud med et barn på ca 1 år? 
Jeg har en søn som fylder 1 år her i november, men jeg synes ikke at hans søvn om natten bliver bedre, selv om han efterhånden er ved at være stor. 
En almindelig nat der får han aftengrød og en flaske når han puttes kl. 19.00. Jeg går selv i seng ca. kl. 22 og fra kl. 19-22 er jeg ofte inde hos ham og give sutten mellem 2-8 gange. Når jeg går i seng (han sover i vores soveværelse), får han en drømmeflaske og så er der som regel ro i 3-4 timer hvorefter han skal have sutten 2-8 gange igen indtil vi står op i mellem kl. 6-7. Han er aldrig vågen, men græder i søvne efter sutten. Han finder den nogengange selv og kommer selv videre i søvnen, men oftere skal han have hjælp. Min mand og jeg skiftes til at tage nætterne, så det er ikke fordi vi er vildt presset søvnmæssigt (vi arbejder begge fuld tid), men jeg drømmer om lidt mere ro om aftenen og om natten.

Han sover to lurer af en times varighed om dagen og han har generelt aldrig været god til at spise. Jeg mistænker lidt at sult/appetit spiller ind, men har svært ved at få mere mad i ham i dagtimerne. 
Hvordan ser det ud hos jer og har I nogle tips til noget vi kan gøre anderledes? 
På forhånd tak,

Mvh

Sandbjerg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandbjerg skriver:

Hej alle sammen, 

Hvordan ser jeres nætter ud med et barn på ca 1 år? 
Jeg har en søn som fylder 1 år her i november, men jeg synes ikke at hans søvn om natten bliver bedre, selv om han efterhånden er ved at være stor. 
En almindelig nat der får han aftengrød og en flaske når han puttes kl. 19.00. Jeg går selv i seng ca. kl. 22 og fra kl. 19-22 er jeg ofte inde hos ham og give sutten mellem 2-8 gange. Når jeg går i seng (han sover i vores soveværelse), får han en drømmeflaske og så er der som regel ro i 3-4 timer hvorefter han skal have sutten 2-8 gange igen indtil vi står op i mellem kl. 6-7. Han er aldrig vågen, men græder i søvne efter sutten. Han finder den nogengange selv og kommer selv videre i søvnen, men oftere skal han have hjælp. Min mand og jeg skiftes til at tage nætterne, så det er ikke fordi vi er vildt presset søvnmæssigt (vi arbejder begge fuld tid), men jeg drømmer om lidt mere ro om aftenen og om natten.

Han sover to lurer af en times varighed om dagen og han har generelt aldrig været god til at spise. Jeg mistænker lidt at sult/appetit spiller ind, men har svært ved at få mere mad i ham i dagtimerne. 
Hvordan ser det ud hos jer og har I nogle tips til noget vi kan gøre anderledes? 
På forhånd tak,

Mvh

Sandbjerg

Da min datter var 1 år var vi ved at trappe ud af godnat-flasken. - Den blev langsomt fortyndet med mere og mere vand over et par uger.

Så hun fik flaske/vand i sengen, og blev så puttet med sang. Derefter sov hun indtil kl 5, hvor hun stod op. - Hun havde en masse sutter med sig i sengen, så hun altid havde en inden for rækkevidde. Hun sov bedst med en sut i hver hånd og en i munden, og så lå der derudover 5 stykker løst i sengen. Vi brugte mam selvlysende natsutter. 

Det fungerede SÅ godt! Inden hun fik ekstra sutter med i seng skulle jeg op flere gange for at give hende sutten, men når der var så mange kunne hun altid ret hurtigt finde en ny selv. 

Hun fik ikke noget mad efter aftensmad før morgenmaden, udover den fortyndede natflaske.

Anmeld Citér

4. november 2019

Birthdaybaby

Mine børn er stoppet med at spise om natten hhv 9 og 11 mdr gamle, og jeg har ikke været inde hos dem andet end i særtilfælde ved sygdom o.l. Det har været meget tydeligt at de skulle lære at spise nok aftensmad før de kunne sove igennem. Begge mine har sovet med sutten i suttesnor monteret på nattøjet, for at den er til at finde igen. De sover fra ca. 19-06.30. 

Anmeld Citér

4. november 2019

Øboen

Det hjælper ikke noget at sammenligne dit helt normale barn med andres børn. Nogen får babyer som nærmest sover igennem fra de bliver født, andre har børn som i maaaaange år vågner om natten. Der er ikke en gylden magiløsning, for sådan er det bare med børn. Her vågner mit barn stadig 1 gang hver nat selvom han er 4. Da han var 3 kunne han vågne 2-4 gange. 
Jeg tænker i måske snart skal arbejde hen imod en lang middagslur end de to lure. Så er han måske også mere træt når han så kommer i seng. 

Anmeld Citér

4. november 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Har du prøvet at lige flere sutter i sengen når nu det er pga tabt sut og umiddelbart ikke sult han vågner. Min søn havde altid en håndfuld sutter liggende så var der god chance for han selv kunne finde en i søvne

Anmeld Citér

4. november 2019

Lisette W

Min yngste på 1,6 år vågnede ca. hver anden time frem til han var 1,4 år... nu er han kun vågen 2-3 gange i løbet af natten. Han står op (umulig at få til at sove mere) mellem 4.45-5.15. Der er han sulten og vil lege.  Min ældste sov igennem da han var omkring 2 år. 

Anmeld Citér

4. november 2019

MEF

Vores pige begyndte først at sove ordentlig igennem efter vi droppede formiddags luren. Hun får nu en middagslur og sover 11-12 timer om natten uden at give er pip fra sig. Hendes seng er desuden fyldt med sutter, så hvis hun vågner, kan hun ikke indgå selv at fange en sut! Hun er 14 måneder nu

Jeg håber snart i får nattero

Anmeld Citér

5. november 2019

Mortilmajbørn

Jeg har været beriget med to natteterrorister. Storebror var 20 måneder, før han begyndte at sove over tre timer sammenhængende. Nu er han 3 år, falder i søvn selv og sover 12 timer i streg uden opvågninger. 

Vi regner med, at lillebror gør ham kunsten efter. Der er dog stadig lidt vej. Han er 18 måneder og vågner ca. hver anden/tredje time. Men det er trods alt fremgang. Tror han var omkring 12 måneder, før end han stoppede med opvågninger hver time. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.