Pcos, infertilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

194 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2019

Anonym trådstarter

Hej herinde

Jeg er lidt forvirret.. 

Jeg er i fertilitetsbehandling og er blevet sat på clomid, men jeg læser at mange andre er på metformin. Nogen der ved, hvorfor får ordineret clomid så hurtigt?

Jeg har tabt mig 8 kilo ved at lægge min kost om, men hvad kan jeg ellers gøre for at øge mine chancer? Kosttilskud? Jeg tager folinsyre og d-vitaminer. Er der ellers andre ting? Vi har snart prøvet i 3 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2019

BelieveInMe

Profilbillede for BelieveInMe
Anonym skriver:

Hej herinde

Jeg er lidt forvirret.. 

Jeg er i fertilitetsbehandling og er blevet sat på clomid, men jeg læser at mange andre er på metformin. Nogen der ved, hvorfor får ordineret clomid så hurtigt?

Jeg har tabt mig 8 kilo ved at lægge min kost om, men hvad kan jeg ellers gøre for at øge mine chancer? Kosttilskud? Jeg tager folinsyre og d-vitaminer. Er der ellers andre ting? Vi har snart prøvet i 3 år 

Jeg står lidt i den samme situation. Min gynækolog er slet ikke interesseret i at give mig methformin.. Da jeg spurgte hvorfor, fik jeg at vide at jeg godt kunne få det hvis jeg vil have hormonel balance.. Men hvis det var en graviditet jeg gik efter, skulle jeg have anden behandling. Jeg har så været på clomid flere omgange, hvilket har gået super fint i forhold til æg samt ægløsning og kortere cyklus (140+ dage til 28 siden januar). Nu er jeg kommet på letrozol, som skulle være virkelig godt til os PCOS piger. Det er dog stadig 'kun' i forhold til æg, ægløsning og cyklus, men ikke den hormonelle balance. Jeg er selv meget forvirret, men har lært at man bare skal spørge om alt det man spekulerer på.. Også gerne flere gange  Men det er mærkeligt at vi ikke bare får hele pakken 

Anmeld Citér

4. november 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg kom på metformin. Men det hjælper kun hvis du har pcos og altså er insulinresistent.

Går udfra du har pco/s? 

I så fald så er den rette kost enorm vigtig, jeg spiste efter kisskost.  Og så masser af motion, både den daglige og det hårde der får sved på panden ( styrketræning er enormt godt for musklernes følsomhed) 

Og er du ikke normalvægtig så fortsæt dir vægttab. 

Anmeld Citér

4. november 2019

Anonym

Ej, jeg må nok sige jeg er overrasket du spørge sådan et spørgsmål  har du er i fertilitet behandling går man 100% efter baby og lave æggeløsning - Og det er ihvrtfald Clomid du skal ha 

Clomid gøre det at det får kroppen at tror du har lavt østrogen, som sætter hele kroppen i gang det er en lang forklaring, men endte resultat er du danner ÆG, som er hele opgaven med at være i fertilitet behandling - 

metaformin påvirker insulinen, som vi kvinder ofte har problemer med, men det er den langsomme vej at blive gravid - Du var godt nok været skuffet om du kun fik metaformin

- Du bliver nød til at sætte din ind i det her, og vilde hvad de gøre med din krop - Jeg har selv været på Clomid og blev gravid med det samme, jeg gik af min metaformin jeg tog før jeg gik i fertilitet behandling - Medicin kan også påvirke hinanden så det kan være derfor 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.