Hjælp til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Mor11 skriver:

Jeg tror bare jeg ville sige det som det er, når folk nævner jeres bryllup? Simpelthen sige "vi glæder os også rigtig meget! Men vi kommer nok til at holde det ret småt, da xxx ikke er meget for at holde en stor fest med os i fokus og det vil jeg gerne respektere. Gæstelisten er ikke skrevet endnu, men det bliver nok ikke andet end den aller aller tætteste familie og ikke noget stor ståhej" 

Næsten enig, bortset fra at jeg synes man skal sige at "VI har fravalgt en stor fest med os i fokus. Gæstelisten er ikke skrevet endnu...osv"

Ingen grund til at hænge ham ud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Næsten enig, bortset fra at jeg synes man skal sige at "VI har fravalgt en stor fest med os i fokus. Gæstelisten er ikke skrevet endnu...osv"

Ingen grund til at hænge ham ud.

Helt 100, tak :-) Han skal nemlig også have dagen som han ønsker den, det skal han ikke hænges ud for.. :-) 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som Mor11 skriver.. 

Altså lad være med at gøre et stort nummer ud af det ved at skrive et brev.. Bare sig det som det er.. At I nok kun holder for den nærmeste familie 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Som Mor11 skriver.. 

Altså lad være med at gøre et stort nummer ud af det ved at skrive et brev.. Bare sig det som det er.. At I nok kun holder for den nærmeste familie 

Det var nu også mere fordi, at den øvrige familie er fordelt i det meste af landet, derfor tænkte jeg at sende et brev. 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

asphodel

Profilbillede for asphodel

Jeg gad heller ikke nogen stor fest, da jeg skulle giftes. På selve dagen var vi kun os og vores forældre. Herefter havde vi en uges bryllupsrejse og en uge efter det holdt vi reception omkring frokosttid. Der var da nogle enkelte i familien, som mente at de havde krav på at skulle med til vores vielse, men nu handler et bryllup om bruden og gommen og ikke om gæsterne, så det måtte de selv finde sig til rette med. Sådan var det bare. Vi sagde det bare som det var.

Anmeld Citér

1. november 2019

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hejsa.

Sagen er den, at jeg er i den lykkelige situation at jeg skal giftes til her til februar.

Min forlovede og jeg har nogle lidt forskellige forestillinger og ønsker til brylluppet, så vi indgår en del kompromisser så vi begge kan se os selv i den store dag.

Vi har begge store familier og jeg ville elske en dag sammen med alle i familierne og vores venner.

Han ønsker dog dagen så simpel som overhovedet muligt. Helt ideelt ønsker han en vielse for os og vores forældre og så tager vi bare hjem til os selv igen.

Vi er dog kommet frem til at vielsen skal foregå et ret specielt sted med vores forældre, søskende, bedsteforældre og MÅSKE et par enkelte venner. Det bliver allerede 25 mennesker og det er jo mange, hvis hans udgangspunkt er nærmest ingen. Derfor synes jeg ikke rigtig at jeg kan presse den citron mere, selvom jeg ville ønske hele familierne. 

Sagen er den nu, at der mange i den øvrige familie som er begyndt at snakke om hvor meget de glæder sig til bryllupet, fordi de selvfølgelig ved at vi er blevet forlovet. De snakker om hvor spændende det bliver, hvor meget de glæder sig og hvor længe det er siden at de har været til bryllup.

Jeg synes, at det er så svært for jeg ville ønske at alle kunne komme med, men jeg ønsker også at min kommende mand får den dejligste dag som han ønsker den stille og rolig og intim.

Jeg tænker på hvordan jeg skal fortælle den øvrige familie, at de desværre ikke skal med til bryllupet. Jeg synes, ikke at jeg bare vil lade tiden rende ud og lade dagen komme uden at de hører noget og de fortsat går og glæder sig. Men jeg synes også det er svært hvordan jeg lige skal formulere det, at vi ønsker en dag med den allernærmeste familie og de desværre ikke bliver inviteret, men ikke er mindre elsket af den grund. Jeg tænker om jeg måske kan sende et brev ud om den glædelige nyhed, og samtidig informere om hvordan vi ønsker dagen. Jeg synes det er svært for jeg ville så gerne have alle med.. 

Hvad havde i gjort elller har gjort..?

Jeg vil gerne høre jeres meninger og erfaringer.. 

Vi blev viet kun med vores forældre på rådhuset for 10 år siden. Næste år er det kirkens tur, men vi inviter stadig kun den nærmeste familie og ingen venner da vi har to børn og faktisk ikke vil det traditionelle bryllup, men stadig gerne have en hyggelig dag med familien. Dog rammer vi alligevel Ca 30 mennesker.

Meld ud nu, at I holder det småt og intimt. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over, det er også jeres ønsker og økonomi der spiller ind og ikke hvad andre godt kunne tænke sig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.