Hej alle,
Min mand og jeg ønsker os barn nr. 2, og har faktisk snakket om det 1 års tid nu. Vi har i forvejen en på 3. Jeg er færdig med min kandidat til sommer, slut juni, hvor jeg skal forvare speciale. Vi har snakket om at gå i gang, så det kunne passe med en direkte barsel efter uddannelsen, hvis alt self. går efter planen. Sidst skete det i 1. forsøg, og selvom, jeg er klar over, at det ikke nødvendigvis bliver sådan denne gang, må man jo være forberedt på, at det ikke sker for tidligt.
Er der andre, der har gjort det? Hvornår begyndte I, aktivt at forsøge?
Det kan man godt, men du skal være forberedt på et par ting:
- hvis du ikke har studiejob og det krævede antal timer, vil du kun være berettiget til kontanthjælp og skal igennem deres system
- komplikationer som bækkenløsning kan gøre at du ikke bliver færdig til tiden
- det er ikke utænkeligt at føde op til 4 uger før 'normalt', så regn det med i tidsplanen.
-Hvis du skal gå den sidste eksamen om, så når du ikke at blive færdig inden du føder.
Jeg kan godt se ideen i det, og det er en god tid til at få barn, men tingene går ikke altid lige som man forventer. Så hvis du er forberedt på ting der kommer undervejs er du bedre rustet. Vi planlagde at begynde 3 mdr inden jeg var færdig, men en svipser betød at hun blev født 3 mdr inden jeg var færdig i stedet for
Det er hårdt, men muligt
Anmeld
Citér