Planlægge barsel efter endt studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Min mand og jeg ønsker os barn nr. 2, og har faktisk snakket om det 1 års tid nu. Vi har i forvejen en på 3. Jeg er færdig med min kandidat til sommer, slut juni, hvor jeg skal forvare speciale. Vi har snakket om at gå i gang, så det kunne passe med en direkte barsel efter uddannelsen, hvis alt self. går efter planen. Sidst skete det i 1. forsøg, og selvom, jeg er klar over, at det ikke nødvendigvis bliver sådan denne gang, må man jo være forberedt på, at det ikke sker for tidligt. 

Er der andre, der har gjort det? Hvornår begyndte I, aktivt at forsøge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2019

Hjemmegaaende

Profilbillede for Hjemmegaaende

Vi begyndte at prøve i november - blev gravide i første forsøg. Afleverede speciale i juni og fødte midt juli 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Vi begyndte at prøve i november - blev gravide i første forsøg. Afleverede speciale i juni og fødte midt juli 

Tak for dit svar - Oplevede du det som sværere at gennemføre og være højgravid samtidig? 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Hjemmegaaende

Profilbillede for Hjemmegaaende

Overhovedet ikke men jeg havde også en nem graviditet og var meget aktiv undervejs 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi smed p-pillerne så hvis det skulle lykkes efter 14 dage så ville jeg lige akkurat blive færdig (vi havde dog fået at vide at der formentlig ville gå 6 måneder inden jeg ville få æl/mens), så vi regnede med der lige ville gå lidt tid 

Jeg blev dog gravid med det samme (så havde æl 14 dage efter stop) 

Jeg nåede ikke at blive færdig, så måtte op da min datter var 3 måneder, heldigvis fik jeg et nemt barn der sov middagslur på 3-4 timer stort set hver dag (indtil hun blev 3 måneder ) (jeg har to store på 2 og 3, så det var kun om dagen når de var i vg og bh jeg kunne studere) 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Hej alle, 

Min mand og jeg ønsker os barn nr. 2, og har faktisk snakket om det 1 års tid nu. Vi har i forvejen en på 3. Jeg er færdig med min kandidat til sommer, slut juni, hvor jeg skal forvare speciale. Vi har snakket om at gå i gang, så det kunne passe med en direkte barsel efter uddannelsen, hvis alt self. går efter planen. Sidst skete det i 1. forsøg, og selvom, jeg er klar over, at det ikke nødvendigvis bliver sådan denne gang, må man jo være forberedt på, at det ikke sker for tidligt. 

Er der andre, der har gjort det? Hvornår begyndte I, aktivt at forsøge? 

Det kan man godt, men du skal være forberedt på et par ting:

- hvis du ikke har studiejob og det krævede antal timer, vil du kun være berettiget til kontanthjælp og skal igennem deres system

- komplikationer som bækkenløsning kan gøre at du ikke bliver færdig til tiden

- det er ikke utænkeligt at føde op til 4 uger før 'normalt', så regn det med i tidsplanen.

-Hvis du skal gå den sidste eksamen om, så når du ikke at blive færdig inden du føder.

Jeg kan godt se ideen i det, og det er en god tid til at få barn, men tingene går ikke altid lige som man forventer. Så hvis du er forberedt på ting der kommer undervejs er du bedre rustet. Vi planlagde at begynde 3 mdr inden jeg var færdig, men en svipser betød at hun blev født 3 mdr inden jeg var færdig i stedet for  Det er hårdt, men muligt 

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Miti's mama skriver:

- hvis du ikke har studiejob og det krævede antal timer, vil du kun være berettiget til kontanthjælp og skal igennem deres system

- det er ikke utænkeligt at føde op til 4 uger før 'normalt', så regn det med i tidsplanen.

-Hvis du skal gå den sidste eksamen om, så når du ikke at blive færdig inden du føder.

Jeg kan godt se ideen i det, og det er en god tid til at få barn, men tingene går ikke altid lige som man forventer. Så hvis du er forberedt på ting der kommer undervejs er du bedre rustet. Vi planlagde at begynde 3 mdr inden jeg var færdig, men en svipser betød at hun blev født 3 mdr inden jeg var færdig i stedet for  Det er hårdt, men muligt 

Nu ved jeg self ikke om det er anderledes med kandidaten, men jeg kunne altså sagtens få barselsdagpenge efter uddannelse, hvis du er medlem af en a-kasse/fagforening

Anmeld Citér

31. oktober 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
Soonmom skriver:

Nu ved jeg self ikke om det er anderledes med kandidaten, men jeg kunne altså sagtens få barselsdagpenge efter uddannelse, hvis du er medlem af en a-kasse/fagforening

Fedt, ja det må det så være. Men der er rigtig mange ændringer hele tiden, så husk at dobbelttjekke hvad der gælder lige nu.

Jeg var halvvejs i min graviditet da de ændrede regler om barsel for dem der havde boet i udlandet , så jeg endte i stedet for med integrationsydelse....

Anmeld Citér

1. november 2019

Panther

Profilbillede for Panther
Miti's mama skriver:

Det er ikke korrekt - hun er berettiget til barselsdagpenge efter endt uddannelse (også længere videregående).

Anmeld Citér

3. november 2019

Anonym trådstarter

Tak for de fine svar - vi er bestemt ikke skræmte af at give det er forsøg, men venter nok lige en måneds tid endnu  det var barselsdagpenge, jeg havde regnet med skulle være min indkomstkilde der, er medlem af a-kasse, så det burde ikke være et problem, såfremt jeg er færdig inden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.