En elev i mit barn klasse ødelægger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.766 visninger
6 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2019

Anonym trådstarter

Skal prøve at fatte mig i korthed, men sagen er at mit barn går i en lille klasse, hvor de er 11 elever, alm. folkeskole 

Der er et bestemt barn, der har en yderst grænseoverskridende adfærd, respektrere ikke når andre siger nej eller stop, 

Især drengene i klassen har det meget svært med dette barn, og pigerne tager afstand, men er stille 

Nu er det så slemt at stort set hele klassen ser rødt når barnet kommer ind, og barnet ejer ingen form for situationsfornemmelsen eller grænser. 

Mit barn kan ikke mere, hvad skal jeg stille op? 
Der har tidligere været kontakt til det pågældendes barns forældre, men de er uforstående og har ingen interesse i at indgå i samarbejde eller andet. 

Barnet har pt. ingen diagnoser/eller er udredt. 

Jeg ved der er 2-3 forældre der har skrevet til klasselæreren.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Uh ha den er svært 

Jeg synes du skal forbedre dit barn i at sige fra over for det barn. Også synes jeg godt man kan tale om regler for hvordan man er i klassen og at alle skal synes det er dejligt /godt at være der.

Men hvis problemet bliver ved med at være der. Vil jeg kræver at hører hvad lærer /skolen pland er. 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Øboen

Nu skriver du ikke klassetrin, men mange steder vil der jo både være klassens klasselærer samt pædagogisk personale fra SFO (som alt efter alder også deltager i skoledagen) til at arbejde med det pågældende barn. Er du sikker på at de ikke allerede har gang i at prøve diverse tiltag af? En sådan opførsel vil man typisk arbejde med som lærer/pædagog. Men der er jo desværre ingen gyldne her-og-nu løsninger som lige fikser sådan et barn overnight. For lærer/pædagoger er det jo desværre så også mega meget op af bakke hvis barnets forældre ikke støtter op om de tiltag de laver i skolen. 

Jeg tænker du sagtens kan gøre opmærksom på din bekymring, jo flere der "råber op", jo mere fokus bliver der på det og måske læreren kan være heldig at skolens ledelse kan fremfinde lidt ekstra ressourcer til netop dette barn. 

Men hvordan ved du at de ikke allerede er igang med at undersøge for diagnoser eller søge om ekstra hjælp osv? Altså det rager jo ikke som sådan de andre forældre og er ikke noget man som professionel fortæller de andre børns forældre. 

Desuden tænker jeg at en normering på 11 børn lyder helt vildt, altså med så få børn burde der være overskud af tid fra lærer/pædagog til at have ekstra fokus på sådan et barn. På mit sidste arbejdsted hed det 26-27 børn og måske 4-5 af dem havde bekymrende/forstyrrende adfærd og en var direkte voldelig. Så er det virkelig svært at have tiden til at gøre noget ved det, men med så få børn i klassen burde de kunne tage hånd om sådan et barn på tilfredsstillende vis tænker jeg.  

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Anonym

Nu regner jeg bestemt med at du har ytret dig til klasse læren først. Det er noget skolen skal tage sig af og sætte ind for og ikke forældre. Hvis det er en dreng har i haft hm hjemme og lege m. M 

Det kunne jeg nemlig ikke læse. 

Jeg ville nok også gå lidt i forsvar hvis en forældre snakkede fortroligt med mig på Facebook eller i netto om min dreng hvis jeg intet ellers havde hørt fra skolen.. 

I min søns klasse er der også en med en udfarende adfærd. Vi har alle dage nydt den knægt og nu er han på vej til at blive udredt. Men det gør ham jo ikke til en dum dreng. Men en dreng med udfordringer. ❤️

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Soonmom

Kan du give eksempler på dårlig situationsfornemmelse og den grænseoverskridende adfærd? 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvilket klassetrin er der tale om? Og hvordan ved du hvilken kommunikation der har været mellem skolen, og den pågældende elevs forældre?

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Abracadabra

Et sådant barn vil formentlig skulle have ekstra støtte og måske undersøges for sin adfærd. 
I kan som forældre ikke gøre meget - andet end vedvarende kontakt til klasselæreren. 
I min datters klasse havde de en dreng med udfordringer, som midt i 1. klasse kom i specialklasse. Så han gik jo ikke i klassen så længe - og der var forsøgt ekstra støtte i egen klasse og afskærmning. 
Hvis I ikke har tålmodighed til at afvente skolens indsats, må I flytte jeres barn. Dét skete i min datters klasse: Et forældrepar flyttede deres dreng 2 uger inden den ‘udfordrede’ dreng kom i specialklasse, og det virkede faktisk lidt skørt, men de havde åbenbart helt mistet tålmodigheden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.