Hvad tænker du om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
25 svar
34 synes godt om
29. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg var til barnedåb i weekenden. 

Da vi kommer holder værtsparret tale og takker os gæster for at komme osv. i talen oplyser de så at de ikke vil åbne gaverne til festen. Men i stedet tage alle med hjem og åbne sammen alene derhjemme 

det har jeg aldrig oplevet før og synes ærlig talt det er utrolig uforskammet. Når jeg giver en gave. Så lægger jeg sjæl i den og ønsker at se modtagerens reaktion og forhåbentlige glæde når de åbner. 

Hvad tænker i andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Anonym skriver:

Da vi kommer holder værtsparret tale og takker os gæster for at komme osv. i talen oplyser de så at de ikke vil åbne gaverne til festen. Men i stedet tage alle med hjem og åbne sammen alene derhjemme 

det har jeg aldrig oplevet før og synes ærlig talt det er utrolig uforskammet. Når jeg giver en gave. Så lægger jeg sjæl i den og ønsker at se modtagerens reaktion og forhåbentlige glæde når de åbner. 

Hvad tænker i andre?

Jeg er enig med dig - jeg ville også synes det var underligt... 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Venica

Jeg ville også synes det var ærgeligt som gæst, ikke at kunne se reaktionen på ens gave. Og jeg er også typen som synes det er hyggeligt at kigge med under gaveåbningen og se hvad de får. 

Men jeg ville også acceptere deres valg om at sætte nærværet først. Sådan en gaveudpakning tager hurtigt en times tid, og hvis de nu sørger for det meste selv til festen, og der er mange gæster, så kunne de jo bruge den tid på at mingle med gæsterne. 

Jeg kan godt forstå ærgrelsen over ikke at se den gave man har købt blive åbnet, men samtidig ville jeg nok bare tænke nå ja! 

Jeg har dog kun oplevet lignende til bryllupper hvor tidsplanen simpelthen har været så pakket med taler og traditioner at det ikke rigtig har kunne presses ind. Tænker ikke at en barnedåb er så struktureret.. men igen nå ja :-) 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad tænker i andre?

Jeg synes at det er helt okay, og personligt vil jeg hellere have at min gave bliver åbnet/pakket ud uden stress. Inden for den sidste måned har jeg været til et bryllup og en barnedåb, hvor at hver sit koncept var valgt. Ved brylluppet blev ingen gaver åbnet før dagen efter, men ved barnedåben blev de åbnet efter maden, men hvor jeg ville ønske at dåbsbarnets mor og far havde vente til dagen efter(for deres egen skyld), det var tydeligt at det var en lidt “stressende” faktor at skulle igennem, for det skulle man bare, med en grædende baby på armene. Jeg er ret sikker på at kan min gave bruges så kan den lige meget hvad for en dag den åbnes og jeg forventer på ingen måde “ros” for min gave af andre gæster og forældrene. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Anonym trådstarter

Venica skriver:

Jeg ville også synes det var ærgeligt som gæst, ikke at kunne se reaktionen på ens gave. Og jeg er også typen som synes det er hyggeligt at kigge med under gaveåbningen og se hvad de får. 

Men jeg ville også acceptere deres valg om at sætte nærværet først. Sådan en gaveudpakning tager hurtigt en times tid, og hvis de nu sørger for det meste selv til festen, og der er mange gæster, så kunne de jo bruge den tid på at mingle med gæsterne. 

Jeg kan godt forstå ærgrelsen over ikke at se den gave man har købt blive åbnet, men samtidig ville jeg nok bare tænke nå ja! 

Jeg har dog kun oplevet lignende til bryllupper hvor tidsplanen simpelthen har været så pakket med taler og traditioner at det ikke rigtig har kunne presses ind. Tænker ikke at en barnedåb er så struktureret.. men igen nå ja :-) 

Hvis de selv skulle sørger for det hele. Så ville jeg heller ikk have tænkt så meget over det. Men de havde både kok og tjenere på. De skulle ikke engang rydde op efter festen. Det sørgede tjenerne også for. 

Derimod gik far faktisk bare rundt og drak en masse øl og minglede med alle gæsterne og mor holdte sig kun til sit eget bord. 

syntes det var virkelig ærgerligt. Men sagde selvfølgelig heller ikk noget til dem. For det er jo deres valg. Men blev nu lidt trist alligevel. 

er måske også malet at at jeg slet ikke ville med til barnedåben da jeg ikke har nogen kontakt til dem (mig der lavede opslag for nogen tid siden). Det bekræftede mig bare i at jeg ikke skulle have været med på en måde. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det ville være fint for mig. Gave-åbning kan hurtigt tage en evighed hvis det er et stort arrangement. Den tid er bedre brugt med at få hygget med gæsterne.

Det er da alligevel ikke deres umiddelbare glade reaktion man nødvendigvis får, hvis de er igang med gave nr 23 og i øvrigt under tidspres.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvis de selv skulle sørger for det hele. Så ville jeg heller ikk have tænkt så meget over det. Men de havde både kok og tjenere på. De skulle ikke engang rydde op efter festen. Det sørgede tjenerne også for. 

Derimod gik far faktisk bare rundt og drak en masse øl og minglede med alle gæsterne og mor holdte sig kun til sit eget bord. 

syntes det var virkelig ærgerligt. Men sagde selvfølgelig heller ikk noget til dem. For det er jo deres valg. Men blev nu lidt trist alligevel. 

er måske også malet at at jeg slet ikke ville med til barnedåben da jeg ikke har nogen kontakt til dem (mig der lavede opslag for nogen tid siden). Det bekræftede mig bare i at jeg ikke skulle have været med på en måde. 

Okay, så du synes kun at det er uforskammet fordi at de havde både kok, tjenere og afrydningsfolk på ?

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Okay, så du synes kun at det er uforskammet fordi at de havde både kok, tjenere og afrydningsfolk på ?

Nej synes stadig det er uforskammet. Men ville ikke stå med samme øv følelse som nu. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Christabelle

Jeg ville have syntes det var ærgerligt, fordi jeg er så nysgerrig, at jeg gerne selv vil se hvad de får, men derudover ville det ikke røre mig. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Justthinking

Jeg kunne have været dét værtspar. For mig er gaveåbning kedeligt og jeg bliver utroligt ubehageligt til mode når jeg skal åbne gaver foran andre mennesker, uanset om gaven er til mig, både mig og min mand eller vores børn. 

Til min datters dåb gav farmor/farfar en gave på 25.000 til en investeringskonto og jeg frøs fuldstændig og spærrede øjnene op - her spurgte alle gæsterne hvad gaven bestod af og jeg fik fremstammet at det var et tilskud til en opsparing - en utroligt ubehagelig situation at stå i og måske er det noget i dén stil jeres venner ville undgå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.