Bedre til at lytte end af tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde hvor jeg føler mere og mere det er mig der holder liv i vores venskab eller prøve på det jeg høre kun fra hende når hun inviter til hende børn fødselsdag jeg har derfor bevist holdt en pause med at kontakt hende for at se om måske ville tag kontakt det har hun også gjort for at inviter til hendes ældre barn fødselsdag og ikke noget med at spøger hvordan det går. Det handler ikke for mig om at hun skal ringe eller skrive flere gang om ugen man bare engang i mellem ude det handle om fødselsdag

jeg vil rigtig genre tag det op med hende men er bange for at jeg for Ødelagt noget også er jeg bare bedre til at lyt end til at tale 

har i nogle råd til hvordan jeg for start denne samtale 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Tommelise

Hvad med at invitere hende på en kop kaffe eller et glas rødvin og tage en god snak om jeres venskab.

Hvad betyder det for jer hver især ? - hvor meget kontakt har I brug for? - hvad tænker du? - hvad tænker hun?

Det lyder, som om det er en veninde, du holder af, og som du gerne vil have i dit liv.

Mon ikke du også betyder noget for hende?

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Tommelise

- og måske har hun bare haft travlt.

Jeg har en veninde, hvor jeg engang kom til at trække mig lidt. Hun fik børn, og det gjorde jeg ikke, og jeg var lidt bange for at forstyrre, for hvad nu hvis hun var træt? - hvad nu hvis hun ikke rigtigt havde tid? 

Men jeg fandt ud af, at vores venskab faktisk også betød meget for hende.

Vi har god kontakt, og hun betyder rigtig meget for mig. Hendes børn er voksne i dag.

Når vi mødes, kan vi tale i timevis - også selv om der er gået et stykke tid, mellem vi ses.

Jeg tænker, at hvis du holder dig på din egen banehalvdel - fortæller hende, at jeres venskab betyder noget for dig, og at du savner at hun spørger ind til dit liv - så bliver hun næppe fornærmet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.