At børnesikre dør!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

905 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2019

NosaNosa

Profilbillede for NosaNosa

Hvordan børnesikrer jeg husets yderdøre? 

Vi er flyttet i en ny stor bolig, hvor jeg simpelthen er nødt til at børnesikre terrassedørene. De ligger så forskudt i boligen, at jeg på ingen måde kan skifte den mindstes ble, eller tisse, uden at skynde mig, for at være sikker på at den store ikke åbner en af terrassedørene og går ud. Hun er kun 2,5 år. 

Er den eneste løsning at skrue i dørene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi skiftede bare håndtaget på terassedøren til et med nøgle. Vi gjorde det nu for at sikre mod indbrud, da man med de almindelige håndtag bare kan lave hul i ruden og så vippe håndtaget op. 

Vi har et håndtag lignende det her, men det kan også fås med kode i stedet for nøgle:

https://www.bauhaus.dk/vaerktoj-isenkram/isenkram/dorlase-dorgreb/ruko-terrassedorlas-gds-saet-med-hojregreb-rustfrit-look.html

Anmeld Citér

28. oktober 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Vi har børnegitter på vores to yderdøre. Så kan de også være åbne om sommeren uden de går ud.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi har kæde på vores yder døren  

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Missyou

Profilbillede for Missyou

Altså.. måske er det bare mig. Men som udgangspunkt tænker jeg ikke at børn bare åbner døren og går ud. Det har mine hvert fald aldrig gjort, og vi har altid boet i stort hus med faktisk i alt 4 døre udtil. Har ALDRIG oplevet at de bare er gået ud...

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Anonym

Missyou skriver:

Altså.. måske er det bare mig. Men som udgangspunkt tænker jeg ikke at børn bare åbner døren og går ud. Det har mine hvert fald aldrig gjort, og vi har altid boet i stort hus med faktisk i alt 4 døre udtil. Har ALDRIG oplevet at de bare er gået ud...

Mine har tit gået ud af døren når vi har besøgt bedsteforældre og så gået ud til havelågen og åbnet den. Der er så sidenhen kommet hængelås på havelågen så de ikke kan åbne den og nu hvor den yngste er 2 1/2 år låser jeg mine forældres dør for så kan han ikke komme ud. Medmindre storebror på 5 år hjælper ham.   De er så frække de små banditter. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vi har sådan en vindueshaps på. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Missyou skriver:

Vores den mindste som nu er 4, han gjorde det lige fra han begyndte at gå. Vi bor ud til en landevej og lukker kun porten når vi går ude. 2 gange har jeg ikke kunne finde ham og har så opdaget at havedøren var åben og så skulle det gå stærkt med at finde en 10 mdr dreng der var på opdagelse, så der valgte vi at sætte børnegitter på yderdørene og porten lukket altid.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Missyou skriver:

De fleste børn er så nyskerrige og når de er små meget impulsstyret, så jeg vil mene at det er helt normalt at de fleste børn har en fase med at gå på opdagelse og se hvad der er på den anden side af døren

Anmeld Citér

28. oktober 2019

2018mor

Profilbillede for 2018mor
NosaNosa skriver:

Hvordan børnesikrer jeg husets yderdøre? 

Vi er flyttet i en ny stor bolig, hvor jeg simpelthen er nødt til at børnesikre terrassedørene. De ligger så forskudt i boligen, at jeg på ingen måde kan skifte den mindstes ble, eller tisse, uden at skynde mig, for at være sikker på at den store ikke åbner en af terrassedørene og går ud. Hun er kun 2,5 år. 

Er den eneste løsning at skrue i dørene 

Du skal ud og have fat i et sikringsbeslag. De koster ikke mange penge, og skæmmer heller ikke døren  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.