Tidlig scanning uden foster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej kvinder 

Jeg har nu været til to tidlige scanninger. Først torsdag d. 24/10, hvor hun kunne se, at jeg var gravid, men intet foster, og i dag d. 28/10 var det samme historie.

Er der stadig chance for, at der kan dukke et foster op? Hende i dag ville vurdere mig til at være 5+1 ca., men jeg føler, at man kunne se mindre i dag, end til scanningen for 4 dage siden. Havde selv vurdere mig til at være 6 uger henne til min første scanning, men de har begge sagt omkring uge 5. 

Med 4 dage imellem de to scanninger, tænkte jeg, at man burde kunne se en forskel, men det er måske bare mig???

Jeg er bekymret for, at der intet foster er og graviditeten er gået til grunde. Andre der har oplever det samme? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej kvinder 

Jeg har nu været til to tidlige scanninger. Først torsdag d. 24/10, hvor hun kunne se, at jeg var gravid, men intet foster, og i dag d. 28/10 var det samme historie.

Er der stadig chance for, at der kan dukke et foster op? Hende i dag ville vurdere mig til at være 5+1 ca., men jeg føler, at man kunne se mindre i dag, end til scanningen for 4 dage siden. Havde selv vurdere mig til at være 6 uger henne til min første scanning, men de har begge sagt omkring uge 5. 

Med 4 dage imellem de to scanninger, tænkte jeg, at man burde kunne se en forskel, men det er måske bare mig???

Jeg er bekymret for, at der intet foster er og graviditeten er gået til grunde. Andre der har oplever det samme? 

Det er risikoen ved at tage til en så tidlig scanning, desværre. Det kan give unødige bekymringer, selvom alt sikkert er helt som det skal være. Hvis der ikke er noget om en uge vil jeg anbefale dig at få målt stigning i HCG ved blodprøve.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Æblegrød_dk

Profilbillede for Æblegrød_dk

Fostret kan først ses fra 7+, hvor den har vokset sig stor nok. Indtil da ville lægen (hvis h*n er dygtig) kunne finde og se blommesækken. Jeg blev scannet akut 5+5 pga pulserende hæmatom og der kunne de kun se blommesækken. Jeg vidste hverken om jeg vsr købt eller solgt, så ja - som den anden skriver; det er risikoen for for tidlig scanning. Krydser fingre for dig! 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Jeg blev scannet da jeg (beregnet) var 6+4, men på scanningen var der intet hjerteblink, kun en blommesæk. Hun vurderede at jeg nok nærmere var 5+5/6. Jeg blev ikke scannet igen før nf, hvor jeg blev sat 5 dage tilbage ifht beregning. Nu er jeg 29+4 med en meget livlig baby, som altså bare var en såkaldt slowstarter.

Jeg krydser fingre for at din baby vokser som den skal <3

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Anonym

Æblegrød_dk skriver:

Fostret kan først ses fra 7+, hvor den har vokset sig stor nok. Indtil da ville lægen (hvis h*n er dygtig) kunne finde og se blommesækken. Jeg blev scannet akut 5+5 pga pulserende hæmatom og der kunne de kun se blommesækken. Jeg vidste hverken om jeg vsr købt eller solgt, så ja - som den anden skriver; det er risikoen for for tidlig scanning. Krydser fingre for dig! 

Det er så ikke korrekt. Der ses hjerteblink fra 6+0

Anmeld Citér

30. oktober 2019

Æblegrød_dk

Profilbillede for Æblegrød_dk
Anonym skriver:

Det er så ikke korrekt. Der ses hjerteblink fra 6+0

Nu er det meget individuelt hvornår fostrets hjerte begynder at slå. Der kan være tale om en 'slow-starter', hvilket ikke er ualmindeligt at det sker. Jeg har prøvet en 'slow-starter' og ved 7+1 var der ikke hjerteblink - det var der tilgengæld 7+5, men desværre gik hjertet i stå et par dage efter så jeg havde MA 9+5 Så nej, det er ikke alle fostre, der har hjerteblink fra 6+0. 

Anmeld Citér

30. oktober 2019

M O R til J Vega

Profilbillede for M O R til J Vega
Æblegrød_dk skriver:

Nu er det meget individuelt hvornår fostrets hjerte begynder at slå. Der kan være tale om en 'slow-starter', hvilket ikke er ualmindeligt at det sker. Jeg har prøvet en 'slow-starter' og ved 7+1 var der ikke hjerteblink - det var der tilgengæld 7+5, men desværre gik hjertet i stå et par dage efter så jeg havde MA 9+5 Så nej, det er ikke alle fostre, der har hjerteblink fra 6+0. 

Så har du nok ikke været så langt henne.

de fleste kan faktisk se hjerte slå allerede 5+6 ved en indvendig scanning.

taler af erfaring, da jeg er scannet 4 gange i første graviditet inden uge 12, og 6 gange her i anden graviditet endte i MA i uge 10 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.