Nogle der er blevet gravide efter MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
4 svar
1 synes godt om
27. oktober 2019

Fr. Hansen

Halløj

For 2 måneder siden fik jeg en udskrabning efter en MA, der blev opdaget til nakkefoldsscaningen. 

Alt gik fint og 3 uger efter fik jeg fornemmelsen af ægløsning. Præcis 14 dage efter fik jeg min mens.

I den næste cyklus (den jeg sådan set er i nu)har jeg ikke mærket til ægløsning. Tog på et tidspunkt 2 ægløsningstest's, som jeg tolkede som negative (svag streg). Vi havde sex to gange i den periode jeg burde få ægløsning i. Få dage efter begyndte jeg at få stik og murren i maven - og det har jeg stadig. Nogle dage mere end andre. Derudover føler jeg også, at jeg er mere træt og følsom end normalt og kan godt få en svag kvalme om aftenen - ting som måske er indbildsk. Men især det med stik og jag i maven/underlivet plejer jeg aldrig at have! Kun få timer før jeg får mens.   

Da jeg var gravid sidst, fik jeg ømme bryster få dage efter ægløsning og var de eneste symptomer jeg havde, og jeg testede svag positiv, da jeg var 3+6. 

Hvis jeg er så heldig at være gravid igen er jeg 3+5, men har testet negativ både i dag og i går. Jeg undre mig over, at jeg ikke får de samme symptomer som sidst, hvis jeg er gravid? Og kan det være min cyklus er blevet anderledes, så jeg slet ikke havde ægløsning i den periode, som jeg plejer?

Er der nogle derude, som har haft en MA, som vil fortælle lidt om, deres cyklusser efterfølgende og hvilke symptomer i havde ved graviditet nr 2? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2019

FAA102

Først og fremmest er jeg ked af at høre, at du også har haft en MA, jeg har selv lige været igennem det samme, og det er super hårdt, og jeg kender bestemt til ønsket om at blive gravid igen ASAP. 

Min gynækolog fortalte mig, at cyklus starter med det samme når “alt er ude” og HCG er faldet til under 2 (eller var det 5?) men at hvis jeg blev gravid igen hurtigt, skulle jeg ikke bekymre mig, hvis tingene føltes anderledes, hver graviditet er forskellig og kan føles anderledes, og mange oplever forskellige symptomer gang til gang, så mon ikke det blot er det du oplever, såfremt du er gravid? 

Dertil kommer, at man godt kan have en cyklus uden ÆL, men vil dog sige at jeg normalt mærker den meget, men den mdr. Jeg blev gravid mærkede jeg ingenting til ægløsning, så også det kan svinge og det handler måske om, hvor opmærksom man er på det og hvor meget man er i kroppen?  

Ift positivt test, så er 3+ stadig meget tidligt at test, jeg har haft to MA’er og første gang testede jeg meget tidligt positivt og anden gang først 4+3, så jeg ville vente et par dage og teste igen! Krydser fingre for at du er gravid

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Fr. Hansen

Tusind tak for dit svar. Gav mig lidt ro i maven og en masse håb 

Jeg har i mellemtiden regnet lidt på, at jeg nok ikke er så langt henne, som jeg først troede. (hvis jeg er gravid) Min cyklus er normalt meget præcis, så hvis den er ligesom sidst, så ligger ægløsning 15 dage efter første mens.dag. Og dér havde vi sex  Og det vil sige at jeg ca er 3+5 og kan få mens i dag. Havde negativ graviditetstest i morges...

Så jeg venter og ser om der kommer en mens og ellers tester jeg i weekenden, hvor jeg ifølge mine egne beregninger vil være 4+2 og 4+3 

Anmeld Citér

4. november 2019

Fr. Hansen

Opdatering herfra 

Jeg har i dag fået min mens. Øv, men testede også negativ i fredags og symptomerne på graviditet var også forsvundet, så er bare glad for at have fået vished 

Min cyklus har i denne måned været 34 dage og ikke 27 som normalt, så kommer nok til at bruge et par måneder på at finde ud af ægløsning, cyklus osv. Bliver spændende 

Anmeld Citér

4. november 2019

FAA102

Fr. Hansen skriver:

Opdatering herfra 

Jeg har i dag fået min mens. Øv, men testede også negativ i fredags og symptomerne på graviditet var også forsvundet, så er bare glad for at have fået vished 

Min cyklus har i denne måned været 34 dage og ikke 27 som normalt, så kommer nok til at bruge et par måneder på at finde ud af ægløsning, cyklus osv. Bliver spændende 

Øv, det er jeg ked af at høre!! Jeg tror dog på, at kroppen nok skal blive gravid, så snart den er klar.. det at have en MA og det efterfølgende forløb er jo en hård ting for kroppen og den skal meget igennem. 

jeg kan fortælle, at første gang jeg mistede, var jeg selv var 3 mdr om at få “normal cyklus” startede først på 2*40 dage, derefter 35 og så 31 og den cyklus den var “normal” igen, altså 31 dage blev jeg gravid! Som jeg desværre også har mistet, så jeg venter selv på cyklus så vi kan komme i gang igen, der går dog nok en del tid, da jeg stadig kan teste positiv 

bedste råd er, at lade tiden arbejde for dig og nyd din partner med sex 3-4 gange om ugen, så er i godt “dækket” ind selvom du ikke aner hvornår ÆL er, krydser for at det går hurtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.