Nak og æd - ok for børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2019

januar16

Hej 

Jeg har lige fundet ud af at min mand flere gange har set nak og æd med vores søn på 2 år og 10 mdr. Jeg ved ikke hvornår det startede men nok tidligst i sommers (håber jeg).

Nu har jeg ikke selv set Nak og æd... men hvor børnevenligt er det lige? Især for en der ikke er 3 år endnu.. 

Jeg er ikke begejstret, men føler samtidig at min mand burde være voksen nok til at vurdere om det er noget vores søn er stor nok til at se.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2019

Anonym

Jeg er ret sikker på at din søn slet ikke forstår hvad sker i Nak og Æd, andet end de fanger et dyr og spiser det. Jeg er selv vokset op på landet og der har det altid været en naturlig ting at dyr bliver slagtet og spist. Min egen datter har været med min far ovre og slagte rådyr, gæs og alle mulige mærkelige ting siden hun var helt lille. Og det er ikke noget der påvirker hende, andet end at hun ved hvordan det foregår. Hun stiller selvfølgelig en masse spørgsmål, og så bliver de bare besvaret, hun har helt styr på indmaden   Her hjemme ser vi også Nak og Æd, og har gjort det i mange år. Alt behøver jo ikke være Gurli gris og Paw Patrol  Det vigtigste er jo at man kan have en samtale om at det skal foregå i respekt for dyret, og at man ikke bare kan slå et hvilket som helst dyr ihjel. 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

januar16

Anonym skriver:

Jeg er ret sikker på at din søn slet ikke forstår hvad sker i Nak og Æd, andet end de fanger et dyr og spiser det. Jeg er selv vokset op på landet og der har det altid været en naturlig ting at dyr bliver slagtet og spist. Min egen datter har været med min far ovre og slagte rådyr, gæs og alle mulige mærkelige ting siden hun var helt lille. Og det er ikke noget der påvirker hende, andet end at hun ved hvordan det foregår. Hun stiller selvfølgelig en masse spørgsmål, og så bliver de bare besvaret, hun har helt styr på indmaden   Her hjemme ser vi også Nak og Æd, og har gjort det i mange år. Alt behøver jo ikke være Gurli gris og Paw Patrol  Det vigtigste er jo at man kan have en samtale om at det skal foregå i respekt for dyret, og at man ikke bare kan slå et hvilket som helst dyr ihjel. 

Jeg har det fint med madlavningsdelen (inkl parkering), men det var mest i forhold til at de er ude og skyde dyr. Jeg hørte om en krokodille der blev skudt i hovedet.. det synes jeg lød lidt makabert.

Anmeld Citér

27. oktober 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Det har vores piger set sammen med far i mange år (de er 3 og 8 nu). 
Jeg synes på ingen måde, at det er et voldsomt program. Det er mest to mænd, der går og hygger sig og laver mad på bål. 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det tror jeg ikke børn tager skade af at se 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

januar16

Tak for svar. Jeg pakker bekymringerne væk

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi ser det også derhjemme.. og tænker ikke, de tager skade af det. Den store (4 år) kan spørge ind til nogle ting, som vi så svarer på, og så tænker hun ikke mere på det. 
Jeg kan ikke helt se det slemme ved programmet  

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Anonym

Jeg tro udmeldbart ikke jeres søn forstå så mange af nak og æd og Jeg tro det er mere vigtigt er at vi voksen svar på de spørgsmål børne nu engang kommer med  

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Folk går på jagt og slagter dyr hele tiden? Jeg kan ikke lige se problemet med mindre man er veganer og ikke går ind for jagt.. det er da fin læring ift at forstå fra jord til bord princippet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.