Kan jeg søge med tilbagevirkende kraft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej. 
Nu har min x ikke betalt til vores dreng i 4 år og han ser ham kun 8-10 gange om året.. Han er så manipulerende at jeg ved det går ud over vores dreng og derfor har jeg ikke søgt.. men nu er jeg efterhånden træt af at hører på hvad han har brugt penge på af festivaller og tattoos, når jeg selv skal vende hver en øre. Det er hans eget valg at han ikke ser han mere, da han på papir har samvær en dag om ugen. 

Nu har jeg så siddet og regnet på at det er 66.000 kr han ikke har betalt. Så sidder jeg her med en su gæld selv, som er gået til skat fordi jeg ikke har kunne betale nok. De 66.000 ville spare mig for SÅ mange renter og jeg tvivler på at han kommer og takker mig for det ekstra han har haft ��

kan man ikke, er det selvfølgelig min egen skyld, det ved jeg godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Mener kun man kan søge et år tilbage. Men selvfølgelig skal han betale børnepenge så det er bare at få søgt om det. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

De vil højst sandsynligt mene du har samtykket siden du ikke har søgt.

Kender en der søgte d drengen varx1.5 og hun fik beskeden de gik fra datoen der var søgt fra og ikke før selv om han var 1.5 . 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym

Carina:-) skriver:

De vil højst sandsynligt mene du har samtykket siden du ikke har søgt.

Kender en der søgte d drengen varx1.5 og hun fik beskeden de gik fra datoen der var søgt fra og ikke før selv om han var 1.5 . 

Well på den anden side.. Min mands x havde været utro og vidste ikke hvem der var faren. HUN nægtede at indgå i faderskabstest og forhindrede det aktivt indtil hun blev tvunget af fogeden. Derfor valgte hun aktivt selv ikke at få kendskab til faderen og fravalgte jo dermed også selv bidrag. Min mand fik tilkendt faderskab da drengen var omkring et år fordi hun som sagt blev tvunget til det af fogeden. Og efterfølgende søgte hun om både det der fødselsbidrag og børnebidrag for al den tid, det betaler han stadig af på i dag.

Som systemet så det, så var det ligegyldigt hun havde valgte det selv, for det ændrede ikke på han havde pligt til at forsørge drengen (som han jo vel at mærke ikke vidste om var hans/de to var gået fra hinanden)

Anmeld Citér

26. oktober 2019

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Anonym skriver:

Hej. 
Nu har min x ikke betalt til vores dreng i 4 år og han ser ham kun 8-10 gange om året.. Han er så manipulerende at jeg ved det går ud over vores dreng og derfor har jeg ikke søgt.. men nu er jeg efterhånden træt af at hører på hvad han har brugt penge på af festivaller og tattoos, når jeg selv skal vende hver en øre. Det er hans eget valg at han ikke ser han mere, da han på papir har samvær en dag om ugen. 

Nu har jeg så siddet og regnet på at det er 66.000 kr han ikke har betalt. Så sidder jeg her med en su gæld selv, som er gået til skat fordi jeg ikke har kunne betale nok. De 66.000 ville spare mig for SÅ mange renter og jeg tvivler på at han kommer og takker mig for det ekstra han har haft ��

kan man ikke, er det selvfølgelig min egen skyld, det ved jeg godt. 

Nej du kan ikke søge med tilbagevirkende kraft. 

Log ind i dag og søg fra i dag. 

Så når sagen er afgjort, får du fra dags dato såfremt far ikke overholder sin del af forsøger pligten. 

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Anonym skriver:

Well på den anden side.. Min mands x havde været utro og vidste ikke hvem der var faren. HUN nægtede at indgå i faderskabstest og forhindrede det aktivt indtil hun blev tvunget af fogeden. Derfor valgte hun aktivt selv ikke at få kendskab til faderen og fravalgte jo dermed også selv bidrag. Min mand fik tilkendt faderskab da drengen var omkring et år fordi hun som sagt blev tvunget til det af fogeden. Og efterfølgende søgte hun om både det der fødselsbidrag og børnebidrag for al den tid, det betaler han stadig af på i dag.

Som systemet så det, så var det ligegyldigt hun havde valgte det selv, for det ændrede ikke på han havde pligt til at forsørge drengen (som han jo vel at mærke ikke vidste om var hans/de to var gået fra hinanden)

Forskellen er at hun har samtykket ved ikke at søge , selv om hun kunne. 

Det er alm kendt at ved faderskanssager bliver far trukket fra hele perioden ,også selv om en af forældrene har forhalet sagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.