Skal banken sige ja, før vi må sælge vores hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
10 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej 

lige et hurtig spørgsmål og hurtig info:

vi ønsker at købe et større hus. 
vi skylder 850.000,- i vores hus nu her, og det er vurderet til 1.400.000,- dvs en fortjenelse på 550.000 

vores egen bank, har været 14 dage om at give et lånebevis, og idag fortæller vores rådgiver vi først får det om en lille uge fra nu.
lånebeviset vil lyde på omkring 1.770.000,- hvis al går vel. 
vi har forhørt os i en anden bank, som siger vi vil kunne få et lånebevis på 2.350.000,- (vi ønsker dog ikke at købe så dyrt et hus) 

Nu er jeg træt af at vente på min egen bank, fordi de hele tiden udskyder, og hele tiden er sådan ja vi ved ikke rigtig, I bor jo billigt, har et lavt forbrug i det hus osv osv.

må vi underskrive og sælge? Banken skal jo nok få deres 850.000,- når det er solgt. 
Eller skal man have en speciel lov af banken

eller hvordan forgår det? 

nu vil jeg gerne igang, og beslutningen er taget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

lige et hurtig spørgsmål og hurtig info:

vi ønsker at købe et større hus. 
vi skylder 850.000,- i vores hus nu her, og det er vurderet til 1.400.000,- dvs en fortjenelse på 550.000 

vores egen bank, har været 14 dage om at give et lånebevis, og idag fortæller vores rådgiver vi først får det om en lille uge fra nu.
lånebeviset vil lyde på omkring 1.770.000,- hvis al går vel. 
vi har forhørt os i en anden bank, som siger vi vil kunne få et lånebevis på 2.350.000,- (vi ønsker dog ikke at købe så dyrt et hus) 

Nu er jeg træt af at vente på min egen bank, fordi de hele tiden udskyder, og hele tiden er sådan ja vi ved ikke rigtig, I bor jo billigt, har et lavt forbrug i det hus osv osv.

må vi underskrive og sælge? Banken skal jo nok få deres 850.000,- når det er solgt. 
Eller skal man have en speciel lov af banken

eller hvordan forgår det? 

nu vil jeg gerne igang, og beslutningen er taget. 

I må gerne sælge, så længe salget giver overskud. Det vil dog være klogt at sætte sig ind i alle salgsomkostninger, så I ved, hvad facit giver, når hussalget er slået igennem.

Prisen lyder jysk, og så skal i regne med prisnedslag oveni, det vil sige, at der formentligt vil være i omegnen af 150.000 mindre at gøre godt med, forudsat at I slipper med et meget lille prisafslag oveni mægleromkostninger.

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I må gerne sælge, så længe salget giver overskud. Det vil dog være klogt at sætte sig ind i alle salgsomkostninger, så I ved, hvad facit giver, når hussalget er slået igennem.

Prisen lyder jysk, og så skal i regne med prisnedslag oveni, det vil sige, at der formentligt vil være i omegnen af 150.000 mindre at gøre godt med, forudsat at I slipper med et meget lille prisafslag oveni mægleromkostninger.

Vi bor på Sjælland 15 min fra Køge og 45 min fra Kbh. 

prisen vil være noglelunde fast, da boligen er sat til skarp pris. Istandsat 1 plans villa. 

og mægler skal have 65.000,-

alt er igennem tænkt 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

“Prisen lyder jysk” - hvad betyder dét? 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym

Mor og meget mere skriver:

“Prisen lyder jysk” - hvad betyder dét? 

Vurderingspris på 1.4, det lyder af lidt på Sjælland, mens det er mere normalt i Jylland, at man kan få et anstændigt hus til de penge.

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vurderingspris på 1.4, det lyder af lidt på Sjælland, mens det er mere normalt i Jylland, at man kan få et anstændigt hus til de penge.

Du kan også få meget fine huse på Sjælland til 1,4 million. Sjælland er ikke kun kbh 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Forveksler du ikke Københavnsområdet med Sjælland her? I “min” jyske by finder du nu heller ikke et hus til under 2,5. Det lyder som et meget skævt billede af landsdelene. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan se tråden hurtigt tog en drejning

Jeg har lige solgt og jeg snakkede ikke med min bank før jeg stod med en køber og var tæt på et salg min mægler havde dog haft lidt korrespondance ang restgæld osv der skulle bruges til nogen dokumenter. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan også få meget fine huse på Sjælland til 1,4 million. Sjælland er ikke kun kbh 

Enig!

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Forveksler du ikke Københavnsområdet med Sjælland her? I “min” jyske by finder du nu heller ikke et hus til under 2,5. Det lyder som et meget skævt billede af landsdelene. 

Enig! 

i vores område kan du få hus til 995.000,- med gode kvm og beboelig bolig nu og her og du kan få huse med pool, istandsat til 4-5.000.000 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.