Overvejelser om et tredje barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
9 svar
4 synes godt om
24. oktober 2019

lola44

Profilbillede for lola44

Hejsa.

Det er godt nok nogle år siden jeg har været her sidst, men i plejer at komme med gode råd.

Sagen er at jeg har to drenge der lige er blevet 4 og 6 år og fundet en ny kæreste

Så langt så godt, min kæreste har ikke nogen børn, da vi møder hinanden, har vi snakken om børn, jeg fortæller at jeg har to drenge og ikke regner med at skulle have flere, også pga min alder, er lige fyldt 37.

Han fortæller at han før har forsøgt at få børn med en eks men det lykkedes ikke pga hans meget nedsatte sædkvalitet, han siger at han har affundet sig med at han ikke får børn, derfor er han glad for at have fundet mig nu jeg har børn i forvejen.

Surprice nu indrømmer han så at han ikke har opgivet tanken om et barn endnu og går og prikker til mig om en 3èr og nøj hvor er jeg dog i tvivl.

Synes beslutning om barn 1 og 2 var nem, men nu er det bare ikke så lige til længere.

Kan virkelig godt forstå at han gerne vil have et forsøg til at blive far og ville hellere end gerne opfylde det ønske, men de praktiske spørgsmål fylder rigtig meget i mit hoved.

Og nu griner i nok lidt når i læser dette, men det er faktisk bilproblemet der fylder rigtig meget på det økonomiske plan, selv om vi også skal have en større bolig hvis det er, men det tænker jeg at det kommer der nok en løsning på.

Vi bor på landet og to biler er en nødvendighed, jeg har en ældre Skoda Fabia og tre børn bagi bliver umulig, er der nogen af jer der har et bud på en bil til under 60.000kr der er fornuftig?

Et andet spørgsmål er hvordan det er at starte forfra i min alder, min mindste har lige smidt bleen, tanken om at starte op igen virker lidt underlig på mig.

Min kæreste har som sagt dårlig sædkvalitet, han har dog tidligere været i Odense hvor de havde sagt at der var mulighed for at udtage sædsæller fra ham og forsøge at få befrugtet et æg som så skal lægges op.

Jeg har det lidt mærkeligt ved tanken om, kunstig befrugtning, da jeg jo har to børn og har været gravid 4 gange af naturlig vej som man kan sige, så en tanke er om det vil blive frygtelig svært for ham hvis det ikke lykkedes.

Endnu en ting er jo at vi har tiden imod os (37-38) det er fakta.

Hvad har i erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Jeg kan sådan set godt forstå din kæreste, men jeg synes ikke, du skal kaste dig ud i fertilitetsbehandling, hvis du inderst inde ikke ønsker det.

Jeg har selv en kæreste, der har tre børn med sin ekskone, og da jeg mødte ham, meldte han klart ud, at han ikke ville have flere.

Vi var ikke unge, og på det tidspunkt var jeg så afklaret med, at jeg ikke ville få egne biologiske børn, så det var ikke svært at acceptere det.

Men hvis han virkelig ønsker børn - så er I nok nødt til at overveje, om det nu også skal være jer to.

Han er nødt til at respektere det, hvis du ikke vil have flere, og hvis han ikke kan det, så må han gå og finde en anden kvinde, der ønsker børn.

Nemmere sagt end gjort - men hellere nu, inden I bliver alt for involverede.

Det lyder heldigvis, som om I begge er ærlige over for hinanden.

Men hvis dit valg er, at du ikke ønsker flere børn - så må det være op til ham, om han kan acceptere det, eller om han er nødt til at komme videre.

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Lunae

Profilbillede for Lunae
elsker sin skønne familie :o)
lola44 skriver:

Hejsa.

Det er godt nok nogle år siden jeg har været her sidst, men i plejer at komme med gode råd.

Sagen er at jeg har to drenge der lige er blevet 4 og 6 år og fundet en ny kæreste

Så langt så godt, min kæreste har ikke nogen børn, da vi møder hinanden, har vi snakken om børn, jeg fortæller at jeg har to drenge og ikke regner med at skulle have flere, også pga min alder, er lige fyldt 37.

Han fortæller at han før har forsøgt at få børn med en eks men det lykkedes ikke pga hans meget nedsatte sædkvalitet, han siger at han har affundet sig med at han ikke får børn, derfor er han glad for at have fundet mig nu jeg har børn i forvejen.

Surprice nu indrømmer han så at han ikke har opgivet tanken om et barn endnu og går og prikker til mig om en 3èr og nøj hvor er jeg dog i tvivl.

Synes beslutning om barn 1 og 2 var nem, men nu er det bare ikke så lige til længere.

Kan virkelig godt forstå at han gerne vil have et forsøg til at blive far og ville hellere end gerne opfylde det ønske, men de praktiske spørgsmål fylder rigtig meget i mit hoved.

Og nu griner i nok lidt når i læser dette, men det er faktisk bilproblemet der fylder rigtig meget på det økonomiske plan, selv om vi også skal have en større bolig hvis det er, men det tænker jeg at det kommer der nok en løsning på.

Vi bor på landet og to biler er en nødvendighed, jeg har en ældre Skoda Fabia og tre børn bagi bliver umulig, er der nogen af jer der har et bud på en bil til under 60.000kr der er fornuftig?

Et andet spørgsmål er hvordan det er at starte forfra i min alder, min mindste har lige smidt bleen, tanken om at starte op igen virker lidt underlig på mig.

Min kæreste har som sagt dårlig sædkvalitet, han har dog tidligere været i Odense hvor de havde sagt at der var mulighed for at udtage sædsæller fra ham og forsøge at få befrugtet et æg som så skal lægges op.

Jeg har det lidt mærkeligt ved tanken om, kunstig befrugtning, da jeg jo har to børn og har været gravid 4 gange af naturlig vej som man kan sige, så en tanke er om det vil blive frygtelig svært for ham hvis det ikke lykkedes.

Endnu en ting er jo at vi har tiden imod os (37-38) det er fakta.

Hvad har i erfaringer?

Herhjemme har vi tre børn på henholdsvis 9, 6 og 2,5 år. I knap to år kørte vi i en Skoda fabia. Vi kørte altid med to børn på bagsædet og en voksen i midten. Det fungerede fint, men da vi fik lyst til kør-selv-ferier, købte vi en ny bil med tre seperate bagsæder. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

lola44

Profilbillede for lola44
Lunae skriver:

Herhjemme har vi tre børn på henholdsvis 9, 6 og 2,5 år. I knap to år kørte vi i en Skoda fabia. Vi kørte altid med to børn på bagsædet og en voksen i midten. Det fungerede fint, men da vi fik lyst til kør-selv-ferier, købte vi en ny bil med tre seperate bagsæder. 

Det må ha været en anden årgang fabia, for i min fra 2006 har der ikke engang kunnet være en smal teenager

Hvilken bil købte i?

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Lunae

Profilbillede for Lunae
elsker sin skønne familie :o)
lola44 skriver:

Det må ha været en anden årgang fabia, for i min fra 2006 har der ikke engang kunnet være en smal teenager

Hvilken bil købte i?

Den var fra 2003. Ved ikke om de er lavet om 

Vi har købt en VW Touran 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Barn3

Profilbillede for Barn3

Her er mor på 37!

Med unger pp 12, 8 og knap 7 måneder. Så ang.at starte forfra-det fedeste jeg havde drømt om!

Vi kører i Ford Mondeo

Du finder selv ud,om I skal have fælles baby!

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Barn3

Profilbillede for Barn3

den sur emoji kom af sig selv, undskyld

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er sjovt at høre andres tanker om det med en 3'er. 

Jeg står selv med en ny kæreste (jaja, 3,5års forhold så ikke ny ny) og med 2 børn fra tidligere på 5 og 8. Jeg har det sådan at skulle vi gøre det, skulle det være NU, fordi jeg stadig synes den mindste er forholdsvis lille ift en fornuftig afstand til søskende. Min kæreste vil dog helst vente nogen år, altså til mine er sådan 9 og 12 ish, og DER synes jeg man kan tale om at starte forfra. Og det ved jeg ikke om jeg vil.. heldigvis har min kæreste ikke et stort altoverskyggende ønske om egne børn, så der går ingen skår i os, hvis jeg vælger at sige nej. 

Men stadig et dilemma fordi jeg ikke helt føler mig færdig med småbørn. Meeeen. At starte forfra når de 2 andre er så store. Jeg ved sgu ikke..

Så. Mit svar er nok, hvis du ønsker en 3'er synes jeg tidspunktet er fint ift dine andre børn. Fertilitets tingen er svær, det er noget i virkelig skal snakke om, og stille værst tænkelige scenarier op og tale om hvordan det vil være. Men mærk efter, orker du en mere, og føler du dig sikker nok på din kæreste til at sætte et barn i verden? (En af mine bekymringer er helt klart det der med, at jeg allerede én gang har oplevet et forlist forhold med børn indblandet) 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

lola44

Profilbillede for lola44
Mor11 skriver:

Det er sjovt at høre andres tanker om det med en 3'er. 

Jeg står selv med en ny kæreste (jaja, 3,5års forhold så ikke ny ny) og med 2 børn fra tidligere på 5 og 8. Jeg har det sådan at skulle vi gøre det, skulle det være NU, fordi jeg stadig synes den mindste er forholdsvis lille ift en fornuftig afstand til søskende. Min kæreste vil dog helst vente nogen år, altså til mine er sådan 9 og 12 ish, og DER synes jeg man kan tale om at starte forfra. Og det ved jeg ikke om jeg vil.. heldigvis har min kæreste ikke et stort altoverskyggende ønske om egne børn, så der går ingen skår i os, hvis jeg vælger at sige nej. 

Men stadig et dilemma fordi jeg ikke helt føler mig færdig med småbørn. Meeeen. At starte forfra når de 2 andre er så store. Jeg ved sgu ikke..

Så. Mit svar er nok, hvis du ønsker en 3'er synes jeg tidspunktet er fint ift dine andre børn. Fertilitets tingen er svær, det er noget i virkelig skal snakke om, og stille værst tænkelige scenarier op og tale om hvordan det vil være. Men mærk efter, orker du en mere, og føler du dig sikker nok på din kæreste til at sætte et barn i verden? (En af mine bekymringer er helt klart det der med, at jeg allerede én gang har oplevet et forlist forhold med børn indblandet) 

Tak for dine tanker, for det er lidt der jeg også er.

Tænker lidt at hvis der skal komme en 3’er, så skal der ikke gå flere år inden man starter.

Både i forhold til at der bliver alt for stor aldersforskel, men især med tanken på et fertilitets forløb, jeg har jo ikke selv prøvet det før, men synes jeg har hørt/læst at det godt kan tage lidt tid at komme igang med.

Det med et forlist forhold har jeg jo prøvet, så jo den har været oppe og vende i tankerne, men jeg  ville jo slet ikke gøre mig disse overvejelser hvis ikke jeg havde troen på at vi ville kunne få det til at fungere��

Anmeld Citér

28. oktober 2019

lola44

Profilbillede for lola44

Et spørgsmål mere, hvordan har i haft det sådan rent fysisk med en tredje fødsel eller mere? er det  det samme som ved de første eller bliver det hårdere/ svære? Også af hensyn til alderen.

Mine to første fødsler været forholdsvis nemme, så bortset fra at jeg føder meget hurtigt og min bækkenbundsmuskel blev lidt skadet efter den sidste, så synes jeg selv at det har været ok nemt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.