Min meget lette fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.170 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

Pia

Tirsdag den 10/1 -06 vågner jeg klokken 9.00 om morgen og har ondt i maven. i første omgang tror jeg bare det er fordi jeg skal på wc, så det går jeg ud og får overstået.. så ligger jeg mig ind og hygger mig under dynen igen. Men da der er gået ca tyve minutter, så får jeg det sjovt i maven igen. Det går op for mig, at det kan være jeg har veer. Jeg går i bad og mens jeg er i badet, får jeg nok engang ondt i maven og nu er jeg rimelig sikker på, at det er veer jeg har. Da jeg er færdig med at bade, ringer jeg til fødegangen. jeg fortæller hvordan jeg har det og hvordan det føles. De sir at jeg skal tage tid på veerne.. Og at jeg skal komme ud til dem, når der er fem minutter mellem hver ve, eller når vandet går. Da jeg er færdig med at tale med fødeafdelingen, kontanker jeg Michaél og fortæller ham hvad der foregår. Han sprøg om han skal komme hjem, men det sir jeg nej til.. der er jo stadig langt mellem veerne, så vi blir enige om , at jeg ringer når det blir nødvendig. Klokken er nu ca 11.00 om formiddagen. jeg går en tur med hunden, da han ikke er blevet luftet endnu. Mens jeg går kommer der en ve, men ikke noget jeg mærker en masse. Jeg sætter mig i lænestolen foran tv'et, da jeg kommer hjem. Her sidder jeg så og slapper af og tar tid på veerne. Omkring middag sms jeg til Janni og fortæller at jeg har veer. Hun lokker lyn hurtigt på msn og så sidder vi her og tjatter .. Det var rigtig hyggeligt og beroligende og sidde og snakke med hende. Vi sætter en stemmesamtale igang, så vi rigtig kan snakke sammen.¨ Det er rigtig skægt, for når jeg så fik en ve, så kunne jeg ikke sige noget, men kun skrive ve til janni og så var hun ved at dø af grin.. Mens vi sidder og tjatter tar veerne til. Janni begynder og blive lidt urolig over at jeg ikke har kaldt Michale hjem endnu, men jeg tar det meget rolig. Klokken 15.00 ringer jeg til Michael og siger at nu må han godt komme hjem. Bagefter ringer jeg til fødeafdelingen og fortæller dem, hvro længe der er mellem veerne. De siger at de syntes jeg skal komme ud til et tjek, men at jeg skal vente til de har haft vagskift. Det gør vi så Michael kommer hjem, går i bad og lufter hunden. Så tar vi ud på sygehuset, så vi er der ude klokken 16.30. Jeg bliver undersøgt og de konstatere at der er noget igang, men at det ikke sker lige forløbig. SÅ vi tar hjem igen og får aftensmad. Under maden tar veerne til. Nu er der kun fem minutter imellem. De sagde på sygehsuet, at vi skulle komme igen, når der var fem minutter imellem, men vi venter lidt alligevel, da jeg ikke føler det er lige op over. Klokken 21.00 tar vi afsted igen, Jeg bliver undersøgt og får et klyx, da vi kommer ud på sygehuset og så skal jeg skifte tøj. Da alt dette er overstået bliver jeg tilbudt og komme i et badkar og slappe af. Det siger jeg ja til og det er også rigtig rart, for veerne bider da noget nu. Mens jeg ligger der tar veerne til. De kommer ofter og ofter. Jordemoderen skal ind til vagtskifte, men siger vi skal hive i klokkesnoren, så snart vi føler for det. Der går ikke mange minutter inden vi hiver, for nu starter presseveerne. Den nye jordemoder kommer ind og siger at jeg skal op af badekaret. Det var ikke så nemt, men jeg kom da op og ind på stuen. Ganske kort efter går vandet og så bliver jeg bedt om og presse. Hun er ude i løbet af ganske få presseveer. Hun bliver født klokken 00.15 den 11/1-06 og er den skønneste lille pige, på 3250 gram og 50 cm. Vi er begge meget glad, stolte og lettede over at det nu er over og hun er kommet til verden. Og med det samme blev vi enige om at hun skulle hedde Lærke.:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

Betina_fra_Als

Hejza, Det er altså skønt, når det går så galt i en fødsel, desværre endte min første fødsel i akut kejsersnit, fordi babyens hjertelyd dykkede for meget, også skulle hun bare ud nu og her.:'(:'( Men min datter havde det godt, da hun kom ud. knus fra betina.

Anmeld

11. januar 2008

Munder

Tak for en dejlig beretning, det er rart at læse, at en fødsel kan være en god og "let" oplevelse.

:PDorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.