Jeg vil gerne stoppe med at ryge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg begyndte at ryge igen efter jeg havde født. Det er næsten 2 år siden og nu vil jeg gerne stoppe igen!

Jeg gør det bare ikke.. 

Er der nogen herinde der har prøvet de piller man kan få udskrevet ved lægen som skulle hjælpe en med at stoppe? Virker de? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2019

Tommelise

Jeg har aldrig røget, men mange har været glade for bogen "Endelig ikke-ryger"

Jeg ville bestemt ikke tage piller.

Hvis du beslutter dig for, at du VIL stoppe med at ryge, så kan du også.

Ved godt det er svært, men mange har gjort det.

Hvad med at lægge de penge til side, som du ellers ville have brugt på cigaretter, og så i stedet spare dem op til et weekendophold eller noget andet godt.

Så får du også en belønning.

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg er aldrig lykkedes med rygestop uden nikotinsubstitut, som jeg så langsomt er trappet ud af. Jeg faldt i med rygning for ca 1/2 år siden og har nu været røgfri i 14 dage, så nu er det værste ligesom overstået. Jeg bruger ca 4 stk. nikotintyggegummi om dagen. 
Jeg har prøvet bogen endelig ikke- ryger. Det havde ingen effekt på mig. Jeg har også prøvet kold tyrker, men jeg falder lynhurtigt i trods stor motivation. Det eneste der har virket på mig er tyggegummi, som virkelig tager de fysiske abstinenser - resten er ren viljestyrke...

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Tommelise

Tobis skriver:

Jeg er aldrig lykkedes med rygestop uden nikotinsubstitut, som jeg så langsomt er trappet ud af. Jeg faldt i med rygning for ca 1/2 år siden og har nu været røgfri i 14 dage, så nu er det værste ligesom overstået. Jeg bruger ca 4 stk. nikotintyggegummi om dagen. 
Jeg har prøvet bogen endelig ikke- ryger. Det havde ingen effekt på mig. Jeg har også prøvet kold tyrker, men jeg falder lynhurtigt i trods stor motivation. Det eneste der har virket på mig er tyggegummi, som virkelig tager de fysiske abstinenser - resten er ren viljestyrke...

Jeg vil nu også betragte nikotin plaster som noget bedre end piller.

Slankepiller ville jeg helle ikke forlade mig på.

Anmeld Citér

23. oktober 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg begyndte at ryge igen efter jeg havde født. Det er næsten 2 år siden og nu vil jeg gerne stoppe igen!

Jeg gør det bare ikke.. 

Er der nogen herinde der har prøvet de piller man kan få udskrevet ved lægen som skulle hjælpe en med at stoppe? Virker de? 

Jeg har ikke selv prøvet pillerne. Men kender en der har. De hjalp på ham. Problemet er bare at der er det samme stof i som i lykkepiller. Så man render rundt i en falsk tåge. Så vil ikke anbefale dem. 

jeg er selv stoppet ved brug af en e smøg. Startede med 12 mg nikotin. Så trappede jeg ned til mg 6 efter 2 mdr. og igen efter yderligere 2 mdr pillede jeg nikotinen helt ud så det bare var fornemmelsen af at ryge. Mange gange glemte jeg helt jeg havde den og der kunne derfor gå flere dage uden den.  Jeg var nikotinfri i et år. Men faldt så i igen her for et halvt års tid siden da min ex og jeg gik fra hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.