Tror ikke det hele er så simpelt, og umiddelbart ville jeg tage en snak med talepædagogen og høre hans/hendes råd.
Det er korrekt, at man i børnehaveklassen har fokus på sproget og på lyde, men samtidig er der også en del flere børn, og nogle andre rammer end i en børnehave - det vil fx ikke altid være muligt at lave små hold, hvor der er fokus på sprog som din søn måske har brug for det.
Der er på den skole jeg arbejder tilknyttet en talepædagog, men han har også timer andre steder, og grunden til han er tilknyttet fast er fordi vi har en specialklasserække. Men der er absolut ingen garanti for, at når kan starter i skole bliver tilknyttet en talepædagog.
Og så synes jeg sådan i bund og grund ikke det er slemt at vente et år. Det er min oplevelse, at der er langt flere udfordringer ved at starte et år for tidligt (modenhedsmæssigt) end at vente et år. Og med sproget er det jo også er spørgsmål på forholdet mellem det knive og det passive sprog, på sætningsopbygning osv. Så jeg ville uden tvivl selv tage en talepædagog og børnehavens pædagoger med på råd.
Anmeld
Citér