Først de fleste børn kan bedre overskue tid en sider, så jeg ville lave en aftale med læreren om at fx 15 minutter med glæde er bedre end at nå x antal sider.
jeg ved godt du skriver, at der ikke er andre tidspunkter, det er muligt , men var det mig ville jeg alligevel forsøge om ikke det var muligt når far var hjemme til at tage lillesøster og så gøre det til jeres tid. En tid hvor I var alene,og var et roligt og godt sted. Jeg ville ikke forsøde tilværelsen med snack for så bliver fokus der og ikke på læsningen, men man kan jo starte med en varm kop kakao og gulerødder, sætte urret og så starte med fokus på læsning når tiden var til det.
en anden ting som har hjulpet her hjemme og hos de jeg har rådet er stjernekort. I den her måned skal Søren læse 15 minutter om dagen - har en fridag fx fredag - gør han det får han..... det giver en ydre motivation som er nødvendig i starten når det hele er lidt surt. Og det sjove er med tiden kommer den indre motivation, så der læses også uden stjernekort.
og så husk, når læsning og matematik er vanskeligt, så er han på overarbejde i skolen, og skal han også være det hjemme er det klart, at der bliver sagt øv.
Anmeld
Citér