Snart 7 mdr, spiser stadig ikke rigtig mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Min søn på snart 7 mdr, spiser stadig ik rigtig mad? 
han starter med rigtig gerne at vil ha, men ender kun med 3-4 skeer så det som om han bliver “træt” af det??  han vil helst ha sin mælk eller grød.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Hønepigen

Jeg gik en periode over til købeglas. Det var som om at der var mere smag og god konsistens. Mine drenge har hurtigt slugt hele glas med babymad. Det var herefter nemmere med familiens mad.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad serverer du? 

Mine har altid helst ville have noget der smagte af noget. Så det der flade grød kunne jeg pakke langt væk med mindre der var rigeligt med frugt topping på. De har altid kørt grøntsags mod ned i store portioner hvis jeg dyppede i en god sovs, og en god lasagne har også altid været et hit (og er det stadig ) eller boller i karry og den slags  

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ro på, han er stadig lille og er helt nybegynder når det kommer til at spise rigtig mad. Tilbyd ham maden, lad ham selv undersøge den og lad ham tage den tid det tager for ham - han skal nok lære det. 

ps min ældste var 10-11 måneder før han begyndte at spise normale portioner. Idag er han 3 år og appetitten fejler ikke noget. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvad serverer du? 

Mine har altid helst ville have noget der smagte af noget. Så det der flade grød kunne jeg pakke langt væk med mindre der var rigeligt med frugt topping på. De har altid kørt grøntsags mod ned i store portioner hvis jeg dyppede i en god sovs, og en god lasagne har også altid været et hit (og er det stadig ) eller boller i karry og den slags  

Servere alt fra bondebrød med leverpostej til kødsovs og kartofler med sovs. Han vil gerne sin grød? 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Ro på, han er stadig lille og er helt nybegynder når det kommer til at spise rigtig mad. Tilbyd ham maden, lad ham selv undersøge den og lad ham tage den tid det tager for ham - han skal nok lære det. 

ps min ældste var 10-11 måneder før han begyndte at spise normale portioner. Idag er han 3 år og appetitten fejler ikke noget. 

Men kan jeg selv lade ham sidde med det når vi ikke kører blw? 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Servere alt fra bondebrød med leverpostej til kødsovs og kartofler med sovs. Han vil gerne sin grød? 

Som en anden siger, prøv at lade ham sidde selv med det. Det griser, men sådan er det bare og ja, det kan du også gøre med grød. Giv en ske og så ellers lade ham selv undersøge og mærke på det hele.  

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Bettybom

Du kan sagtens give maden, selv om du ikke køre blw. 
jeg gav både skemad og hun fik også stykker som hun selv kunne sidde med. Jeg tog det bedste fra begge verdner og lige præcis det jeg kunne bruge  

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Men kan jeg selv lade ham sidde med det når vi ikke kører blw? 

Ja - alle børn skal jo lære at spise rigtigt mad og, om de så er startet med grød eller direkte på rigtig mad. Alm overgangkost er jo stille og roligt at gå fra udelukkende grød/mod til mere og mere konsistent og mere og mere hvad der minder om rigtig mad. 

Min søn har lige fra start, vi startede da han var 6 måneder, fået agurkstænger, tomat, blød frugt, skorper osv at sidde med selv og det har han en fest med. Men jeg laver så også stadig grød og mos til ham og mader ham hvis han har lyst, og så får han også lidt bondebrød 1 gang om dagen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Tinstin

Jeg har det lidt som dig for tiden - min søn er 7 måneder og spiser stadig rigtig mad i meget små mængder. Han får alt muligt forskelligt og selvom vi ikke kører striks BLW, så får han lov til at hjælpe med at spise selv. Jeg synes ikke, jeg laver andet end at rydde op og tørre af efter hans måltider for tiden, mens jeg smider maden ud, som han kun har leget med - men jeg ved, at det betaler sig!

Min første søn var lige sådan. Han blev også introduceret for fast føde, da han var 6 måneder og så gik der lang tid, hvor han bare legede med maden og ammede som han plejede, nærmest - men så vendte det og ved 8 måneders alderen, kunne han undvære brystet en hel dag Og fordi jeg vedblev at give ham smagsprøver af alt muligt, så spiser han alt den dag i dag, hvor han nærmer sig 3 år og det er virkelig rart! 

Så det vender - men det tager godt nok lang tid for dem at lære...

Og ja, prøv at lad ham sidde med det selv, så bliver det mere interessant. Min søn får selv lov til at føre skeen til munden og samtidig er han forbavsende god til at samle de små rugbrødshapsere op og stoppe dem i munden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.