Jeg har det lidt som dig for tiden - min søn er 7 måneder og spiser stadig rigtig mad i meget små mængder. Han får alt muligt forskelligt og selvom vi ikke kører striks BLW, så får han lov til at hjælpe med at spise selv. Jeg synes ikke, jeg laver andet end at rydde op og tørre af efter hans måltider for tiden, mens jeg smider maden ud, som han kun har leget med - men jeg ved, at det betaler sig!
Min første søn var lige sådan. Han blev også introduceret for fast føde, da han var 6 måneder og så gik der lang tid, hvor han bare legede med maden og ammede som han plejede, nærmest - men så vendte det og ved 8 måneders alderen, kunne han undvære brystet en hel dag
Og fordi jeg vedblev at give ham smagsprøver af alt muligt, så spiser han alt den dag i dag, hvor han nærmer sig 3 år og det er virkelig rart!
Så det vender - men det tager godt nok lang tid for dem at lære...
Og ja, prøv at lad ham sidde med det selv, så bliver det mere interessant. Min søn får selv lov til at føre skeen til munden og samtidig er han forbavsende god til at samle de små rugbrødshapsere op og stoppe dem i munden 
Anmeld
Citér