Opsigelse af elevkontrakt i prøveperioden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej de damer (og herre)

Jeg er af personlige årsager nødt til at opsige min elevkontrakt, efter en måneds ansættelses. (kæmper med angst og depression som pt er forværret).

Men nu er mit problem at jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få det sagt til min chef på en pæn og respektfuld måde. Føler virkelig ikke jeg kan være det bekendt eftersom jeg er deres første elev inden for mit område, og de tog mig ind pga de kender min mand. 

Jeg har været indlagt på psykiatrisk akutafdelingen et par gang i løbet af den sidste måned pga min angst. Pt er energien slet ikke tilstede og føler heller ikke jeg kan være bekendt over for firmaet at blive sygemeldt allerede. Så heller lade dem få mulighed for  at ansætte en anden i mit sted tænker jeg. 

Men igen mit spørgsmål er, hvordan gør jeg det her på den bedste måde? Tænker jeg vil aflevere opsigelsen på papir, men selvom jeg ikke ifølge loven skal give en begrundelse så synes jeg jeg skylder dem en. Hvad tænker I? 

Håber der ovenstående giver mening, har lidt svært ved at tænke sammenhængende pt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg personligt ville give dem en begrundelse.. Altså simpelthen være 100% ærlig og fortælle, at du er et sted i dit liv lige nu, hvor du ikke kan klare et job, men har brug for at få "samlet dig".. Fortælle, at du har en depressipn, og angst, og er meget ked af det, men at du vil lade andre få muligheden for at blive elev der.. Det vil alle kunne forstå

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Jeg personligt ville give dem en begrundelse.. Altså simpelthen være 100% ærlig og fortælle, at du er et sted i dit liv lige nu, hvor du ikke kan klare et job, men har brug for at få "samlet dig".. Fortælle, at du har en depressipn, og angst, og er meget ked af det, men at du vil lade andre få muligheden for at blive elev der.. Det vil alle kunne forstå

Det tænkte jeg også ville være det mest respektfulde at gøre. Men er simpelthen så konfliksky så det forfærdeligt. Ser muligheder for konflikter alle vegne.

Tusind tak for dit hurtige svar. 

Ville du gøre det på skrift eller mundtligt? Tænker de jo nok uanset hvad skal have det på skrift i en eller anden form? 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det tænkte jeg også ville være det mest respektfulde at gøre. Men er simpelthen så konfliksky så det forfærdeligt. Ser muligheder for konflikter alle vegne.

Ville du gøre det på skrift eller mundtligt? Tænker de jo nok uanset hvad skal have det på skrift i en eller anden form? 

Prøv at lade være med at se det som en konflikt.. Prøv at se det som en almindelig rolig snak.. Jeg ville tage en personlig snak med chefen, hvor jeg samtidig afleverede et kort opsigelsesbrev.. I brevet behøver du kun skrive, at du opsiger dit job den og den dato

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det er ikke en konflikt. Det handler ikke om dårligt samarbejde.

Jeg ville også tage en personlig snak med chefen og være ærlig og så bare skrive i opsigelsen, at du hermed opsiger din stilling pr. (dato).

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Og du skal ikke have dårlig samvittighed. Hvis du havde trukket den og begyndt at have en masse sygefravær og var blevet en ustabil medarbejder, så havde det været meget værre. 

På denne her måde kan de finde en ny elev, og der er virkelig mangel på elevpladser, så det bliver nok ikke et problem for dem at finde en ny.

Hvis du bevarer den gode relation, spiller med åbne kort og har rene linier, kunne det jo også tænkes, at du kan blive genansat på et senere tidspunkt, når du har fået det bedre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.