Hurtig fødsel første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Vi har lige fundet ud af, at vi venter barn nummer to. Jeg kan så mærke, at det er fødslen der allerede fylder i mig.

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaring med første vs anden fødsel.

Min første fødsel var nemlig overraskende nok for mig meget kort: 3,5 timer fra første ve til fødsel, 1 time fra 4 cm åben til fødsel og havde kun 7 minutters presseveer (hvor vandet gik).

Vi snakker lidt om hjemmefødsel pga. varigheden, men jeg ved ikke helt....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Vi har lige fundet ud af, at vi venter barn nummer to. Jeg kan så mærke, at det er fødslen der allerede fylder i mig.

Min første fødsel var nemlig overraskende nok for mig meget kort: 3,5 timer fra første ve til fødsel, 1 time fra 4 cm åben til fødsel og havde kun 7 minutters presseveer (hvor vandet gik).

Min første fødsel varede 3 timer 

næste varede vist 1,5 time. 
Fødslen fyldte også rigtigt meget for mig. Men det gik alligevel  

hvis du føler dig tryggest ved at tage hjemmefødsel, så ville jeg gøre det. Så skal du ikke gå og bekymre dig om det. 

Jeg blev anbefalet hjemmefødsel, men jeg ville ikke.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Min første tog også 3 timer, nr 2 ca 1.5 time og nr 3 tog 3 kvarter.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee
Anonym skriver:

Min første fødsel var også meget hurtig. Vandet gik kl. 17, og der havde jeg nærmest ikke veer. Hun var ude kl. 20.45. Da jeg blev gravid igen, fik jeg at vide, at jeg ville have åben indlæggelse, hvilket betød, at når jeg følte, at nu ville jeg ind på fødegange, så kunne jeg komme det. Da jeg så ringede og sagde, at vi var på vej, sagde JM til mig, at jeg jo slet ikke lød som om, jeg var i fødsel men at hun godt kunne se i min journal, at jeg havde åben indlæggelse, så jeg måtte jo bare komme. 2 timer senere havde jeg født min yngste datter.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Min første fødsel var også meget hurtig. Vandet gik kl. 17, og der havde jeg nærmest ikke veer. Hun var ude kl. 20.45. Da jeg blev gravid igen, fik jeg at vide, at jeg ville have åben indlæggelse, hvilket betød, at når jeg følte, at nu ville jeg ind på fødegange, så kunne jeg komme det. Da jeg så ringede og sagde, at vi var på vej, sagde JM til mig, at jeg jo slet ikke lød som om, jeg var i fødsel men at hun godt kunne se i min journal, at jeg havde åben indlæggelse, så jeg måtte jo bare komme. 2 timer senere havde jeg født min yngste datter.

Det snakkede min jordemoder også om til efterfødselssamtale, at jeg ville få næste gang. Jeg tog det bare ikke helt alvorligt, fordi min veninde fødte på 12 timer og fik det, fordi jordemoderen havde sagt det ville gå drøn stærkt (også) anden gang. Måske det dog er smart nok for mig alligevel, så vi kan køre med det samme 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym

Har du været ved lægen endnu? Jeg fik en henvisning til familieafdelingen fordi jeg havde født hurtigt første gang og det havde være traumatisk (alt gik helt efter bogen, det var kun min oplevelse der var dårlig). Samtaler med en psykoterapeut til at bearbejde første fødsel of forberede den næste. Tilbuddene er forskellige, men alle sygehuse har (bør have) et tilbud til gravide med fødselsangst/bekymring. Nogle har brug for én samtale, andre et forløb, men det finder man jo ud af når man er der 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Har du været ved lægen endnu? Jeg fik en henvisning til familieafdelingen fordi jeg havde født hurtigt første gang og det havde være traumatisk (alt gik helt efter bogen, det var kun min oplevelse der var dårlig). Samtaler med en psykoterapeut til at bearbejde første fødsel of forberede den næste. Tilbuddene er forskellige, men alle sygehuse har (bør have) et tilbud til gravide med fødselsangst/bekymring. Nogle har brug for én samtale, andre et forløb, men det finder man jo ud af når man er der 

Jeg har ikke været ved lægen nu, er kun 5+2.

Var det et tilbud, fordi din oplevelse havde været så traumatiserende?  Jeg var nok nærmere ret overvældet og rundt på gulvet efterfølgende, men vil heller ikke kalde min oplevelse hverken frygtelig eller noget. Så ved jeg ikke om jeg bare kan få en ekstra samtale om det? 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee
Anonym skriver:

Det snakkede min jordemoder også om til efterfødselssamtale, at jeg ville få næste gang. Jeg tog det bare ikke helt alvorligt, fordi min veninde fødte på 12 timer og fik det, fordi jordemoderen havde sagt det ville gå drøn stærkt (også) anden gang. Måske det dog er smart nok for mig alligevel, så vi kan køre med det samme 

Det gav i hvert fald mig en stor ro. For jeg havde ikke veer, da vi kørte mod hospitalet anden gang. Jeg sagde til min kæreste: Enten er der ved at ske noget, ellers skal jeg til at have ondt i maven. Det var så fordi jeg skulle føde. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ikke været ved lægen nu, er kun 5+2.

Var det et tilbud, fordi din oplevelse havde været så traumatiserende?  Jeg var nok nærmere ret overvældet og rundt på gulvet efterfølgende, men vil heller ikke kalde min oplevelse hverken frygtelig eller noget. Så ved jeg ikke om jeg bare kan få en ekstra samtale om det? 

Ja. Det var nu også ret slemt, jeg begyndte bare at græde da lægen spurgte hvordan det var gået 1. gang. Men jeg tænker da at når det allerede er noget du tænker over nu at det ville være godt at sige til lægen. Du kan jo bede om en henvisning og så kan du tage den derfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.