Løft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
6 svar
7 synes godt om
21. oktober 2019

NBM

Hej med jer.

Jeg er idag 5+0, og har idag snakket med min læge.

Jeg fortalte hende om mit job, hvor jeg er bekymret da vi løfter rigtig mange kilo hver eneste dag. Arbejder i en vuggestue. Jeg undgår self. at løfte når jeg kan, dog er der mange situationer hver dag, hvor jeg desværre er nødt til at løfte.

Min læge var ikke bekymret, og sagde at det ikke var noget problem, og at jeg bare kunne løfte præcis som før jeg blev gravid, og at det jo ikke var en sygdom.

Jeg er enig i at det ikke er en sygdom, dog er jeg dog bange for de risisi som kan følge med ved at løfte for meget. Hvad tænker i? Tænker det er mest her i starten hvor jeg ikke er så langt henne, at jeg er bange for at jeg mister det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Tænker ikke du skal være nervøs. Kvinder med 2,3 eller flere børn bliver jo også gravide og løfter rundt på deres egne børn  

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Abracadabra

Jeg slæbte og slæbte på min unge, da jeg var gravid med nr. 2. Jeg lavede et helt forkert løft i uge 34 og fik MEGA ondt i ryggen. Men det var bare dårlig teknik. 
God teknik er vejen frem. 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

NBM

Tak for svar

Jeg har allerede fokus på at løfte korrekt, og prøver at undgå og løfte når jeg kan komme til det. Sommetider er det dog svært.

Og ja du har evigt ret, mange gravide løfter selfølgelig rundt på deres børn, men tænker stadig at en pædagog løfter en del flere gange end der gøres derhjemme, vi har jo en del flere børn at tage os af pr. medarbejder. 

Men ja, jeg må prøve at lade være med at blive alt for nervøs over det

Men tak for jeres svar. Det var også for at høre, om andre i samme situation havde fået et andet råd fra deres læge 

Anmeld Citér

21. oktober 2019

Soonmom

Enig med din læge.

Din barn ligger godt beskyttet i maven. Jeg arbejdede også i en vuggestue i min første graviditet. Ved Nr. 2 Bar jeg konstant og op og ned af trapperne på min, ret så massive dreng som hverken kunne gå eller kravle. Tredje graviditet hoppede og klatrede min børn på min mave. Så slap helt af  

Anmeld Citér

21. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig med din læge og de andre svar, du allerede har fået. 

Er selv pædagog, og i begge mine graviditeter har jeg arbejdet med meget tunge handicappet børn, i et bo tilbud, og har altid bare gjort som jeg plejede, uden problemer. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

NBM

Tusinde tak for jeres svar, det har helt sikkert givet mig lidt ro

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.