Barnevogn parkeret udenfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.197 visninger
10 svar
3 synes godt om
20. oktober 2019

Annab

Jeg bor i blokbyggeri på 4. sal uden elevator og kommer derfor ikke til at tage barnevogn op og ned når min lille pige kommer til foråret. Er ikke så bekymret over det med at bære op og ned i lift, men kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg skal "opbevare" barnevognen.

1) det er ikke tilladt at stille den inde i opgangen 

2) der er intet cykelskur tilgængeligt

Så umiddelbart bliver det udendørs - i vind og vejr - lænket med cykellås til noget. Men er det overhovedet realistisk? Regner/fryser den helt væk, og ville I være trygge med at lægge jeres barn i en vogn hvor nogen i teorien (selvom jeg dog ikke tror det sker) kunne have pisset op ad den i løbet af natten?

Jeg er med på at det klart ville være rarere at have den aflåst, men det eneste alternativ er i en aflåst kælder bag 2 låste døre, og en ret stor omvej, og det virker bare meget omstændigt, når det er noget man gør så ofte.

Hvad har I andre i lignende situation gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2019

Hønepigen

Jeg ville lade baby sove lure på gåture eller indendørs. Jeg har boet på 4. Og det er for mig alt for lang afstand til baby. Men vi er jo alle forskellige.

Jeg ville have barnevogn i kælder, når den ikke var på tur. Ellers får du skimmel og rust. 

Jeg endte med at flytte efter 5 mnd fordi jeg blev tosset af at slæbe barn op og ned med varer og barnevogn mm. Det er bare såååå meget nemmere med hus. Men det er selvfølgelig hvad økonomien er til,

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Annab skriver:

Jeg bor i blokbyggeri på 4. sal uden elevator og kommer derfor ikke til at tage barnevogn op og ned når min lille pige kommer til foråret. Er ikke så bekymret over det med at bære op og ned i lift, men kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg skal "opbevare" barnevognen.

Så umiddelbart bliver det udendørs - i vind og vejr - lænket med cykellås til noget. Men er det overhovedet realistisk? Regner/fryser den helt væk, og ville I være trygge med at lægge jeres barn i en vogn hvor nogen i teorien (selvom jeg dog ikke tror det sker) kunne have pisset op ad den i løbet af natten?

Jeg er med på at det klart ville være rarere at have den aflåst, men det eneste alternativ er i en aflåst kælder bag 2 låste døre, og en ret stor omvej, og det virker bare meget omstændigt, når det er noget man gør så ofte.

nu ved jeg ikke hvor stor jeres altan (hvis I har en) er, men her hvor jeg bor er vores altaner 60x300 cm, og jeg har set flere der har barnevognen parkeret på altanen.

min veninde har en barnevogn stående fast på deres altan og så bruger de bæresele eller kombivognen når de skal nogle steder. Det har virket på hhv. 10 og 6. etage.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er der ikke andre i området der har børn? Du må næsten kunne spotte andre med barnevogne og finde ud af hvad deres løsning er. Ellers ville jeg tage en snak med viceværten og høre om jeg ikke kan få tilladelse til at have 1 vogn stående i opgangen - og så love højt og helligt at det er det eneste du har stående! Ikke noget med at smide en løbecykel og en klapvogn om et års tid også  

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Annab

nej det var heller ikke fordi jeg ville lade hende sove nedenfor blokken - klart, hun sover i lejligheden, på altanen eller på tur med mig. Men det var mere sådan ren opbevaring af barnevogn jeg tænkte. Det virker kæmpe besværligt at skulle bakse vognen op og ned ad kælderrum hver gang jeg skal ud (hvilket jeg da egentlig forventer bliver allermindst en gang dagligt).

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Annab

Men er der ikke samme problematik med en kombivogn, den skal vel også stå et sted når den ikke er i brug?

Har overvejet det med viceværten, men vi snakker et ret stort område, så tror desværre ikke de gør undtagelser. Der er masser folk med børn, men har kun set en enkelt barnevogn - ved ikke om folk her bare altid er inde med baby? Men jo, næste gang jeg ser nogen med småbørn kunne jeg godt finde på at rende hen og spørge... 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Dengang vi boede i lejlighed, der opbevarede vi barnevognen i kælderrummet. 
ellers bliver den totalt ødelagt af vind og vejr, hvis den da ikke er hugget inden da.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Da vi boede i lejlighed stod i den kælderen. Jeg ville ikke have den stående ude offentligt sådan permanent. Både pga den meget hurtigt vil gå i stykker/ruste/få skimmelsvamp men ligeså meget pga tyveri. 

Jeg hev min op/ned af kælderen hver dag ( heldigvis ikke så langt). Men vores søn sov nu også mest indenfor eller hvis jeg gik tur med ham. 

Nu jeg kan høre du har en altan ville jeg nok have en vogn stående der din datter kan sove i ( evt tage den ind om aften) , og når du så vil gå tur så tag din datter i en bæresele. 

Jeg kender også folk der fast har en altan barnevogn til at sove i ( som kun bruges på altanen og udelukkende tage ind/ud hver aften) og så en mindre vogn ( evt kombi som også nemt kan bæres op/ned i kælder/lejlighed) når de skulle gå tur og som så senere fungerede som klapvogn. 

Men jeg husker dilemmaet fra vores nr1, det er på nogle punkter mega besværligt at bo i lejlighed med en baby. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

sommerc

Profilbillede for sommerc

Dengang mit barn var baby havde vi barnevognen i kælderen, vi boede på 3.sal. Jeg slæbte den op og ned hele tiden. Jeg var ved at blive idiot af det, men der var ikke andet at gøre. Jeg ville ikke have den stående permanent udenfor. Man ved sku aldrig med folk nu om dage. 

Men vi havde den faktisk også nogle gange i bagagerummet i vores bil, også fint og “nemt” at få ind og ud.

Vi havde også altan, og vi havde en fast altan barnevogn, så nemt.

Men ellers altid nemt og dejligt med en bæresele.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Annab skriver:

Køb et tykt regnslag til vognen. Der er vel ikke meget andet at gøre. Og så vil jeg klart anbefale dig, at købe en voksipose i stedet for lift. Den er bare så meget nemmere at bære på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.