Ekstremt ildelugtende afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.951 visninger
12 svar
7 synes godt om
20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej baby.dk.

Jeg har en lille dreng på knap halvandet år. Siden slut august har han haft dårlig mave. Ikke bare en smule, men helt ekstremt. Vi snakker 10 + bleer pr dag fyldt med tynd, mørk og voldsomt ildelugtende afføring. Han spiser minimalt, men drikker enormt meget. Faktisk så meget at jeg tænker om børn kan drikke FOR meget? 

Han virker forkvalmet, og det er måske derfor han ikke spiser som han plejer. 

Jeg har selvfølgelig drøftet det med sp, og også spurgt lægen - begge siger virus. Men nu har han haft ekstrem diarré så længe at det virkelig begynder at bekymre mig. Imorgen ringer jeg til lægen igen. Men jeg er blevet fortalt at det kan være laktoseintolerans? Er det noget nogen af jer kender til? I så fald, lyder ovenstående som det?

Jeg kan jo selvfølgelig ikke lade være med at tænke på om det er noget alvorligt 

Alene idag siden kl 7 har jeg skiftet 5 bleer fyldt med afføring. 

Hilsen fra en bekymret mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvis I ikke har fået taget en afføringsprøve ville jeg nok bede om det. For at få afdækket om han har en infektion. Men I skal da helt sikker til læge igen.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej baby.dk.

Jeg har en lille dreng på knap halvandet år. Siden slut august har han haft dårlig mave. Ikke bare en smule, men helt ekstremt. Vi snakker 10 + bleer pr dag fyldt med tynd, mørk og voldsomt ildelugtende afføring. Han spiser minimalt, men drikker enormt meget. Faktisk så meget at jeg tænker om børn kan drikke FOR meget? 

Jeg har selvfølgelig drøftet det med sp, og også spurgt lægen - begge siger virus. Men nu har han haft ekstrem diarré så længe at det virkelig begynder at bekymre mig. Imorgen ringer jeg til lægen igen. Men jeg er blevet fortalt at det kan være laktoseintolerans? Er det noget nogen af jer kender til? I så fald, lyder ovenstående som det?

Jeg kan jo selvfølgelig ikke lade være med at tænke på om det er noget alvorligt 

Hvad farve har afføringen? 
har han tabt sig? 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Strain

Er der nogen som har checket hans blodsukker? Taber han sig? Er han mere sløv end han plejer at være? Hvordan er hans søvn, sover han mere end han plejer? Du skriver hans afføring er mørk - mørk som i mørkebrun eller mørk som i sort? Kaster han op, eller kun kvalme? Tror du han ville kaste op, hvis han fik mad i maven? Tisser han mindst 5 tunge bleer om dagen?

Du er nødt til at tale med jeres læge om ham, om de 10+ daglige, vandtynde diarreer og om at han drikker så meget vand. Prøv evt at tælle sammen hvor mange liter han drikker dagligt. 

Med så voldsom tynd mave i så længe, så er du nødt til at hjælpe ham til noget salt og noget kalium. Salt stænger og banan Chips går rent ind herhjemme, men også bare Chips og banan eller avokado kan gå. Og så ringe til lægen når de åbner i morgen.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Missyou

Jeg tænker han måske har overløbsdiarre, så han i virkeligheden er forstoppet?

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Hvad farve har afføringen? 
har han tabt sig? 

8 ud af 10 gange er den mørk, de to andre gange kan den være alle mulige farver. Men altid tynd. Jeg har ikke set en eneste normal afføring siden slut august. 

Jeg ved ikke om han har tabt sig, men jeg vil da lige prøve at veje ham. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Jeg tænker han måske har overløbsdiarre, så han i virkeligheden er forstoppet?

Nu spørg jeg sikkert dumt, men ved forstoppelse vil han ikke så have ondt? Det har han nemlig ikke. Han græder ikke og viser ikke tegn på smerte andet end når afføringen ER i bleen og dermed gør numsen rød. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Er der nogen som har checket hans blodsukker? Taber han sig? Er han mere sløv end han plejer at være? Hvordan er hans søvn, sover han mere end han plejer? Du skriver hans afføring er mørk - mørk som i mørkebrun eller mørk som i sort? Kaster han op, eller kun kvalme? Tror du han ville kaste op, hvis han fik mad i maven? Tisser han mindst 5 tunge bleer om dagen?

Du er nødt til at tale med jeres læge om ham, om de 10+ daglige, vandtynde diarreer og om at han drikker så meget vand. Prøv evt at tælle sammen hvor mange liter han drikker dagligt. 

Med så voldsom tynd mave i så længe, så er du nødt til at hjælpe ham til noget salt og noget kalium. Salt stænger og banan Chips går rent ind herhjemme, men også bare Chips og banan eller avokado kan gå. Og så ringe til lægen når de åbner i morgen.

Ingen har tjekket ham. For som sagt siger de bare det er en virus og at det går over. 
Han virker ikke sløv, men hans søvn er ude af kontrol forstået på den måde at siden han begyndte at have det her med maven så sover han virkelig dårligt og sjældent længe af gangen.

Afføringen er for det meste helt mørk tangerende til sort, men det kan også være gulligt, grønligt og rødligt - fælles for alle gangene er at det stinker helt forfærdeligt.

Han kaster ikke op. Han spiser lidt ind imellem og det kommer ikke retur samme vej men ryger direkte ud i bleen. Der er ikke mindst 5 tunge tisbleer om dagen, det er primært afføring og det er der meget af.

Han vil gerne have banan, så det får han. Jeg ved nemlig fra mig selv at banan kan hjælpe på dårlig mave men det hjælper ikke i det her tilfælde. 

Kan han drikke FOR meget? 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Anonym skriver:

Hej baby.dk.

Vi har en i min vuggestue der var sådan. De fandt ud af han havde mælkeallergi 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Vi har en i min vuggestue der var sådan. De fandt ud af han havde mælkeallergi 

Hvordan finder man ud af det? Hvilke undersøgelser skal han evt igennem såfremt lægen tænker i den retning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.