Blødning pga minipiller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

773 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2019

Anonym trådstarter

Kære alle, 

Jeg er lige begyndt på minipiller for 2 uger siden første gang i mit liv. Jeg startede med dem på min 1. Menstruationsdag. 

Jeg plejer at tage dem kl 12 hver dag. Idag tog jeg dem kl 12:15. Jeg går ud fra at det ikke betyder noget. 

Men da jeg var på toilet nu her, var der frisk blod på papiret da jeg tørrede mig. Ikke meget, men nok til at sætte tankerne i gang. Har også haft ondt i maven her til morgen.

Andre der har oplevet det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2019

Anonym trådstarter

Update, nu ligner det begyndende menstruation  

Ud fra hvad jeg kunne læse online, så er det almindeligt at få pletblødninger mens man bruger minipiller 

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg bøvler med det samme, jeg bruger dem med mindst hormon i. Jeg vil skrive til min læge og få den stærkere udgave og håbe det kan gøre at der kun kommer menstruation når der skal.

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Æblegrød_dk

Rolig Det er altså super meget normalt ved start på mini-piller, at livmoderen renser gammelt slimhinde ud. Mini-piller gør nemlig at livmoderen ikke tykner slimhinde, som i en almindelig cyklus og fordi du er så ny på dem, har du det man kalder en 'udrensningsblødning', så slimhinden bliver tynd. Forsæt på dem og vær glad for at din krop er ganske normal og det er en normal process når man starter på mini-piller. Dette gælder i øvrigt også for spiral+p-piller. Ps. Kroppen har en tilvænningsperiode for prævention på 3-6mdr, så det er ikke unormalt at bløde+pletblødninge i starten. Hvis det forsætter ud over de 6mdr, så skal du og din læge finde anden prævention. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Jeg bøvler med det samme, jeg bruger dem med mindst hormon i. Jeg vil skrive til min læge og få den stærkere udgave og håbe det kan gøre at der kun kommer menstruation når der skal.

Okay, jeg tror lige at jeg giver dem her en chance. Jeg er lge startet med dem.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Æblegrød_dk skriver:

Rolig Det er altså super meget normalt ved start på mini-piller, at livmoderen renser gammelt slimhinde ud. Mini-piller gør nemlig at livmoderen ikke tykner slimhinde, som i en almindelig cyklus og fordi du er så ny på dem, har du det man kalder en 'udrensningsblødning', så slimhinden bliver tynd. Forsæt på dem og vær glad for at din krop er ganske normal og det er en normal process når man starter på mini-piller. Dette gælder i øvrigt også for spiral+p-piller. Ps. Kroppen har en tilvænningsperiode for prævention på 3-6mdr, så det er ikke unormalt at bløde+pletblødninge i starten. Hvis det forsætter ud over de 6mdr, så skal du og din læge finde anden prævention. 

Mange tak for rådet. Jeg giver dem en chance 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.