Samsovning fungerer ikke længere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej,

Da vi fik vores første barn for 2½ år siden valgte vi, at han skulle sove i en bedsidecrib. Det fungerede egentlig fint, da han var lille og ofte blev ammet.

Men desværre fik han en virkelig uheldig søvnassociation, så hver eneste gange han vågnede (hvert 45. minut efter sengetid, indtil jeg gik i seng og herefter ca. hver 2. time), så skulle han ammes. Fra kl. 4 hang han næsten i patten, til vi stod op...
Så da jeg blev gravid igen og fik ammeaversioner, blev han fravænnet. Der var han 1½ og det gik så fint. Han sov dog stadig klos op og ned af mig hele natten og jeg kunne knap røre mig, uden han græd og peb.

Han blev i smørhullet i vores seng og så en måneds tid inden baby kom, blev hans tremmeseng rykket over i fars side af sengen og der blev gjort plads til baby i min side.

Jeg hørte kun succeshistorier med folk, der havde samsovet alle sammen og tænkte, at det går da nok! Men det gør det ikke her!

Vores børn (2½ og & ½  ) sover ad H. til. De vågner begge to rigtig tit og smågræder - selv den store! Han er så ulykkelig og virker frygtelig utilpas. Han sover stadig ikke igennem. De vækker hinanden hele natten lang. Jeg må ud på sofaen hver nat af flere omgange, fordi den lille er urolig og græder, og det må ikke vække den store. Så ligger jeg der og kan vugge den lille, så han sover - men ofte er det kun 5 min. så piber han igen og desuden kan den store stadig høre det i soveværelset.
Om aftenen vågner de begge så tit, at vi stadig har den lille i en vugge ude i stuen, så de ikke vækker hinanden.
Den store bliver jo ikke ammet længere, men som substitut så VIL han røre en mave! Hvis ikke han får lov til det, hyler han i timevis - mere end han overhovedet gjorde, da han blev fravænnet.

Åh, de skal have så meget hjælp til noget så simpelt som at sove!

Vi har for lidt plads og ikke råd til ny lejlighed! Vi bliver derfor nødt til at få det her til at fungere.

Det er jo gået helt i hårknude det her! I nat lå jeg på sofaen næsten hele tiden og vi måtte op 4:30! Den store duer slet ikke til noget i dagplejen pga. træthed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vender de sig ikke til hinandens lyde? - mine drenge 3,5 år og 2,5 år vågner ikke (så tit) af hinanden mere.

Har du tjekket den stores øre, for hvis han vågner hvert 45 min lyder det som om der er noget der genere ham?

- dog vågner min 2,5 årige altså også nogle gange om natten pga maridt (det gjorde den store også i den alder).

Jeg ville nok lave et værelse til børnene og så have en sovesofa i stuen, så det ikke er så presset i soveværelset 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej,

Da vi fik vores første barn for 2½ år siden valgte vi, at han skulle sove i en bedsidecrib. Det fungerede egentlig fint, da han var lille og ofte blev ammet.

Men desværre fik han en virkelig uheldig søvnassociation, så hver eneste gange han vågnede (hvert 45. minut efter sengetid, indtil jeg gik i seng og herefter ca. hver 2. time), så skulle han ammes. Fra kl. 4 hang han næsten i patten, til vi stod op...
Så da jeg blev gravid igen og fik ammeaversioner, blev han fravænnet. Der var han 1½ og det gik så fint. Han sov dog stadig klos op og ned af mig hele natten og jeg kunne knap røre mig, uden han græd og peb.

Han blev i smørhullet i vores seng og så en måneds tid inden baby kom, blev hans tremmeseng rykket over i fars side af sengen og der blev gjort plads til baby i min side.

Jeg hørte kun succeshistorier med folk, der havde samsovet alle sammen og tænkte, at det går da nok! Men det gør det ikke her!

Vores børn (2½ og & ½  ) sover ad H. til. De vågner begge to rigtig tit og smågræder - selv den store! Han er så ulykkelig og virker frygtelig utilpas. Han sover stadig ikke igennem. De vækker hinanden hele natten lang. Jeg må ud på sofaen hver nat af flere omgange, fordi den lille er urolig og græder, og det må ikke vække den store. Så ligger jeg der og kan vugge den lille, så han sover - men ofte er det kun 5 min. så piber han igen og desuden kan den store stadig høre det i soveværelset.
Om aftenen vågner de begge så tit, at vi stadig har den lille i en vugge ude i stuen, så de ikke vækker hinanden.
Den store bliver jo ikke ammet længere, men som substitut så VIL han røre en mave! Hvis ikke han får lov til det, hyler han i timevis - mere end han overhovedet gjorde, da han blev fravænnet.

Åh, de skal have så meget hjælp til noget så simpelt som at sove!

Vi har for lidt plads og ikke råd til ny lejlighed! Vi bliver derfor nødt til at få det her til at fungere.

Det er jo gået helt i hårknude det her! I nat lå jeg på sofaen næsten hele tiden og vi måtte op 4:30! Den store duer slet ikke til noget i dagplejen pga. træthed.

Hvad med at far sover med den store i stuen på madrasser eller noget. Sådan super hygge, og du tager den lille og ser hvordan det fungere 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Min yngste har et stort behov for at nulre noget stof der føles som de undertrøjer jeg brugte da hun var baby. Det er lidt ligesom hendes 'sutteklud'. Tror din dreng opfatter maver på samme måde. Prøv at finde noget der føles lidt som en mave (nej, jeg har ikke foreslag lige nu?!) og se om det ikke kan fungere som 'sutteklud', så kan der måske komme en smule mere ro på. 

Og så vil jeg foreslå en afvænning. Evt at lur bliver sovet i egen seng, eller hvad der fungerer for jer. Væn dem til at sove for sig selv stille og roligt. Det kan sagtens være i samme værelse, men man bliver helt smadret af at have et barn kravle op i nyrene på en når man sover.

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg ville også kigge på ørerne, når man sover så dårligt må der næsten være noget der generer. Min ældste sov dårligt i 15 mdr, den yngste i 2 år (begge refluks + ører), men så stoppede det heldigvis. Er han tjekket.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.