Delebørn og familie tam tam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
9 svar
16 synes godt om
18. oktober 2019

Anonym trådstarter

Ah jeg er så ked af det 

Jeg har kun 1 bror og ikke meget andet familie, han har to børn 

nu er de så blevet skilt ud af det blå - og de har en 7/7 ordning, når mine børn har haft fødseladag har været den weekend hvor han ikke har dem  så mine børn har ikke haft deres fætre ig kusiner til fødseladag ( de eneste børn i familien) 

Han kone bytter børnene rundt så børnene kommer til de diverse familie tam tam, men min bror er egoistisk, og vild hellere nyde tiden med sin nye kæreste 

Nu så mit spørgsmål/ Hvordan gøre i? Er det en dårlig ide at bytte sådan rundt? Gøre det mere skade en gavne? Og bryder mønstret?

fordi jeg har tænkte mig, at ha en gode snak med min bror og sige vi savner dem  og vilde være utrolig taknemlig om han gade at bytte med konen de gange Vi har fødseladag ( børnene)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2019

asphodel

Profilbillede for asphodel
Anonym skriver:

Ah jeg er så ked af det 

nu er de så blevet skilt ud af det blå - og de har en 7/7 ordning, når mine børn har haft fødseladag har været den weekend hvor han ikke har dem  så mine børn har ikke haft deres fætre ig kusiner til fødseladag ( de eneste børn i familien) 

Han kone bytter børnene rundt så børnene kommer til de diverse familie tam tam, men min bror er egoistisk, og vild hellere nyde tiden med sin nye kæreste 

Nu så mit spørgsmål/ Hvordan gøre i? Er det en dårlig ide at bytte sådan rundt? Gøre det mere skade en gavne? Og bryder mønstret?

fordi jeg har tænkte mig, at ha en gode snak med min bror og sige vi savner dem  og vilde være utrolig taknemlig om han gade at bytte med konen de gange Vi har fødseladag ( børnene)

Hvilket forhold, om noget, har du til din brors eks? Hvis I snakker pænt og fornuftigt sammen, kunne du jo spørge om hun havde lyst til at komme på besøg med børnene, eller måske dine børn kunne komme hos dem? Jeg synes jo ikke at din brors skilsmisse behøver at være en skilsmisse børnene imellem, og hvis din bror af den ene eller anden grund ikke har lyst/tid/overskud til at bytte dage med børnene, så kan du jo sige, at så vil du invitere eksen på besøg, for dine børn savner deres fætre og kusine, og mon ikke det også går den anden vej. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gamle børnene er, eller om det mest er dig der gerne vil have en relation og ikke børnene, som gerne vil lege sammen. 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

L-Lotte

Profilbillede for L-Lotte
Anonym skriver:

Ah jeg er så ked af det 

Hvis du har et godt forhold til børnenes mor kan du jo selv invitere børnene selv om de er hos hende.

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ah jeg er så ked af det 

Ekstra info: Ex-konen og jeg er ikke veninder overhovedet ....

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

Hvis du har et godt forhold til børnenes mor kan du jo selv invitere børnene selv om de er hos hende.

Ikke godt forhold desværre 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Hvilket forhold, om noget, har du til din brors eks? Hvis I snakker pænt og fornuftigt sammen, kunne du jo spørge om hun havde lyst til at komme på besøg med børnene, eller måske dine børn kunne komme hos dem? Jeg synes jo ikke at din brors skilsmisse behøver at være en skilsmisse børnene imellem, og hvis din bror af den ene eller anden grund ikke har lyst/tid/overskud til at bytte dage med børnene, så kan du jo sige, at så vil du invitere eksen på besøg, for dine børn savner deres fætre og kusine, og mon ikke det også går den anden vej. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gamle børnene er, eller om det mest er dig der gerne vil have en relation og ikke børnene, som gerne vil lege sammen. 

Jeg er slet ikke veninde med børnenes mor, men hun er meget familie kær så jeg tror 100% siger siger min bror til hende vi skal til fødseladag hos børnene siger hun ja - det er jeg ret overbevist om 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Kan dine børn ikke bare holde fødselsdag i modsatte weekend, så det passer med at han har dem? - hvis det er vigtigt for DIG/JER må I jo indrette jer efter det, ville aldrig blande mig i andres samvær bare for et par fødselsdage, I kan jo sagtens de dem uden der er fødselsdage? - eller har jeg misforstået et eller andet 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hos os er både min ene bror og jeg skilt med børn. Vi har passet det sammen så vi i det mindste har unger i de samme weekender og resten af familien er mega mega dejlige at forsøge at lægge arrangementer i de weekender vi har ungerne men! Falder lille fætter A's fødselsdag i en weekend og det ikke er "vores" weekend, så er det jo bare sådan. For selvfølgelig skal de ikke holde det en anden weekend når han rent faktisk har mulighed for at holde festen på dagen  

Er det store ting, som kun kommer 1 gang, barnedåb, rund fødselsdag, konfirmation, bryllup osv, så bytter vi rundt hvis det er muligt med den anden forældre og naturligvis også hvis det for 4. Gang i træk ikke går op med lille fætter A's fødselsdag. 

Det er bøvlet og jeg kan godt se det er træls når der kun er dine og din brors børn i familien. Vi er heldigvis så heldige at der er børn allevegne, så ingen kommer nogensinde til at holde en fødselsdag uden nogen som helst fætre eller kusiner. 

Tilføjelse : som de andre siger, hvis det er meget vigtigt for DIG at ungerne er med, så synes jeg du skal planlægge arrangementer i hans weekender. Fødselsdage kommer hvert år, og på et tidspunkt skal de nok falde i hans weekend, som sagt bytter vi heller ikke for en alm fødselsdag med mindre det er gentagende gange i træk det falder sammen. Men er det vigtigt for dig, må du jo planlægge efter det. 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Rundtpågulvet

Profilbillede for Rundtpågulvet

Vi spørger gerne min bror hvornår han har sine børn. Hvis det kan lade sig gøre i forhold til vores andre planer, så holder vi fødselsdagene når han har børnene. 

Anmeld Citér

18. oktober 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg ved godt du skriver du ikke har det bedste forhold til din eks-svigerinde, men tag kontakt til hende og sig at I har det her arrangement og om børnene ikke kan komme.

Min søn er også delebarn, og selvom min familie og min eks ikke har det bedste forhold, så har de alligevel spurgt min eks for børnene skal jo ikke gå glip af familien bare fordi vi ikke er sammen mere. Der har endda været arrangementer hvor min søn var med men jeg ikke var. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.