Anonym skriver:
Hejsa!
jeg har i nogle uger døjet med bækken, ryg og symfysen. Jeg går til kiropraktor men det hjælper minimalt. Jeg får simpelthen så ondt af at sidde og stå hvilket i et kontorjob som mit er det primære jeg kan. Jeg har derfor haft sygedage og dage hvor jeg er gået hjem med så mange smerter at jeg ikke har vidst hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg er kun 12 uger henne så det er ret tidligt. Med min datter blev jeg deltidssygemeldt i uge 16 grundet det samme og det hjalp så meget at kunne komme hjem og aflaste så jeg havde ikke dage hvor jeg slet ikke kunne komme. Jeg overvejer om det er det der skal til igen. Andre der er blevet sygemeldt tidligt?
Jeg er så heldig allerede at være hjemmegående, og helt ærligt ved jeg slet ikke, hvordan jeg ville have kunne holde til at arbejde under en graviditet!
Hvis deltidssygemelding er en mulighed, så synes jeg da, du skal benytte dig af den. Du skal jo passe på både dig selv og baby. Du arbejder sikkert heller ikke særligt effektivt, når du begynder at have ondt, så måske du i virkeligheden gør dine kollegaer en tjeneste ved det. (tænker det ofte er det, der afholder én fra at sygemelde sig).
Men snak med din læge om det. Hvis han/hun er med på den, så er der jo ingen ko på isen. Det er også muligt at "trappe op" igen senere i graviditeten, hvis du skulle få det bedre.
God bedring 
Anmeld
Citér