Gener fra bristning. Hvornår bliver det bedre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg fødte for 4 måneder siden og fik en ret standard andengrads bristning (syning i  syning i skmellemkødet lille og lille syning i skeden). Alt så fint ud ved lægen 8 uger efter fødslen. 

Men bristningen i mellemkødet generer stadig. Den er øm og føles spændt, når jeg har afføring, og den gør ondt ved sex, især i starten. 

Er det for tidligt at være frustreret over, at det ikke er blevet bedre endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2019

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

For mig tog det er år inden det holdt op med at gøre ondt ved sex. Ikke hjulpet på vej af at jeg var tør som en ørken indtil jeg holdt op med at amme.

Det tog ca 15 mdr før alt var normalt - og så blev jeg gravid igen lige som sexen begyndte at fungere igen.

Olie og massage af arvævet hjælper jævnfør den gynækolog jeg rådførte mig ved.

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Anonym

Jeg jeg blev klippet, svarende til en 2.grads. Og det tog mig 18 måneder før det ikke sveg eller nev mere under sex. Jeg kan stadig mærke det, hvis jeg ikke er våd nok under sex

Anmeld Citér

15. oktober 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Jeg fødte for 4 måneder siden og fik en ret standard andengrads bristning (syning i  syning i skmellemkødet lille og lille syning i skeden). Alt så fint ud ved lægen 8 uger efter fødslen. 

Men bristningen i mellemkødet generer stadig. Den er øm og føles spændt, når jeg har afføring, og den gør ondt ved sex, især i starten. 

Er det for tidligt at være frustreret over, at det ikke er blevet bedre endnu?

Der gik knap 1 år før jeg har helt fri fra gener

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Anonym

1. Gang fik jeg også sådan en grad to. Det gjorde afsindig ondt i 1 måned, derfra gradvis bedre. Helt normalt efter 4-6 mdr.

2. Gang fik jeg en overfladisk rift. Den generer stadig ind imellem her et år efter. Massage hjælper betydeligt. At være ekstra våd/fugtet under sex er en must. Men jeg overvejer snart at tage til en gyn/obs fys og få en vurdering. Det er ikke fedt kun at have søstjerne-sex for at undgå smerte 

Det handler meget om hvor arret sidder, hvordan det er groet sammen (hvis man er syet skævt vil det jo "trække" forkert dernede) og hvor stramt/elastisk det er.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tak! Jeg føler mig meget mindre unormal nu. Øv øv at man ikke snakker mere om de her ting generelt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.