Tommelise skriver:
Jeg tænker, at det måske er en lidt anden situation, hvor der er et ammerum.
Der kan jo være blufærdige kvinder, der ikke vil amme offentligt og foretrækker ammerummet og ikke ønsker mænd i området.
Men på et helt almindeligt dametoilet - der ville jeg bare møde en mand med et smil.
Tænk hvis han er alene afsted med barnet - så har den stakkels mand jo ingen andre muligheder.
Jeg har ikke selv børn og har derfor ikke tænkt så meget over det, men jeg tror faktisk også, at jeg flere steder har set et puslebord på handicaptoilettet.
Jeg håber, at man fremover vil tænke på at lave pusleborde på både dame- og herretoiletterne, når man f.eks. bygger nye storcentre o.lign.
"Problemet" ligger jo netop i, at I mit/vores tilfælde, der har de lavet det, så det er et stort område, hvor det hele, er i det samme lokale.
Sådan at der er 2 toilette båse, 2 puslebord, og 2 sofaer, hvor man så ka sidde og amme/gi flaske, i samme lokale. Når man så er afsted feks mor, far og 2 børn, så er der ligesom der man ka opholde sig.
Mig og vores store pige sku tisse, den lille sku skiftes. Og helt ærlig så er det jo ik vores problem, at andre ik vil ses amme offentligt, når det netop er et offentlig område, og der ik var andre steder at skifte en baby.
Ellers sku vi jo ha delt os op, så jeg både sku ha brugt tid på at skifte baby, på dame toilettet eller i det offentlige skifterum, for så at ha ladet vores store pige vente, som sku tisse.
Eller også sku baby ha ventet udenfor dametoilettet, mens jeg tog den store ind og tisse. Eller ha taget barnevognen med ind til en flok fremmede damer i det offentlige amme/skifterum, mens jeg tissede med den store, hvilket jo bare er fjollet, når nu man faktisk er 2 voksne til 2 børn.
At det samme område, så efterfølgende er blevet "omdøbt" til familerum, er jo bare dejligt.
Måske det lige ska siges, at det er 7 år siden, vi havde denne oplevelse, og at meget sikkert har ændret sig siden.
Jeg har siddet og ammet nærmeste alle mulige og "umulige" steder og helt ærlig, så sidder jeg ik med alt udstyret fremme, så alle ka se det. Men hvis nogen har et problem, med offentlig amning, så er det bare ik mit problem. Og det ska ik forståes på den måde, at jeg mener, at man bare ska hive det hele frem, til fuld synderlig skue, for alle og enhver, men at man godt må gøre det med omtanke for andre osv osv.
Det blev endelig et lidt langt svar og en total afsporing, af denne vildt gode tråd
vh Stine