Hej,
Jeg har et lidt specielt spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på.
Vi har fået min kærestes gamle træ babylegetøj (han er 36 år) til vores nyfødte. Mit spørgsmål er så, om det er sikkert at give trælegetøj fra 1983 til en baby? Jeg tænker, standarden for babylegetøj dengang nok var lidt lavere end i dag, men er ikke sikker, når det kommer til legetøj af træ.
Håber, I kan hjælpe.
Mvh,
Gitte
Trines svar
Kære Gitte
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå dit spørgsmål for der er sket meget siden 1980'erne.
Som udgangspunkt er trælegetøj mere simpelt end plastik legetøj og derfor er der oftest færre dimse ting der kan falde af.
Dog vil jeg anbefale dig at tjekke legetøjet grundigt for små ting der kan falde af og putters i munden.
Jeg er ikke sikker på hvordan du bedst muligt kan behandle legetøjet, måske vaske det af i Rodalon? Men det skal du nok tjekke med nogen der har bedre forstad på kemi end jeg.
Tillykke med den lille og jeg håber I finder en løsning.
Mange hilsner Trine
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér